PC REVUE
Image
4.6.2018 0 Comments

Lepšia obec môže byť vďaka riešeniu spoločnosti Resco aj tá vaša

Slovenská technologická firma Resco, ktorá je celosvetovým lídrom v oblasti mobilných technológií CRM, vytvorila unikátne riešenie pre mestá a obce. Samosprávy slovenských miest a obcí dostanú do rúk nástroj, ktorý im umožní komplexne, efektívne a jednoducho riešiť akúkoľvek agendu spojenú s ich službami pre verejnosť. Kľúčovými budú v tomto smere občania. Oni sami budú zadávať svoje podnety prostredníctvom mobilnej aplikácie Lepšia obec.

Vypracovanie aplikácie predchádzal prieskum agentúry 2muse, zadaný spoločnosťou Resco. Ten sa zaoberal záujmom respondentov o dianie v ich meste alebo obci a podávanie podnetov na riešenie, komunikáciou samosprávy či celkovou spokojnosť občanov. Prieskum ukázal, že až 91 % Slovákov sa o dianie vo svojom meste či obci, kde žije, zaujíma. Najčastejšie sa občania k takýmto informáciám dostávajú prostredníctvom miestneho rozhlasu v menších obciach a mestách a v tých väčších využívajú internet, miestne noviny či televízie. Rovnako obľúbené je aj zdieľanie informácií s kolegami, susedmi a kamarátmi. Až tretina opýtaných napriek tomu tvrdí, že nemá k dispozícii dostatok informácií. Až 42 % ako hlavný dôvod uvádza nedostačujúce informovanie zo strany samosprávy. Ďalších 12 % poskytnuté údaje považuje často za už neaktuálne. Jedna z oblastí, ktorá vzišla z prieskumu ako kľúčová, je práve oblasť komunikácie zo strany samosprávy. Až 61 % občanov, ktorí už v minulosti podnet podali a považovali ho za nevyriešený, nedostalo spätnú väzbu o súčasnom stave jeho riešenia, resp. nemali vedomosti, či a ako sa ním úrad zaoberá. Aj preto veľa ľudí prevzalo iniciatívu (až 57 %) a informovalo sa proaktívne. Najčastejšie sa osobne prišli opýtať kompetentných osôb na úrad a až sekundárne zatelefonovali alebo napísali e-mail.

Na základe týchto informácií sa spoločnosť Resco rozhodla vyvinúť pre slovenské mestá a obce unikátne riešenie Lepšia obec, ktoré navyše poskytne zadarmo pre všetkých. Riešenie sa principiálne skladá z dvoch častí. Jednou je aplikácia pre mobilné zariadenia, ktorú si môže nainštalovať každý občan. Prostredníctvom nej dáva podnety k rôznym nedostatkom, ktoré treba odstrániť, či je to nefunkčná lampa, nevysypaný smetný kôš, poškodená lavička a pod. Mobilná aplikácia funguje jednoducho: občan vidí konkrétny nedostatok, v reálnom čase ho cez aplikáciu odfotí, napíše k nemu krátky opis, povolí automatickú lokáciu GPS a pošle svojej samospráve. Ak nie je v tom čase pripojený cez mobilné dáta na internet, podnet sa automaticky odošle sám, keď sa napríklad pripojí na domácu sieť Wi-Fi.

Podnet sa dostane vo forme správy presne k úradníkovi, ktorý ho má na starosti. To je ošetrené úvodnými nastaveniami platformy na strane samosprávy. Aplikácia občana je synchronizovaná s úkonmi na strane samosprávy, preto je občan automaticky a priebežne informovaný o stave svojho podnetu: kedy je prijatý, pridelený na riešenie, vyriešený na strane dodávateľa a potvrdený na strane samosprávy. V aplikácii okrem svojich podnetov občan vidí aj tie, ktoré pridávali ďalší obyvatelia. Umožňuje mu dokonca hlasovať, ktoré podľa neho treba vyriešiť čo najskôr. Bežne sa stane, že na konkrétny nedostatok upozornia viacerí občania. Úradníci sa nemusia obávať desiatok alebo stoviek notifikácií. Systém je nastavený tak, že na základe identickej lokácie GPS a predvolených kategórií zaznamená jeden podnet.

Podnet, ktorý od občana dostanú príslušní úradníci, nie je časovo zdržiavaný, nemusí prechádzať žiadnymi oddeleniami a kanceláriami, nemusí byť exportovaný z nejakej externej schránky, nie je naťahovaný zbytočnými krokmi prideľovania na úrade a pod. Podnet je notifikovaný priamo u toho, kto bude jeho riešenie ďalej manažovať. Správa prichádza priamo do platformy Lepšia obec, ale súčasne aj do e-mailovej schránky. Úradník podnet prijme, zvolí vhodného dodávateľa a naplánuje úkon. Terénny technik alebo dodávateľ, ktorých tiež možno zahrnúť do tejto platformy, sú o zákazke informovaní. Po vyriešení problému  pracovníci v teréne výsledok zdokumentujú, napríklad aj fotografiou. Tú dostane aj občan ako správu, že jeho podnet je úspešne vyriešený. Na kolobeh riešenia občianskych podnetov vie obec a mesto napojiť aj reportovanie a štatistiky prác, čerpanie financií a pod., a to podľa ľubovoľných filtrov. Na základe týchto dát vie samospráva lepšie plánovať svoju budúcu činnosť.

Zo strany občana stačí aplikáciu nainštalovať z príslušného obchodu aplikácií a zaregistrovať sa vrátane zadania mesta, v ktorom žije. Aplikáciu môže hneď začať používať.

Za samosprávu musí o riešenie Lepšia obec požiadať starosta obce alebo primátor mesta. Môžu tak urobiť online žiadosťou na stránke www.lepsiaobec.sk. K registrácii samosprávy je v prvom kroku potrebné overenie, po ňom dostane starosta alebo primátor prístup do riešenia podľa jeho definovaného profilu.

Veľká výhoda je to, že Lepšia obec funguje tak v online, ako aj v offline režime. Riešenie je prispôsobené na všetky mobilné zariadenia a štandardné operačné programy na počítačoch, takže nie je potrebná žiadna ďalšia investícia do techniky, či už pre občana, alebo samosprávu. Keďže ide o tzv. cloudové riešenie, obciam a mestám odpadá starosť o ďalšie úložisko i jeho technickú podporu. Nevyhnutný je len pravidelný prístup na internet, aby sa mohli dáta synchronizovať a aktualizovať. „Lepšia obec je postavená na technológii CRM, ktorá vie obsiahnuť pod jednou strechou aj iné existujúce platformy, s ktorými samospráva už pracuje. Obec alebo mesto sa nemusí obávať, že už niečo z akýchkoľvek smart riešení má, a preto nebude môcť implementovať Lepšiu obec. Práve naopak. Lepšia obec môže prepojiť a pomôcť zefektívniť všetko, čo už samospráva v praxi používa,“ dodáva Eduard Kirchner, spoluzakladateľ spoločnosti Resco.

Riešenie Lepšia obec pod inými názvami už teraz používajú občania jednej britskej dediny a hasiči v nórskom Osle. Záujem o ňu je aj u protinožcov v Austrálii. Radomír Vozár motivuje, aby si občania i samosprávy riešenie Lepšia obec vyskúšali: „Obec alebo mesto nemusí hneď využívať toto riešenie v úplnej verzii na manažment podnetov zo všetkých oblastí. Samosprávam odporúčame, aby si definovali jednu či dve oblasti a na ne v úvode aplikovali Lepšiu obec. Následne ju budú môcť ľahšie zaviesť  aj pre tie ďalšie.“

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Umelá inteligencia sa bude učiť rovnako ako malé dieťa. Pomocou inštinktov

20.11.2018 14:04

Gary Marcus, kognitívny vedec z Newyorskej univerzity, má trojročnú dcérku Chloe, ktorá si veľmi obľúbila stavebnice Lego. Všetky jej stavby však boli vertikálne, smerovali zdola hore. Preto jej otec ...

Magazín

Neurolinkové rozhrania – ultimátny evolučný krok ľudstva

19.11.2018 13:28

Idea ovládať svet okolo seba čistou myšlienkou je stará ako ľudstvo samo. Ešte donedávna šlo len o sny, ale s masívnym pokrokom v technológiách i vo vedeckom poznaní tieto sny dostávajú čoraz hmatateľ ...

Magazín

Čínsky Skynet sleduje občanov v reálnom čase

19.11.2018 13:13

Hoci až donedávna sa predpokladalo, že technológie môžu posilniť demokraciu, zdá sa, že v Číne, kde v poslednom čase nastal veľký technologický rozmach, sa všetko uberá opačným smerom a krajina buduje ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

DOCKITIN

Najnovšie videá



PC forum button