SAMSUNG_0920_B SAMSUNG_0920_B SAMSUNG_0920_B Advertisement

Mercedes-Benz: Nová trieda S ponúka luxus po novom

0

Mercedes-Benz dnes vo svetovej premiére predstavil novú triedu S. Novinka prináša nový etalón luxusu a elegancie ktorá sa snúbi s najvyspelejšími technológiami.

Dizajnéri vytvorili príjemné prostredie ktoré evokuje domácu pohodu s eleganciou, vysokou kvalitou materiálov aj spracovania. Palubná doska dostala novú architektúru a lepšiu ergonómiu s veľkým centrálnym displejom ktorý akoby plával v priestore nad centrálnym panelom.

Vozidlo prichádza s druhou generáciou ekosystému Mercedes-Benz UX (MBUX) ktorý je výrazne zmodernizovaný a prináša množstvo nových funkcií a spôsobov ovládania. Vynikajúce zobrazenie uľahčuje ovládanie funkcií vozidla a komfortných funkcií až na piatich veľkých obrazovkách, ktoré sčasti disponujú technológiou OLED. Výrazne sa rozšírili aj možnosti personalizácie a intuitívneho ovládania. Platí to pre oblasť zadných sedadiel, ale aj pre vodiča. Nový 3D displej vodiča tak napríklad vďaka technológii Eye-Tracking umožňuje priestorové vnímanie scény stlačením jedného tlačidla. Na želanie sa dodávajú dva odlišné projekčné displeje (HUD). Väčší poskytuje aj obsah rozšírenej reality (Augmented Reality). V prípade navigácie sa tak napríklad presne na vozovku umiestňujú virtuálne animované odbočovacie šípky. Pokiaľ ide o asistenčné funkcie, na projekčnom displeji sa zobrazujú informácie napríklad o aktívnom asistentovi udržiavania odstupu. Obraz sa nachádza vo virtuálnej vzdialenosti približne 10 metrov. Plocha zobrazenia zodpovedá monitoru s uhlopriečkou 77 palcov.

Hlasový asistent Hey Mercedes má vyššiu schopnosť viesť dialógy a učiť sa vďaka aktivácii online služieb v aplikácii Mercedes me. Hey Mercedes teraz vysvetľuje aj funkcie vozidla a zodpovedá otázky týkajúce sa všeobecných vedomostí. V Triede S možno hlasového asistenta ovládať aj zozadu. Pomocou kamier v stropnej ovládacej jednotke a algoritmov, ktoré sú schopné učiť sa, teraz rozpozná interiérový asistent MBUX množstvo rôznych pokynov ovládania. Pritom interpretuje natočenie hlavy, pohyby rúk či reč tela a reaguje príslušnými funkciami vozidla. Interiérový asistent MBUX ponúka nielen komfort ovládania, ale poskytuje podporu aj v súvislosti s bezpečnosťou.

V prípade, že kamera rozpozná detskú sedačku na sedadle spolujazdca, na ktorom však nie je zapnutý bezpečnostný pás, interiérový asistent upozorní vodiča ešte pred začiatkom jazdy. Pomocou novej funkcie chytrá domácnosť umožňuje MBUX aj ovládanie inteligentnej domácnosti na diaľku. V novej generácii vozidla bol interiér kompletne pretvorený do takzvaného tretieho priestoru, teda do priestoru medzi domovom a pracoviskom. Poskytuje teraz viac priestoru a pohodlia na všetkých miestach a interiér pripomína architektúru interiérov a dizajn luxusných jácht. Displej vodiča a centrálny displej ponúkajú ucelený estetický zážitok. Vzhľad obrazoviek si možno individuálne prispôsobiť prostredníctvom štyroch štýlov zobrazovania (Decentný, Športový, Exkluzívny, Klasický) a troch režimov (Navigácia, Asistencia, Servis).

O komfortné sedenie sa v prípade predných sedadiel stará až 19 motorov , všetky sedadlá dostupné v Triede S získali pečať „Kampane pre zdravý chrbát“. V novej Triede S je desať rôznych masážnych programov. Používajú vibračné motory a účinok relaxačnej masáže dokážu znásobiť na základe princípu horúcich kameňov aj pomocou tepla. Pre tieto účely sa kombinuje vyhrievanie sedadla s nafukovacími vzduchovými komorami aktívneho viackrivkového sedadla. Vzduchové bubliny sú teraz bližšie k povrchu sedadla, vďaka čomu sa ešte lepšie ovládajú a vodič ich môže lepšie cítiť. Päť rôznych verzií zadných sedadiel umožní viac možností konfigurácie so zameraním na vytvorenie pracovného miesta alebo miesta na odpočinok. Novinkou je vyhrievaný prídavný vankúš pre opierku hlavy, ktorý je dostupný pre obe elektricky nastaviteľné zadné sedadlá.

Mercedes-Benz chce technicky zrealizovať bezpečnú prevádzku vysoko automatizovane jazdiacej Triedy S a splniť náročné zákonné požiadavky na takzvaný systém úrovne 3. Pravdepodobne od polovice roka 2021 bude môcť nová Trieda S s novým systémom DRIVE PILOT jazdiť vysoko automatizovane v hustej premávke alebo počas zápchy na vhodných úsekoch diaľníc v Nemecku. Odbremení sa tým vodič, ktorý sa tak bude môcť venovať vedľajším činnostiam, ako napríklad spracovaniu e-mailov vo vozidle prostredníctvom funkcie kancelárie v automobile (In-Car-Office), čím sa šetrí jeho čas.

Vodiča podporuje množstvo nových alebo rozšírených asistenčných jazdných systémov. Vďaka výkonnejšej senzorike na snímanie okolia dokážu parkovacie systémy lepšie pomáhať vodičovi pri manévrovaní. Začlenením do systému MBUX je obsluha intuitívnejšia a rýchlejšia. Voliteľné riadenie zadnej nápravy je integrované do asistentov parkovania, čo znamená, že na základe toho sa upravuje výpočet jazdných stôp (trajektórií). Funkcie núdzového brzdenia slúžia najmä na ochranu ostatných účastníkov cestnej premávky.


Do sériovej výroby vstupujú v prípade značky Mercedes-Benz prvýkrát svetlomety DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava). Umožňujú úplne nové asistenčné funkcie ako:
Voliteľný, plne aktívny podvozok so systémom E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE na základe 48-voltovej technológie ponúka jedinečné spojenie komfortu a agilnosti a naviac poskytuje dodatočnú ochranu pri bočnom náraze. Štandardom je vzduchové pruženie AIRMATIC s kontinuálne nastaviteľným tlmením ADS+. Úzke prepojenie všetkých systémov podvozku a riadiacich systémov prináša maximum stability a bezpečnosti. Mercedes-Benz teraz s novou funkciou bočného impulzu PRE-SAFE posilňuje opatrenia v štádiu pred nehodou: v prípade hroziaceho bočného nárazu možno karosériu prostredníctvom podvozka so systémom E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE v priebehu niekoľkých desatín sekundy zdvihnúť až o 80 milimetrov. Dôsledkom je zníženie zaťaženia konštrukcie dverí, pretože prah vďaka zvýšenej polohe dokáže prevziať väčšiu časť pôsobiaceho zaťaženia. Takto možno obmedziť deformácie bezpečnostného rámu priestoru pre cestujúcich a tým aj prenikajúce zaťaženie cestujúcich. Na rozpoznanie potenciálneho bočného nárazu sa využíva radarová senzorika.

K dispozícii je aj asistent parkovania ovládaný na diaľku ktorý umožňuje zaparkovať alebo vyparkovať vozidlo pomocou mobilného telefónu. Obsluha parkovania na diaľku sa výrazne zjednodušila. S predvýbavou na INTELIGENTNÉHO PARKOVACIEHO PILOTA je Trieda S pripravená na Automatizovanú parkovaciu službu (Automated Valet Parking - AVP , SAE úroveň 4). Spolu s potrebnou výbavou a s príslušnou službou Connect (v závislosti od krajiny) má nová Trieda S na palube techniku potrebnú na plnoautomatizované zaparkovanie a vyparkovanie, respektíve na zaparkovanie a vyparkovanie bez vodiča v parkovacích domoch vybavených infraštruktúrou AVP. To všetko za predpokladu, že národné zákony takúto prevádzku povoľujú.

Výstraha pred rozpoznaným staveniskom premietnutím symbolu bagra na vozovku

Výstraha a označenie chodca na okraji vozovky bodovým osvetlením

Upozornenie na semafor, značku Stop alebo Zákaz vjazdu premietnutím výstražného symbolu na vozovku

Podpora na zúžených vozovkách (stavenisko) premietaním vodiacich značiek na vozovku.

V prípade technológie DIGITAL LIGHT obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel. Rozlíšenie na jedno vozidlo je teda 2,6 milióna pixelov. Tým sa umožňuje presný rozptyl svetla. Asistent diaľkového svetla je v súvislosti s vynechaním účastníkov premávky v protismere alebo dopravných značiek teda viac ako 100-násobne presnejší ako 84-pixelové svetlo. Hranice svetla a tmy či distribúcia svetla všetkých ostatných adaptívnych svetelných funkcií sa realizuje s výrazne vyššou presnosťou, čo optimalizuje osvetlenie napríklad v režime hmlového svetla, diaľničného svetla alebo mestského svetla.

Radový šesťvalcový benzínový a dieselový motor v rozličných výkonových stupňoch sú vstupnou bránou v prípade motorizácií novej Triedy S. Onedlho bude k dispozícii motor V8 s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) a so 48-voltovým elektrickým systémom. V roku 2021 pribudne model s plug-in hybridným pohonom s čisto elektrickým dojazdom približne 100 kilometrov.

Pre zhrnutie - desať najdôležitejších inovácií:

V novej Triede S sa predstavuje druhá generácia systému MBUX. Nový 3D displej vodiča vďaka technológii Eye-Tracking po prvýkrát umožňuje stlačením tlačidla priestorové vnímanie scény so skutočným efektom hĺbky. Rovnako impozantný je aj mimoriadne veľký projekčný displej s obsahmi z rozšírenej reality. V prípade navigácie sú napríklad na vozovku virtuálne presne umiestňované animované odbočovacie šípky.

Pomocou kamier v stropnej ovládacej jednotke a algoritmov, ktoré sú schopné učiť sa, rozpozná interiérový asistent MBUX množstvo rôznych pokynov ovládania. Pritom interpretuje natočenie hlavy, pohyby rúk či reč tela a reaguje príslušnými funkciami vozidla. Ak sa vodič napríklad pozrie cez plece dozadu smerom na zadné sklo, interiérový asistent MBUX automaticky odtiahne slnečnú roletu na zadnom skle.

Aktívne náladové osvetlenie s približne 250 svetelnými diódami je integrované do asistenčných jazdných systémov a ich výstrahy dokáže vizuálne podporiť. Náladové osvetlenie okrem toho dokáže sprostredkovať spätnú väzbu pri ovládaní klimatizácie alebo hlasového asistenta Hey Mercedes.

Najnovšia generácia balíka asistenčných jazdných systémov, ktorý je súčasťou sériovej výbavy, obsahuje množstvo nových a zdokonalených funkcií. Jedným príkladom je predvídavé prispôsobenie sa rýchlostným limitom. Nový ukazovateľ asistencie na displeji vodiča zobrazuje na celú obrazovku zrozumiteľným a transparentným spôsobom fungovanie asistenčných jazdných systémov.

Čelný airbag vzadu (prvok mimoriadnej výbavy pre Triedu S s dlhým rázvorom) dokáže pri čelných kolíziách výrazne znížiť zaťaženie hlavy a šije pripútaných cestujúcich na krajných sedadlách vzadu. Čelný airbag pre zadné sedadlo sa vďaka svojej inovatívnej konštrukcii s rúrkovitou štruktúrou rozvíja mimoriadne šetrne voči cestujúcim.

