Michelin predstavil pneumatiky, ktoré nemôžu dostať defekt

4

Michelin sa spojil s GM a dali si za cieľ v roku 2024 začať vyrábať pneumatiky bez vzduchu. Nazývajú sa Uptis (Unique Puncture-proof Tire System) a majú niekoľko výhod oproti radiálnym bezdušovým pneumatikám. Michelin tvrdí, že prototyp Uptis predstavuje významný krok smerom k realizácii koncepcie Vision, ktorá bola predstavená v roku 2017 na summite Movin'On pre trvalo udržateľnú mobilitu.

Ide o koncept bezvzduchových pripojených pneumatík, vyrábaných 3D tlačou s použitím obnoviteľných zdrojov a biomateriálov. Konečným cieľom je úplne nahradiť pneumatiky a kolesá na osobných vozidlách kompletnou montážnou jednotkou. GM plánuje začať testovanie prototypov Uptis v reálnom svete koncom tohto roka v Michigane na flotile elektromobilov Bolt.

Technológia bezvzduchových pneumatík má niekoľko výhod pre vodiča vozidla aj pre životné prostredie. Zníži sa množstvo surovín a energie na výrobu pneumatík, pretože náhradné pneumatiky už nebudú potrebné. Zníži sa aj počet vyradených poškodených pneumatík. Takéto pneumatiky vydržia dlhšie, keďže sa pri nich eliminuje väčšina problémov s opotrebením, spôsobených nesprávnym hustením. Takisto sa zníži nebezpečenstvo spôsobené prepichnutím a náhlym vypustením pneumatiky pri jazde.

Michelin hovorí, že v súčasnosti je asi 12 percent pneumatík vyradených predčasne pre defekty a 8 % z dôvodu nepravidelného opotrebovania pre nesprávne hustenie. To tvorí veľkú časť z celkového množstva 200 miliónov pneumatík, ktoré sa ročne vyraďujú na včasnú výmenu.

Z hľadiska vodiča sa pneumatika Uptis nebude líšiť od štandardnej pneumatiky. Jej hmotnosť je 22,5 kg, a keďže odstraňuje potrebu náhradnej pneumatiky, môže znamenať výraznú úsporu na hmotnosti vozidla. Michelin zatiaľ neoznámil ceny a neuviedol ani to, pre aké veľkosti vozidiel bude Uptis k dispozícii.  

Zdroj: newatlas.commichelin.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články
smart auto doprava energia

4 komentáre

Vsetko zle ... reakcia na: Michelin predstavil pneumatiky, ktoré nemôžu dostať defekt

11.6.2019 13:06
Ma 22.5 kg. Cize je tazsia ako normalna. Ako teda dojde k vyraznemu usetreniu na hmotnosti?

Ako riesia rozne zatazenie vozidla, kedzte vtedy je treba pneumatiky dofuknut a v opacnom pripade trochu ubrat???

Proste zasa raz reklama miesto seriozneho clanku ...
Reagovať

kamene reakcia na: Michelin predstavil pneumatiky, ktoré nemôžu dostať defekt

10.6.2019 12:06
pri prejazde terenom to asi bude dost nachyne na zasekavanie sa kamientov, neslednu stratu pruznosti az niecenie tych komor. Z tych komor a pri pohybe vo vacsich rychlostiach tie odlietavajuce skalky budu chovat dost agresivne a odletovat vacsinou mimo blatnik. Dalej ma napada priblem s vmrzanim kolesa do ladu a celkovemu zaneseniu komor v zime. ale pre nejake buginy na blbnutie po terene preco nie.
Reagovať

RE: kamene reakcia na: kamene

10.6.2019 19:06
nemyslim si, ze bude problem s kamienkami. A keby aj bol, tak to mozu zakryt nejakym platnom.
Reagovať

vymena reakcia na: Michelin predstavil pneumatiky, ktoré nemôžu dostať defekt

10.6.2019 11:06
bolo by zaujímavé poznať vlastnosti bočného vedenia pri prejazde zákrut a hlavne VÝMENA či bude možná iba s diskom, alebo bez - lebo podľa fotky to nevyzerá na ľahkú výmenu, teda zložiť a založiť na disk
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať