Image
6.10.2017 0 Comments

Microsoft cieli s Windows S na zamestnancov

Nové lacné počítače Microsoftu majú zamedziť prenikanie chromebookov. Windows S novo mieri do firemného sektora.

Microsoft v apríli oznámil práce na novom type počítača známom ako Windows S. Cieľom bolo ponúknuť lacný prístroj s obmedzenou funkcionalitou, ktorý by bol konkurenciou webcentrickým chromebookom či niektorým tabletom alebo smartfónom, ktoré už v mnohých situáciách dokážu zastúpiť PC. Microsoft sa obával, že s úspechom chromebookov môže Google preniknúť na trhy tradične ovládané počítačmi s Windows.

Je síce fakt, že chromebookom sa doteraz darilo hlavne v oblasti vzdelávania a školstva, kde ich nízka cena stavia do jednoznačne výhodnej pozície, postupne sa však spolu s niektorými smartfónmi začali dostávať aj za ich hranice, čo Microsoft vníma ako potenciálnu hrozbu. Zrodil sa teda atraktívny koncept lacných počítačov bežiacich na deriváte Windows.

Oproti skoršej stratégii sa však Microsoft obrátil a prišiel s vyhlásením, ktoré môže mať výrazný vplyv na jeho schopnosť predávať Windows S a potlačiť rozlet chromebookov. Spoločnosť totiž predstavila dva produkty primárne mieriace na zamestnanecký sektor, teda nie do školstva - Windows 365 F1 a Office 365 F1. Prvý obsahuje komplet programov Office 365, Windows 10, Enterprise Mobility + Security, Skype, SharePoint, Yammer, Groups, Streams a StaffHub, lacnejší Office 365 F1 je skromnejší: Office online, Skype, Yammer, SharePoint, Teams a StaffHub.
Podrobnosti o týchto dvoch nových produktoch sú zatiaľ stále trochu mätúce, ale môžeme povedať, že Microsoft v zásade vytvoril balík pre väčšiu firemnú klientelu, ktorá si už licencuje programy Enterprise Windows, a druhý pre menšie a menej náročné podniky.
Microsoftu v posledných rokoch šliape silno na päty Google a ďalšie online aplikácie využívané v odvetviach citlivých na cenu a na lacnejších zariadeniach vrátane smartfónov. A zatiaľ čo v segmente veľkých firiem a korporácií sa môže Microsoft spoľahnúť na lojalitu svojich klientov, v segmente menších firiem, kde prechody medzi rôznymi cloudovými riešeniami SaaS nie sú také nákladné, nemá takú silnú pozíciu.

S prístupom uprednostňujúcim firmy, prípadne určité oddelenia v rámci veľkých korporácií Microsoft vytvára dôvod na to, aby tie neopustili jeho produkty v segmente, ktorý sa stáva čoraz citlivejším na cenu. A vybavenie pracovníkov lacnými nástrojmi typu Windows S môže byť kľúčovým prvkom obrany proti prenikaniu Googlu a jeho chromebookov. A to aj napriek tomu, že marže budú v prípade týchto zariadení nižšie, než sú v radoch tradičných PC.

Microsoft má, samozrejme, ešte celú cestu s Windows S pred sebou a chvíľu potrvá, než budeme môcť zhodnotiť, či bola úspešná. Keby sa však na ňu nevydal, nepochybne by prišiel o ďalšie trhové pozície v prospech novej generácie konkurentov a mobilných platforiem.

Zdroj:

Computerworld

 

 

 


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis 1

ShowIT 2018 – posledné zvýhodnené vstupenky

17.01.2018 00:01

Do najväčšej IT odbornej konferencie na Slovensku ShowIT zostávajú necelé dva týždne. Tento ročník sa bude konať v Bratislave v hoteli Crowne Plaza v termíne od 30. 1. do 1. 2. 2018.  Čakajú vás tri d ...

Biznis 1

6 trendov, ktoré zmenia fungovanie biznisu: takýto bude rok 2018

02.01.2018 00:15

Veľa sa o nej hovorí a podľa prognóz, sa ešte len bude. Digitálna transformácia firiem udáva tempo v konkurenčnom boji a ukazuje sa, že len tí, ktorí prejdú technologickou premenou, budú miešať karty ...

Biznis

Apple kúpi hudobnú aplikáciu Shazam. Chce dobehnúť konkurenciu

13.12.2017 00:10

Americký gigant Apple kúpi obľúbenú aplikáciu na rozpoznávanie hudby Shazam za 400 miliónov dolárov. Správu o plánovanej dohode priniesol v piatok web zameraný na aktuality z oblasti technológie TechC ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

SUSE 2018

Najnovšie videá