Vďaka riadeniu zadnej nápravy (mimoriadna výbava) je Trieda S pocitovo v meste taká obratná ako kompaktné vozidlo. Uhol natočenia kolies zadnej nápravy dosahuje až desať stupňov. Priemer otáčania Triedy S s dlhým rázvorom a náhonom na všetky kolesá sa s riadením zadnej nápravy zmenší o 1,9 metra na 10,9 metra.

Viac ako 50 elektronických komponentov novej Triedy S možno aktualizovať bezdrôtovo (over-the-air). Medzi tieto komponenty patrí kompletný infotainment MBUX, displej vodiča, asistenčné jazdné systémy či systémy osvetlenia MULTIBEAM LED a DIGITAL LIGHT. Vďaka tejto technológii zákazník ušetrí čas, pretože kvôli aktualizácii nebude musieť jazdiť do servisu. Jeho vozidlo bude zároveň počas celej životnosti aktuálne a vybavené novými funkciami. Podmienkou bezdrôtových aktualizácií je vždy výslovné vyjadrenie súhlasu používateľa.

Keď hrozí bočný náraz od iného vozidla, karoséria sa prostredníctvom podvozka so systémom E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE (mimoriadna výbava) dokáže zdvihnúť v priebehu niekoľkých desatín sekundy. Ide o novú funkciu bočného impulzu PRE-SAFE®. Možno ňou znížiť zaťaženie cestujúcich, pretože náraz sa navedie na mimoriadne odolné štruktúry v spodnej časti vozidla.

Pravdepodobne od polovice roka 2021 bude môcť nová Trieda S s novým systémom DRIVE PILOT (mimoriadna výbava) jazdiť vysoko automatizovane v hustej premávke alebo počas zápchy na vhodných úsekoch diaľnice v Nemecku. Odbremení sa tým vodič, ktorý sa tak bude môcť venovať vedľajším činnostiam ako napríklad spracovaniu e-mailov vo vozidle prostredníctvom funkcie kancelárie v automobile (In-Car-Office), čím sa šetrí jeho čas.

Revolučná technológia svetlometov DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava) umožňuje úplne nové funkcie ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku. V prípade technológie DIGITAL LIGHT obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel. Rozlíšenie na jedno vozidlo je teda 2,6 milióna pixelov.

Novú Triedu S bude možné objednať od polovice septembra 2020 a v decembri 2020 sa dostane k zmluvným partnerom.

Ponuka modelov na začiatku predaja Triedy S [10]

 

 

S 450 4MATIC

S 500 4MATIC

S 350 d

S 350 d 4MATIC

S 400 d 4MATIC

Prevodovka

automatická

9G-TRONIC

Motor (konštrukčný rad, usporiadanie, počet valcov)

M 256, R6

OM 656, R6

Zdvihový objem

cm³

2 999

2 999

2 925

2 925

2 925

Výkon

kW/k

270/367

320/435

210/286

210/286

243/330

pri

1/min

5 500 – 6 100

5 900 – 6 100

3 400 – 4 600

3 400 – 4 600

3 600 – 4 200

Príd. výkon s EQ Boost

kW/k

16/22

16/22

Max. krútiaci moment

Nm

500

520

600

600

700

pri

1/min

1 600 – 4 500

1 800 – 5 500

1 200 – 3 200

1 200 – 3 200

1 200 – 3 200

Príd. krútiaci moment s EQ Boost

Nm

250

250

Kombinovaná spotreba paliva NEDC

l/100 km

8,4 – 7,8

(8,3 – 7,8)

8,4 – 7,8

(8,4 – 7,8)

6,7 – 6,2

(6,7 – 6,2)

6,9 – 6,4

(6,8 – 6,3)

7,0 – 6,5

6,9 – 6,4)

Kombinované emisie CO2 [8] NEDC

g/km

191 – 178

(191 – 178)

192 – 179

(192 – 178)

176 – 163

(176 – 163)

183 – 168

(180 – 166)

186 – 171

(183 – 169)

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

s

5,1

4,9

6,4

6,2

5,4

Maximálna rýchlosť

km/h

250

250

250

250

250

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať