S_042020 S_042020 S_042020

MWC 2014: Elektronický papier nalepený na produkte sa dokáže pripojiť na internet a vyhľadať požadované informácie

Technológie
0

Ericsson_Connected_paper_1.jpg Kým pred dvadsiatimi rokmi sme sa učili, ako klikať na linky a ako si vyhľadávať informácie na internete, dnes sa mnoho z týchto činností deje automaticky alebo len s naším minimálnym pričinením. Jednu z najinovatívnejších vecí v tomto ohľade predstavila švédska spoločnosť Ericsson na technologickom veľtrhu MWC 2014 v Barcelone. Ide o koncept tzv. elektronického pripojeného papiera, ktorý by sa však už čoskoro mohol objaviť v bežnom živote.

Predstavte si, že sa ukazovákom pravej ruky dotknete papierovej nálepky na tetrapakovom balení mlieka. Na smartfóne v druhej ruke sa okamžite objaví informácia o zložení, dátume spotreby či vhodnosti pre vašu diétu alebo zdravotný stav. Žiadne čítanie príbalového letáka či drobných písmeniek na obale produktu, nehrozí ani zdĺhavé vyhľadávanie na internete - elektronika v papieri to urobí za vás. Vďaka prepojeniu na váš smartfón či tablet máte všetko potrebné v okamihu na displeji.

Prúžok papiera, ktorý má z jednej strany klasickú reklamnú potlač, na druhej však pre ľudské oko neviditeľnú elektroniku. Papier obsahuje čip, dotykový senzor, vytlačenú anténu a vytlačenú batériu. Pripojenie papiera na mobilné zariadenie sa aktivuje dotykom prsta a prostredníctvom vášho tela pošle svoju identitu do smartfónu vo vašej ruke alebo vrecku. Zariadenie si na základe prijatej informácie na internete okamžite a automaticky vyhľadá súvisiacu informáciu.

Pripojený papier má obrovské možnosti využitia. Môžete si takýmto spôsobom zistiť napríklad zloženie potravín, informácie o histórii alebo zaobchádzaní s produktom. Poštová zásielka vybavená pripojeným papierom vám bez okolkov prezradí, ako sa s balíkom zaobchádzalo, kto s ním kedy a ako manipuloval. Prípadne si môžete hoci dotykom prsta preložiť informáciu z plagátu alebo informačnej tabule.

Podľa Ericssonu toto riešenie v blízkej budúcnosti nájde uplatnenie v mnohých oblastiach nášho života, napríklad vo farmácii, zdravotníctve, v módnom či automobilovom priemysle, médiách, zábave...

Chcete vidieť, ako to funguje v praxi? Pozrite si krátke trojminútové video.


Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať