15.4.2015 0 Comments

Kvalitná analýza – najlepší základ webu

Chystáte sa vytvoriť novú webovú stránku? Pred tým, ako jej výrobu zadáte vývojárom a grafickým dizajnérom, by ste sa mali zamerať hlavne na jej štruktúru. V nasledujúcom článku si ukážeme, ako na to. Informačná štruktúra webových stránok je časť, ktorú prevádzkovatelia webov podceňujú a nevenujú jej dostatočne veľa času. Správna štruktúra stránky je pritom jeden z najdôležitejších faktorov, ktoré rozhodujú o tom, či vaši návštevníci na webe nájdu to, čo hľadajú, a či z neho odídu spokojní alebo nespokojní. Pred navrhnutím štruktúry treba urobiť dôkladnú analýzu toho, čo vaši návštevníci hľadajú, a roztriediť tieto informácie do logických častí, ktoré budú tvoriť základ štruktúry vášho webu. Na tento účel nám poslúži analýza kľúčových slov. Analyzujeme v nej to, aké kľúčové slová návštevníci vyhľadávajú vo vyhľadávači Google. Informácie z tejto analýzy vám poskytnú obraz o tom, čo vyhľadávajú vaši budúci návštevníci, a vďaka tomu pre vás bude jednoduchšie zacieliť na nich obsah vašej stránky. Ako analyzovať? V prvom rade musíte získavať kľúčové slová, ktoré budete analyzovať. Tie môžu pochádzať z viacerých zdrojov. Môžete mať k dispozícii vlastnú databázu kľúčových slov, napr. zo starého webu, prípadne môžete využiť dáta, ktoré nám poskytuje priamo vyhľadávač Google. Tieto dáta pochádzajú z dvoch zdrojov – z nástroja Google Plánovač kľúčových slov (po anglicky Keyword Planner) a z automatického dopĺňania vyhľadávacích dopytov, ktoré sa vám zobrazujú, keď si do vyhľadávača zadáte nejaké slovo. Oba zdroje sú k dispozícii bezplatne. Plánovač kľúčových slov Plánovač je pôvodne určený pre inzerentov v reklamnej sieti AdWords, ale dá sa využiť viacerými spôsobmi. Poskytuje nápady na kľúčové slová a odhady návštevnosti s cieľom pomôcť vám pri vytváraní reklamných kampaní. Nájdete ho jednoducho. Stačí, keď si zadáte do vyhľadávania na Googli slová google keyword planner a kliknete na prvý odkaz. Na prístup k nemu sa musíte prihlásiť do služby AdWords prostredníctvom ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Ako na to

Výmena disku SSD za disk s väčšou kapacitou

12.02.2020 13:44

Dosiaľ sme vo viacerých článkoch riešili možnosť výmeny klasického mechanického pevného disku za polovodičový. Po takejto výmene sa počítač či notebook poznateľne zrýchlil, hlavne v aplikáciách, ktoré ...

Ako na to

Ako docieliť výraznejšie rozostrenie? Pomôže vám panoráma

10.02.2020 21:10

Ako vlastne funguje bokeh (rozostrenie) Bokeh vzniká v častiach fotky, ktoré sú mimo roviny ostrosti, a hlavne v miestach, kde sú zdroje svetla. Najčastejšie pri bodových svetlách vidíte charakter ...

Ako na to

Ako v prehliadači Firefox nastaviť viacriadkové ušká stránok?

10.02.2020 20:50

Prehliadač Firefox podobne ako všetka jeho konkurencia umožňuje otvárať webové stránky v samostatných záložkách, teda na špecifických uškách na paneli, medzi ktorými sa možno prepínať. Firefox tento s ...

Vyhľadávanie

itSMF 2020

Najnovšie videá