Image
3.8.2018 0 Comments

Maloobchod sa mení, budú sa zatvárať predajne

Takmer šesť z desiatich predstaviteľov maloobchodu sa domnieva, že kamenné obchody sa do roku 2020 výrazne zmenia. Najvyššou prioritou pre takmer polovicu maloobchodných spoločností je pochopenie potrieb zákazníka. Ich manažment však priznáva, že má pred sebou veľa práce. Nové produkty, ktoré významne prispievajú k obratom firiem dnes vznikajú najmä na základe zozbieraných zákazníckych dát. Tieto zistenia vyplynuli z globálneho spotrebiteľského prieskumu Top of Mind 2018.

Udržiavanie kontaktu so zákazníkmi 24 hodín denne, sedem dní v týždni je prioritou pre 46 % respondentov tohto prieskumu. A toto budovanie vzťahov nemusí byť zákonite v online podobe. Niektoré firmy ponúkajú nepretržitú 24-hodinovú zákaznícku linku a zreteľne ju propagujú na svojich webových stránkach. Možnosť hovoriť priamo s priateľským, dobre vyškoleným a informovaným personálom v prípade, že zákazník má otázku alebo sťažnosť, môže pomôcť posilniť vzťah medzi zákazníkmi a značkou a budovať lojalitu.

Ľudia sa dnes snažia užiť si svoj život skôr prostredníctvom zážitkov ako vlastníctvom hmotných vecí. Spoločnosť Adyen, ktorá spracováva kreditné karty, v tohtoročnom prieskume zistila, že 86 % amerických spotrebiteľov v uplynulom roku opustilo obchod z dôvodu dlhého čakania v rade. Podľa odhadu Adyen sa to rovná stratám na obratoch na úrovni 47,7 miliárd USD.

Nové značky sú postavené najmä na zákazníckych dátach. Napríklad americká spoločnosť Stitch Fix, ktorá vykázala vo fiškálnom roku 2017 obrat vo výške 977 miliónov USD, posiela zákazníkom personalizovaný výber oblečenia, ktorý zostavuje podľa ich preferencií v oblasti štýlu. Ten obsahuje 85 dátových bodov.

Zabehnuté značky dnes tiež rozširujú možnosti, ako využívať zozbierané dáta na tvorbu obratu. Príkladom je spolupráca dvoch gigantov – Google a L'Oréal Paris. Zo štatistík vyplynulo, že veľa spotrebiteľov vyhľadávalo cez Google tzv. ombré farbenie vlasov a neboli spokojní s výsledkom, ktorý dosiahli doma. Spoločnosť L'Oréal Paris na základe týchto poznatkov vyvinula aplikátor farby, ktorý tento efekt pomohol docieliť. Zber dát o zákazníckych preferenciách teda napomáha vývoju produktov, ktoré si zákazníci žiadajú.

Podľa prieskumu Top of Mind 2018 sa 58 % maloobchodníkov zhodne domnieva, že kamenné obchody sa do roku 2020 výrazne zmenia. Respondenti zo Severnej Ameriky pociťujú túto zmenu najviac. Viac ako tretina (37 %) sa vyjadrila, že v nasledujúcich dvoch rokoch zatvorí svoje obchody. S cieľom zvýšiť rýchlosť a efektivitu budú musieť firmy predávať čoraz viac produktov prostredníctvom vlastných distribučných kanálov.

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Lifestyle

Instagram testuje špeciálne účty pre celebrity a influencerov

14.12.2018 00:25

Instagram začal v týchto dňoch testovať nové účty nazvané Creator Accounts (Účty pre tvorcov). Poskytnú celebritám a influencerom možnosť filtrovať priame správy a ponúknu podrobnejšiu analýzu počtov ...

Lifestyle 1

Vedci upozorňujú, že priveľa času stráveného pred displejom môže mať vplyv na deformáciu nervového tkaniva mozgu dieťaťa

14.12.2018 00:15

Položili ste si niekedy otázku, či môže čas strávený pred obrazovkou negatívne ovplyvniť mozog vášho dieťaťa? Ak áno, odborníci nám dávajú dosť znepokojivú odpoveď. V novej štúdii, financovanej Národn ...

Lifestyle

LEGO vydáva AR Playgrounds, aplikáciu pre iOS miešajúcu rozšírenú realitu s fyzickými súpravami stavebníc

12.12.2018 00:25

Po demonštrácii na podujatí WWDC začiatkom roka teraz spoločnosť LEGO uviedla aplikáciu LEGO AR Playgrounds pre iPhone a iPad. Aplikácia používa ARKit na umiestnenie digitálnych značiek LEGO a blokov ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá



PC forum button