Image
5.3.2019 0 Comments

Mazda 6 2.5 Skyactiv Takumi Plus / Radosť z jazdy

Mazda 6 prešla už v poradí tretím faceliftom a my sme testovali novú najvyššiu výbavu Takumi Plus. Aj keď výrobca hovorí o facelifte, noviniek je tentoraz viac než dosť. Okrem konštrukčných zmien karosérie a podvozka je lepšie aj odhlučnenie kabíny, čo prispieva k lepšiemu komfortu pri jazde. Jazdné vlastnosti sme si pochvaľovali už pri predchádzajúcom modeli a tie novinka posúva ešte o pomyselnú priečku vyššie.

Vozidlo sme mali na test s najvýkonnejším 2,5 l benzínovým štvorvalcom, ktorý je v súčasnosti jedným z najväčších atmosférických motorov na našom trhu. Ponúka výkon 143 kW (194 koní) a krútiaci moment 258 Nm (pri 4000 ot./min). Motor je vybavený systémom vypínania dvoch valcov, čo pomerne výrazne prispieva k zníženiu spotreby. Na rozdiel od konkurencie to však vozidlo nikde nezobrazuje, takže nezistíte, kedy sú valce vypnuté, nijako sa to neprejavuje ani na jazde. O prenos výkonu na prednú nápravu sa stará 6-stupňový automat. Pružnosť motora je veľmi dobrá a veľmi zaujímavý je zvuk, ktorý pri zošliapnutí plynu pripomína pretekárske auto. Vozidlo však nielen hučí, ale aj slušne zrýchľuje. Pocitovo záťah od nízkych otáčok nie je taký citeľný ako pri turbo motoroch, zahanbiť sa však nedá.

Ako som spomínal, facelift sa dotkol viacerých oblastí. Najviditeľnejší je na prednej maske, ktorá je kompletne prepracovaná. Má užšiu spodnú časť a mriežka chladiča stratila rebrovanie, nahradila ho 3D mriežka. Je zo spodnej časti lemovaná chrómovou lištou, ktorá plynule prechádza až popod svetlomety. Predná časť tak pôsobí užším a športovejším dojmom. No hlavné zmeny sa udiali vnútri. Prepracovaný je interiér, sedadlá aj palubná doska a nový je aj volič automatickej prevodovky. Vzhľadom na to, že väčšina zákazníkov si Mazdu 6 zakúpi v najvyššej výbave, ktorou bola dosiaľ Revolution TOP, vychádza výrobca zákazníkom v ústrety a nový vrchol ponuky teraz tvorí výbava Takumi Plus. Tá ponúka prémiové kožené čalúnenie Nappa, bezrámové vnútorné spätné zrkadlo s elektronickým stmievaním, osvetlenie interiéru LED diódami, obloženie interiéru materiálom Ultrasuade NU, ktorý pripomína brúsenú kožu, čierny strop, kovové ovládače elektrických sedadiel, skutočné drevené lišty a elektricky ovládané strešné okno. Spracovanie je na úrovni prémiovej kategórie a vyzerá naozaj dobre. Predné sedadlá sú elektricky nastaviteľné a vybavené vyhrievaním aj odvetraním. Vyhrievaný je aj volant. Strednej časti palubnej dosky dominuje 8" displej multimediálneho systému. Displej je síce dotykový, ovládanie systému Mazda Connect je však prioritne zverené multifunkčnému ovládaču HMI, umiestnenému na strednej konzole za voličom prevodovky. Ovládací prvok pozostáva z päťsmerového ovládača a piatich tlačidiel okolo neho. Možno ním ovládať všetky funkcie a nastavenia multimédií, navigácie aj informácií o aute. Vedľa neho je umiestnené aj ovládanie hlasitosti. Ovládanie prehrávania a hands-free nájdete takisto na ľavej strane volantu. Pravá strana patrí ovládaniu adaptívneho tempomatu a obmedzovača rýchlosti. Vozidlo je vybavené prémiovým systémom BOSE s 11 reproduktormi. Multimediálny systém umožňuje prehrávanie z pripojeného mobilu, USB aj príjem rádií vrátane digitálneho vysielania v systéme DAB. Medzi možnosťami prehrávania je aj CD mechanika. Spolupráca s renomovanou značkou sa rozhodne vyplatila a zvuk systému je vynikajúci. Prispieva k nemu aj veľmi dobre odhlučnená kabína. Súčasťou systému je vstavaná navigácia, ktorá je vo všetkých stupňoch výbavy štandardom. Novinkou je prístrojový panel. Jeho strednú časť s veľkým ukazovateľom rýchlosti tvorí displej. Na rozdiel od konkurencie však výrobca potenciál displeja využíva veľmi konzervatívne. Ružica rýchlomeru zobrazuje farebnou ryskou maximálnu povolenú rýchlosť, prevzatú zo systému rozpoznávania dopravných značiek alebo z navigácie, a značku prednastavenej rýchlosti adaptívneho tempomatu. V strednej časti si môžete prepínať zobrazenie údajov palubného počítača. Vľavo od rýchlomeru sa zobrazujú údaje priemernej a aktuálnej spo­treby a vonkajšej teploty, vpravo je dojazd, trochu nelogicky servisný interval a počet ­najazdených kilometrov.

Bohatú výbavu prináša novinka aj v asistenčných systémoch a viaceré sú v Mazde 6 použité po prvýkrát. Sú to napríklad adaptívny tempomat s funkciou jazdy v kolóne, ktorý pracuje až do nulovej rýchlosti, systém čítania dopravných značiek, udržiavanie v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtvych uhlov spolu so sledovaním premávky za vozidlom aj systém na prevenciu čelného nárazu do 80 km/h a zadného nárazu do 30 km/h. Upozornenie na vozidlá v mŕtvych uhloch sa zobrazuje aj na priehľadovom displeji. Výhradu som mal iba k systému udržiavania v jazdnom pruhu. Ten má možnosť nastavenia troch úrovní citlivosti zásahu, žiaľ, ani s jednou nefungoval uspokojivo. Systém sa priblíži k vodiacej čiare a potom zasiahne, často sa však stalo, že zásah nebol správny a spôsobil prejdenie k druhej čiare a potom takto chvíľu kľučkoval. Asi to ešte bude potrebovať softvérovo doladiť. Nový je aj 360° systém kamier poskytujúci pohľad z vtáčej perspektívy aj s navádzacími pruhmi a ukazovateľmi natočenia kolies, ktoré uľahčujú manévrovanie. Rozlíšenie kamier by však mohlo byť vyššie. Ďalšia z noviniek je aj projekčný priehľadový displej (HUD), ktorý premieta údaje priamo na čelné sklo. Predchádzajúca generácia mala priehľadový displej, ktorý premietal na vysúvaciu plôšku, čo nebolo veľmi šťastné riešenie. Displej má farebné zobrazenie a kvalitou aj veľkosťou sa dá porovnávať s prémiovými značkami. Zobrazuje údaje o rýchlosti, dáta z adaptívneho tempomatu a udržiavania v jazdnom pruhu, navigácie, systému sledovania mŕtvych uhlov a rozpoznávania dopravných značiek. Trochu mi chýbalo zobrazenie stanice rádia alebo prehrávanej skladby. Ak máte napríklad zapnutú navigáciu, nedozviete sa ho ani na multimediálnom displeji, ani na HUD.

Celé osvetlenie vozidla je zverené LED ­technológii. Samozrejmosť je automatické prepínanie svetiel, diaľkové svetlomety sú adaptívne a vďaka 20 sektorom automaticky formujú lúč svetla tak, aby neoslňoval proti­idúce ani pred vami idúce vozidlá. Tento systém fungoval výborne a ani raz som nezaznamenal nesprávne prepnutie, svietivosť ­reflektorov je veľmi dobrá.

Jazdné vlastnosti sú vynikajúce aj vďaka technológii G-vectoring. Tá pri zatočení pod plynom na okamih zníži výkon motora, čím zaťaží predné koleso a to ochotnejšie zatáča. Vozidlo veľmi dobre drží v zákrutách a príjemne prekvapila aj schopnosť podvozka absorbovať aj väčšie nerovnosti na cestách. Napriek tomu, že ide len o predný náhon, si v pohode poradil aj na zasnežených cestách. Výkon motora poznať vo všetkých situáciách. Jazdenie vozidlom je veľmi príjemné. Priestor pre posádku je viac než dostatočný a sedadlá poskytujú vysoký komfort pri cestovaní. Na svoje si prídu aj milovníci veľkých kufrov, aj keď trochu ma prekvapilo, že otváranie nie je elektrické. Majiteľov hatchbackov možno trochu zaskočí „limuzínový“ vstup do kufra, ale jeho priestor je dostatočne veľký. Zážitok z cestovania umocňuje kvalitný zvuk audiosústavy Bose. Poteší aj veľmi dobrá spotreba, ktorá sa počas testu pohybovala do 8 l/100 km. Na okreskách sa dá jazdiť za 7,3 – 7,5 l/100 km, celková spotreba v teste bola po 860 km 7,8 l/100 km, pričom asi 60 % tvorila diaľnica.

Parametre:

n Model: Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T, 143 (194), automat. 6-st.; počet valcov: 4; zdvihový objem motora (cm3): 2488; prevodovka: 6-stupňová automatická; poháňaná náprava predná; výkon (kW/ot.): 143/6000; krútiaci moment (Nm/ot.): 258/4000; maximálna rýchlosť (km/h): 222; zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): 8,1; spotreba mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km): 8,8/5,4/6,7; dĺžka/šírka/výška (mm): 4870/1840/1450; rázvor náprav (mm): 2830; objem batožinového priestoru (l): 489; objem palivovej nádrže (l): 62; pohotovostná hmotnosť (kg): 1462 – 1532; užitočná hmotnosť (kg): 680; rozmer pneumatík 225/45 R19                       

• Cena modelu od: 26 790 EUR

• Cena testovaného vozidla: 36 590 EUR

PLUSY, MÍNUSY:

+ Jazdné vlastnosti, vysoký výkon, výbava, kvalitné spracovanie, HUD a adaptívne svetlomety
- Nepresvedčivý výkon udržiavania v jazdnom pruhu

HODNOTENIE:

Jazdné vlastnosti: 100 %
Spotreba: 90 %
Priestor, pohodlie:  100 %
Technol. výbava: 95 %
Ostatná výbava: 90 %
Ovládanie: 100 %
Vyhotovenie: 100 %
Celkovo: 96 %

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín 1

Mazda 3 hatchback G122 / Koncept pretavený do reality

09.07.2019 13:00

Novú Mazdu 3 sme po prvýkrát videli na minuloročnom ženevskom autosalóne a už tam budila veľký záujem. Výrobca sa totiž jej koncept rozhodol takmer bez zmien pretaviť do sériového modelu. Okrem veľmi ...

Magazín

Route 66 so Sony RX100 VI

09.07.2019 12:32

Prémiový kompakt Sony RX100 je tu už v 6. generácii. My sme ich už niekoľko testovali, ale vždy šlo o bežné redakčné testy. Fotoaparát je vďaka svojim miniatúrnym rozmerom, jednoduchej obsluhe a špičk ...

Magazín

Hyundai Kona Chilli je štýlová mestská provokatérka

09.07.2019 12:27

Hyundai Kona. Kompaktné SUV, ktoré od svojho uvedenia na trh vzbudzuje pozornosť svojím extravagantným dizajnom. Svojská, sebavedomá a tak trocha drzá. Aj preto si získala srdcia už takmer 120-tisíc z ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

eFocus_2019

Najnovšie videá