ACER_09_SWIFT5 ACER_09_SWIFT5 ACER_09_SWIFT5 Advertisement

Mercedes GLE 350 de 4 Matic / Keď hľadáte to najlepšie

0

Mercedes to s plug-in hybridmi myslí vážne a    po menšom A250e mám na test SUV GLE 350de. Ako názov napovedá, ide o kombináciu dieselového dvojlitra s elektromotorom s výkonom 100 kW.  Ten sám osebe vo väčšie režimov stačí na to, aby vozidlo poháňal až do rýchlosti 160 km/h. Spaľovací motor sa zapína iba pri takzvanom kick-down, teda prudkom zošliapnutí akcelerátora. V tom prípade musíte prešliapnuť taktilný pedál, ktorý vám vytvára virtuálny doraz, aby sa spustil aj spaľovací motor a dosiahol sa maximálny výkon. Systémový výkon pohonu je 235 kW a krútiaci moment 700 Nm, vďaka tomu sa aj takýmto veľkým vozidlom dostanete na stovku za 6,8 sekundy, čo je naozaj impozantné. Maximálna rýchlosť v hybridnom režime je 210 km/h. Najväčšia konkurenčná výhoda nového GLE 350de je práve plug-in hybridný systém. Treba povedať, že Mercedes ako prvá automobilka (konečne) počúva svojich zákazníkov a pri novinke nenecháva konkurencii žiadnu šancu. Použitá batéria s kapacitou 31,2 kWh je v súčasnosti najväčšia, aká bola zatiaľ použitá v plug-in hybride. V teste sme s ňou dokázali bez problémov najazdiť 89 km (po okreskách a v meste s použitím klimatizácie). Bez klimatizácie je reálnych takmer 100 km. To však nie je jediný benefit. Vozidlo je vybavené DC nabíjaním s výkonom až 60 kW. Ak máte k dispozícii nabíjačku s takýmto výkonom, do 100 % nabijete za 20 minút, na 50 kW nabíjačke za 30 minút. Zaujímavá pritom je použitá technológia ­batérií aj nabíjačky, keďže nabíjanie až do 99 % prebieha takmer plným výkonom. To som zatiaľ pri žiadnom vozidle nevidel. Mimochodom, väčšina elektromobilov je stále vybavená iba 50 kW nabíjaním. Vo výbave je takisto dvojfázová AC nabíjačka s výkonom 7,4 kW, takže aj na domácom wallboxe so 16 A prívodom dokážete nabíjať takýmto výkonom. Nabitie v tomto prípade trvá 4 - 4,5 hodiny. Takéto parametre nabíjania a elektrického dojazdu neponúka momentálne žiadny iný plug-in hybrid na trhu.

Čo sa mi na aute veľmi páči, je naozaj špičkový pneumatický podvozok, ktorý vám dáva pocit, ako keby ste cestovali loďou, a nie autom. Napriek impozantnému výkonu nemáte v tomto aute nutkanie pretekať sa. Chcete si ho skôr užívať, kochať sa krajinou, nechať sa viesť a vychutnávať si pohodlie jazdy. Samozrejme, k tomu prispievajú aj špičkové asistenčné systémy na palube. Je tu prepracovaný systém riadenia, ktorého základom je prediktívny adaptívny tempomat preberajúci dáta z databázy aj z dopravného značenia, pričom sám automaticky upravuje rýchlosť jazdy podľa povolených limitov. Pokiaľ prichádzate k prudkej zákrute alebo do križovatky, auto automaticky spomaľuje, aby ste dokázali prejsť križovatkou bez toho, aby ste museli brzdiť alebo pridávať plyn. Rovnako je to aj v prípade, ak nemáte naplánovanú žiadnu trasu, ale vojdete do križovatky a vyhodíte smerovku, vtedy auto automaticky začne pribrzďovať, aby ste mohli bezpečne odbočiť. V tomto prípade však vozidlo iba pribrzdí, aby vás upozornilo na križovatku, pričom predpokladá, že preberiete riadenie, aby ste dali prípadne prednosť. Adaptívny tempomat funguje veľmi spoľahlivo spoločne s udržiavaním v jazdných pruhoch. Legislatíva nám stále neumožňuje jazdiť celkom bez držania ­volantu. To znamená, že pokiaľ pustíte volant, po 30 – 50 sekundách sa vám rozsvieti signalizácia, že ho máte držať. Ak ho nechytíte, bude vás upozorňovať ešte párkrát, potom sa objaví upozornenie, že auto bude zastavené, rozsvieti všetky bezpečnostné smerovky a zastaví.

Už pri nastupovaní do vozidla vám je úplne jasné, že si sadáte do luxusného SUV. O tom nemôže byť žiadnych pochýb, pretože materiály aj spracovanie interiéru sú na špičkovej úrovni. Nájdete tu kombináciu dreva a kože. Sedačky sú veľmi dobre tvarované, odvetrávané a vyhrievané. Jednotlivé sekcie sedačky sa môžu rôzne nakláňať, čím vás počas jazdy udržujú v strehu. Nie sú to masážne sedačky, ale je to príjemné. Pocit komfortu na dlhých cestách umocňuje aj vynikajúca klimatizácia, ktorá je viaczónová a má niekoľko špeciálnych režimov, nazývaných napríklad energizing. Klimatizácia pritom pracuje v špeciálnom režime, ktorý vám vytvára vírenie vzduchu v interiéri tak, že striedavo prepína zóny, zapína odsávanie sedadiel a v niektorých režimoch spustí aj náladovú hudbu. Dokáže to v aute vytvoriť výbornú čerstvú atmosféru, ktorá vás pri dlhých cestách príjemne osvieži a predchádza tak únave. Zadní cestujúci ocenia elektricky nastaviteľné sedadlá aj veľký priestor a mohutnú lakťovú opierku so vstavaným stolíkom. Pochopiteľne, celé osvetlenie je zverené LED technológii. Predné svetlá s výbornou svietivosťou sú adaptívne, využívajú firemnú technológiu Multibeam LED, čo znamená, že pri stretávaní auta alebo pri jazde za ďalším autom robia výrez okolo neho tak, aby ho neoslňovali.


Palubná doska , kvalitné materiály aj spracovanie vás nenechajú na pochybách, že sedíte v luxusnom SUV

Infotainment je najnovšia variácia systému MBUX, ktorý na komunikáciu s vodičom ­využíva dvojicu veľkoplošných displejov s uhlopriečkou 12,5" a s vysokým rozlíšením, ktoré sú vstavané pod jedným sklom. Je tu aj hlasové ovládanie, ktoré síce slovenčinu nepozná, ale bez problémov ho možno používať v češtine. Samozrejmá je podpora Apple CarPlay aj Android Auto. Nesmiem zabudnúť na novú generáciu head-up displeja, ktorý je v súčasnosti najväčší, aký môžete v autách vidieť. Obsahuje tri sekcie, v ktorých si môžete zvoliť, čo sa bude zobrazovať. Pri prepnutí do offroad režimu si môžete prepnúť aj zobrazenie stavu podvozka či náklonov ­vozidla. K dispozícii je aj diaľkový monitoring auta pomocou aplikácie Mercedes me, vďaka ktorej máte prehľad o tom, v akom stave je vaše vozidlo. Používateľom je k dispozícii aj platená služba Mercedes me Charge, ktorá umožňuje prístup k nabíjačkám asi 300 prevádzkovateľov v celej Európe. ­


Cestujúci vzadu majú kráľovský priestor a elektricky nastaviteľné sedadlá

Ako som spomenul v úvode, veľká konkurenčná výhoda GLE 350 de je práve plug-in hybridný systém so svojimi bezkonkurenčnými možnosťami nabíjania, ktoré by mu mohol závidieť aj nejeden elektromobil. Vďaka rýchlemu DC nabíjaniu dokážete výrazne znižovať náklady aj na dlhých trasách, aj pri diaľničnej rýchlosti vám batéria predĺži dojazd minimálne o 50 – 60 km. To už stojí za rýchlu kávičku pri nabíjačke. Vzhľadom na to, že ide o kombináciu s dieselovým motorom, spotreba nafty na dlhých trasách sa pohybuje okolo 7,5 l/100 km. Pokiaľ budete poctivo nabíjať, dokážete jazdiť aj s nulovou spotrebou nafty, pretože viac ako 80 – 90 km trasy väčšina používateľov tak často nejazdí.

Podľa mňa je novinka od Mercedesu plug-in hybrid, aký by som si predstavoval. Pohodlný, priestranný, s rýchlym nabíjaním a veľkým elektrickým dojazdom. Cena v tomto prípade zodpovedá kvalite, takže ľudové vozidlo to rozhodne nebude.

„Plug-in hybridný systém s DC rýchlYM nabíjaním za 20 minút a reálnym dojazdom 90 km v súčasnosti nemá v plug-in hybridoch konkurenciu to všetko JE doplnené o vynikajúci vzduchový podvozok, špičkovú technologickú výbavu a výborné spracovanie."


Mercedes GLE 350de je jeden z mála plug-in hybriodov na trhu podporujúcich DC nabíjanie, a to až výkonom 60 kW 

PLUSY, MÍNUSY:

+ DC nabíjanie, elektrický dojazd, výbava, vzduchový podvozok, dizajn, spracovanie, pohodlie
- Nič podstatné

PARAMETRE:

• Motor radový dieselový štvorvalec, zdvi­hový objem v cm³: 1950, výkon v kW (k) pri ot./min 143 (194) pri 3800, max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 400 pri 1600 – 2800, prevodovka: 9G tronic automatická, výkon elektromotora (kW): 100, max. krútiaci moment elektromotora (Nm): 440, systémový výkon (kW/k): 235/320, systémový krútiaci moment (Nm): 700, poháňaná náprava: 4×4, max. rýchlosť (km/h): 210, max. rýchlosť v elektrickom režime (km/h): 160, zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): 6,8, kapacita batérie (kWh): 31,2, max. elektrický dojazd (WLTP) (km): 90 – 99

• Cena: od 64 405 EUR, testované vozidlo: 104 598 EUR

HODNOTENIE: 10/10

 

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať