Image
3.8.2018 0 Comments

Maloobchod sa mení, budú sa zatvárať predajne

Takmer šesť z desiatich predstaviteľov maloobchodu sa domnieva, že kamenné obchody sa do roku 2020 výrazne zmenia. Najvyššou prioritou pre takmer polovicu maloobchodných spoločností je pochopenie potrieb zákazníka. Ich manažment však priznáva, že má pred sebou veľa práce. Nové produkty, ktoré významne prispievajú k obratom firiem dnes vznikajú najmä na základe zozbieraných zákazníckych dát. Tieto zistenia vyplynuli z globálneho spotrebiteľského prieskumu Top of Mind 2018.

Udržiavanie kontaktu so zákazníkmi 24 hodín denne, sedem dní v týždni je prioritou pre 46 % respondentov tohto prieskumu. A toto budovanie vzťahov nemusí byť zákonite v online podobe. Niektoré firmy ponúkajú nepretržitú 24-hodinovú zákaznícku linku a zreteľne ju propagujú na svojich webových stránkach. Možnosť hovoriť priamo s priateľským, dobre vyškoleným a informovaným personálom v prípade, že zákazník má otázku alebo sťažnosť, môže pomôcť posilniť vzťah medzi zákazníkmi a značkou a budovať lojalitu.

Ľudia sa dnes snažia užiť si svoj život skôr prostredníctvom zážitkov ako vlastníctvom hmotných vecí. Spoločnosť Adyen, ktorá spracováva kreditné karty, v tohtoročnom prieskume zistila, že 86 % amerických spotrebiteľov v uplynulom roku opustilo obchod z dôvodu dlhého čakania v rade. Podľa odhadu Adyen sa to rovná stratám na obratoch na úrovni 47,7 miliárd USD.

Nové značky sú postavené najmä na zákazníckych dátach. Napríklad americká spoločnosť Stitch Fix, ktorá vykázala vo fiškálnom roku 2017 obrat vo výške 977 miliónov USD, posiela zákazníkom personalizovaný výber oblečenia, ktorý zostavuje podľa ich preferencií v oblasti štýlu. Ten obsahuje 85 dátových bodov.

Zabehnuté značky dnes tiež rozširujú možnosti, ako využívať zozbierané dáta na tvorbu obratu. Príkladom je spolupráca dvoch gigantov – Google a L'Oréal Paris. Zo štatistík vyplynulo, že veľa spotrebiteľov vyhľadávalo cez Google tzv. ombré farbenie vlasov a neboli spokojní s výsledkom, ktorý dosiahli doma. Spoločnosť L'Oréal Paris na základe týchto poznatkov vyvinula aplikátor farby, ktorý tento efekt pomohol docieliť. Zber dát o zákazníckych preferenciách teda napomáha vývoju produktov, ktoré si zákazníci žiadajú.

Podľa prieskumu Top of Mind 2018 sa 58 % maloobchodníkov zhodne domnieva, že kamenné obchody sa do roku 2020 výrazne zmenia. Respondenti zo Severnej Ameriky pociťujú túto zmenu najviac. Viac ako tretina (37 %) sa vyjadrila, že v nasledujúcich dvoch rokoch zatvorí svoje obchody. S cieľom zvýšiť rýchlosť a efektivitu budú musieť firmy predávať čoraz viac produktov prostredníctvom vlastných distribučných kanálov.

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Lifestyle 1

Tlačiareň môžete využiť už aj na skrášlenie nechtov. Canon má na to aplikáciu

19.03.2019 00:05

Canon predstavil mobilnú aplikáciu Nail Sticker Creator, ktorú si môžete stiahnuť do svojho smartfónu a umožní vám pomocou samolepiek prispôsobiť dizajn vašich nechtov vašej nálade, oblečeniu alebo ud ...

Lifestyle

Lidl začal ponúkať lacné elektrokolobežky. Pridal sa aj Hecht

11.03.2019 00:15

Po Nemecku začal Lidl ponúkať lacnú elektrokolobežku Denver SC0-65210 už aj v Českej republike. Vzhľadom na cenu nejde o žiadny technický zázrak. Má pomerne subtílny hliníkový rám, umožňuje však sklop ...

Lifestyle 2

Novú čínsku show o technológiách moderuje robotka s umelou inteligenciou

28.02.2019 00:05

Strieborné vlasy, štýlový krátky účes, realisticky pôsobiaca silikónová pokožka a odhalené mechanické časti. Taká je Jiang Lailai, úžasná čínska humanoidná robotka s umelou inteligenciou, ktorá spoloč ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

SWIFT 5_032019

Najnovšie videá

IXPO 2019


PC forum button