Microsoft zastavil výrobu Kinectu. iPhone X princíp jeho fungovania bude využívať aj naďalej

0

Po rokoch diskusií o tom, či je Kinect skutočne mŕtvy, alebo nie, Microsoft ohlásil, že prestane vyrábať toto zariadenie, pôvodne vyvinuté pre Xbox 360. Predajcovia budú už len dopredávať existujúce zásoby. Podpora pre zákazníkov vlastniacich Kinect s Xbobom bude pokračovať, ale osud nástrojov pre vývojárov zostáva nejasný.

3D kamera s mikrofónom s rozpoznávaním hlasu bola uvedená na trh v roku 2010 s veľkou slávou (marketingová kampaň stála 500 miliónov dolárov) a odvtedy sa jej predalo približne 35 miliónov kusov. V roku 2011 sa dokonca stala najrýchlejšie predávaným spotrebným zariadením a dosiahla aj zápis v Guinnessovej knihe rekordov.

Kamera pokryla miestnosť neviditeľnými infračervenými bodmi, namapovala ju v 3D priestore a umožnila sledovanie pohybov ľudského tela. Zdala sa ideálna na to, aby dostala hráčov z gauča. Xbox s Kinectom bol však podstatne drahší ako konkurenčný PS4, a tak bol o túto zostavu menší záujem. Navyše neprichádzali ani veľké herné tituly, ktoré by ju podporovali. Napokon bol Microsoft nútený oddeliť Kinect a s Xboxom One sa už nedodával. Vyrobil však trochu nevzhľadný doplnok, ktorým sa dal pripojiť k Xbox One S.

Hoci Kinect ako samostatné zariadenie sa prestane ponúkať na trhu, jeho základný senzor Kinect v4 (a čoskoro už aj v5) sa bude naďalej používať v zariadení Microsoft Hololens. Technológie Kinectu na snímanie hĺbky sa budú využívať vo funkcii Windows Hello na rozpoznávanie tváre a niektoré ďalšie v headsetoch Windows Mixed Reality.

A technológie podobné Kinectu bude obsahovať aj nový iPhone X od Applu, ktorý sa čoskoro dostane na trh. Bude zahŕňať kamery snímajúce hĺbku, ktoré umožnia prihlásenie majiteľa do zariadenia. Zárez (notch) na iPhone X je vlastne miniatúrny Kinect.

Zdroj: FastcodesignTheverge

 

 

Redakcia

Všetky autorove články
Microsoft

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať