Mercedes sa nenápadne stáva najväčším rivalom Tesly. Do elektrifikácie svojich áut investuje 11 miliárd dolárov

1

Spoločnosť Tesla zaznamenala rýchly nárast, ale v nasledujúcich piatich rokoch môže naraziť na problémy. Veľké svetové automobilky pripravujú vlastné elektrické vozidlá, no najväčšie plány má Daimler, materská spoločnosť značky Mercedes. Nemecká automobilka chce elektrifikovať svoju flotilu automobilov do roku 2020 a investuje do toho 11 miliárd dolárov.

Prelomiť dominanciu Tesly v mnohých ohľadoch nie je ľahké. Spoločnosť získala rovnakú lojalitu zákazníkov k značke ako Apple, čo možno pripísať obdivu, ktorý získal CEO spoločnosti Elon Musk svojimi vyjadreniami o budovaní udržateľnej budúcnosti. Postaral sa o napredovanie priemyslu doteraz nevídaným spôsobom – od aktualizácií over-the-air až po moderné modely predaja.

Napriek tomu má Tesla aj isté nedostatky – výroba Modelu S aj Modelu X sa omeškala, pretože narazila na ťažkosti. Nemecká automobilka v septembri oznámila, že investuje 1 miliardu amerických dolárov do továrne v Alabame na výrobu elektrického SUV, ktoré sa má dostať na trh v roku 2020. Mnohé médiá poukázali na to, že ide o priamy útok na Teslu. Elon Musk na Twitteri podpichol automobilku, že od gigantu ako Daimler/Mercedes je 1 miliarda dolárov málo. Odpoveď prišla vzápätí – Daimler potvrdil, že v sume chýba jedna nula a v skutočnosti ide o 10 miliárd dolárov. Niežeby zvýšenie investície podnietil Musk, nemecká automobilka totiž už v roku 2016 ohlásila financovanie výroby elektrických vozidiel vo výške 10 miliárd dolárov.

No tvrdenie, že Daimleru ide pri výrobe elektromobilov len o zosadenie Tesly, by bolo zjednodušením. Veľkú rolu tu hrá aj oznámenie Číny, že zakáže vozidlá poháňané dieselovými a benzínovými motormi, pretože krajina je najväčší automobilový trh na svete.

Aj Tesla si chce vybudovať základy v Číne. Plánuje stavbu továrne v Šanghaji, ktorá začne vyrábať autá v roku 2020. Zároveň si zabezpečuje podporu od spoločnosti Tencent, ktorá sa má podľa Muskovho vyjadrenia stať pasívnym poradcom Tesly.

Daimler zasa vytvoril spoločný podnik s čínskou automobilkou BAIC. Obe firmy v júli oznámili, že investovali 750 miliónov dolárov do čínskej výroby elektromobilov, takže Mercedes si môže zabezpečiť „podstatný podiel“ na čínskom trhu do roku 2025.

Daimler zdiela aj Muskovu víziu o solárnom ekosystéme. Tesla dodáva solárne strešné panely a domáce batérie na uskladnenie energie. Mercedes v marci takisto predstavil svoju domácu batériu, a to na „domácom trávniku“ Tesly v Kalifornii. Predávať sa bude aj v Nemecku a Spojenom kráľovstve. Jej predstavenie v USA bolo odôvodnené novým partnerstvom s inštalátorom solárnych panelov Vivint. Toto partnerstvo by malo podporiť pretlačenie elektromobilu Daimleru na americký trh v roku 2019. V novej továrni v Alabame chce vyrábať elektrický SUV Mercedes EQ, pretože v posledných niekoľkých rokoch sa zvýšil dopyt po väčších vozidlách. EQ by sa mal dostať na trh v rovnakom čase ako Model Y, SUV značky Tesla. To znamená, že Tesla bude mať po prvýkrát priamu konkurenciu. Model 3 sa síce dostal na trh súčasne s Chevy Boltom, ale išlo o vozidlá s úplne odlišnými cenovkami.

To, že Dailmer je gigant, ešte nemusí znamenať, že poľahky porazí Teslu. Mnohí si totiž kupujú automobil značky Tesla, pretože chcú túto značku, a nie preto, že chcú elektromobil. A Tesla je obľúbená voľba aj medzi čínskymi zákazníkmi. Doteraz však mala na trhu len málo životaschopných konkurentov. Rok 2020 bude teda pre ňu prvá vážna skúška.

Zdroj: Businessinsider

Redakcia

Všetky autorove články
Mercedes Tesla

1 komentár

10+1 reakcia na: Mercedes sa nenápadne stáva najväčším rivalom Tesly. Do elektrifikácie svojich aut investuje 11 miliárd dolárov

20.11.2017 09:11
v clanku sa odkazuje na Muskov tweet https://twitter.com/elonmusk/status/912384568790999040. Neviem ale nakolko je Mercedes-Benz konkurentom Tesly, pokial viem tak zatial ziadne ciste elektricky nevyraba. Investicia 10 miliard do vyvoja je fajn, ale je pred nimi este dlha cesta.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať