Image
27.8.2019 0 Comments

Kugoo S1 Pro: E-kolobežka s tempomatom za prístupnú cenu

Priznám sa, hoci je Kugoo S1 Pro prioritne určená do mesta, ja som sa bála jazdiť na nej pomedzi autá v rušnej premávke, vyberala som si pokojnejšie oblasti bez dopravy, ako pešie zóny alebo sídliskové ulice, užila som si rovnako jazdu po hrádzi či na vidieku.

Už na prvý dojem pôsobí nový príslušník e-kolobežkovej rodiny solídnym dojmom, keďže má kovové telo a zvyšok tvorí tvrdený plast. Plošina na státie má protišmykovú úpravu, čo len umocňuje dojem bezpečnosti. Kolobežka drží stopu, stojí pevne, pôsobí spoľahlivo. Počas parkovania ju pevne podopiera stojan. Samozrejme, dá sa zložiť, aj keď sa to podľa návodu treba naučiť – musela som najprv odhaliť fintu a použiť značnú silu, ktorou sa uvoľňuje skladacia západka. So zloženou e-kolobežkou som tiež vďaka jej nízkej hmotnosti potom bez problémov cestovala v MHD.

Svetlá a osvetlenie
Riadidlá potiahnuté gumou sa pohodlne držia, nešmýkajú sa ani v spotených rukách počas horúcich letných dní. Na konci riadidiel sú bočné ohraničujúce smerovky. Fungujú v režime plynulé svietenie alebo blikanie, takže plynulým svietením slúžili v horších svetelných podmienkach na ohraničenie siluety  alebo v blikacom režim ako blinker. Zapínajú sa jemným dotykom, a preto som si musela dať pozor, aby som ich nezapla zakaždým pri opretí počas parkovania. Škoda, že sú nie veľmi dobre ukotvené, asi je ich plastový závit labilný, lebo pri naozaj šetrnom zaobchádzaní sa mi podarilo jednu smerovku stratiť. Medzi bezpečnostné osvetľovacie prvky patria ďalej odrazové plôšky na cestovnej plošine a centrálne LED osvetlenie.

Displej
Na riadidlách dominuje riadiace centrum – pomerne veľký displej. Nedá sa povedať, že by pôsobil ako dizajnová vychytávka, napriek tomu moje potreby naplnil vrchovato. Navyše je dobre čitateľný, na priamom slnku je to však horšie. Hoci sa považujem za milovníka smart technológií, tentoraz som celkom ocenila, že displej na kolobežke priamo zobrazoval všetky potrebné údaje a nemusela som ho párovať s mobilným telefónom. Dozvedela som sa z neho momentálnu rýchlosť, stav batérie, počet prejdených kilometrov alebo informáciu o nastavenom stupni rýchlosti. Na výber sú tri stupne rýchlosti: 15 km/h, 20 km/h a 25 km/h, ale podľa priloženého anglického návodu sa dá v nastavení upraviť max. rýchlosť až na 30 km/h. Keďže má zariadenie nosnosť 120 kg, hmotnosť cestujúceho značne ovplyvňuje dosiahnutú rýchlosť. Uvedené rýchlosti výrobcu teda platia pre štíhlejších jazdcov, jazdec s hmotnosťou okolo 80 kg už nevytiahne z kolobežky pri treťom stupni nastavenia viac než 20 km/ h. Môjho manžela príslušne mrzelo, keď som podávala na tej istej trati oproti nemu rýchlostné rekordy.

 Pod displejom sú tlačidlá. V strede je štartovacie tlačilo, vpravo od neho je svetlo a tlačidlo na nastavenie stupňa rýchlosti. Vľavo je tlačidlo na nastavenie údajov na displeji a na zvukovú výstrahu. To som sa snažila nepoužívať, lebo dosť kvíka... Displej spredu dopĺňa predné osvetlenie s 24 LED-kami, ktoré dostatočne osvetľuje cestu počas tmavnúceho dňa.

Jazda
Pod displejom sú dve páčky, ktoré sa ovládajú palcami. Pravá na rozbeh a pridávanie rýchlosti, ľavou sa brzdí motor. Rôzne kolobežky potrebujú na rozbeh, aby sa najprv človek odrazil nohou a až  potom zvýšil rýchlosť. Kugoo S1 Pro sa rozbehne aj bez tohto impulzu, akcelerátor treba stláčať s citom, aby bol rozbeh pekne plynulý. Akcelerácia môže byť naozaj rýchla, preto treba s páčkou zaobchádzať opatrne. Chce to cvik. Keď stroj zaznamená plynulú jazdu (je jedno, na akom stupni rýchlosti), trvajúcu asi sedem sekúnd, zapne tempomat. To znamená, že páčku akcelerátora možno uvoľniť, a palec, ktorý ju doteraz stláčal, si môže oddýchnuť. Považujem to za úľavu, lebo už som mala skúsenosť, že mi pri iných modeloch elektrických kolobežiek po čase palec od neustáleho stláčania po chvíli tŕpol.

E-kolobežka má dve brzdy, pričom jedna je elektricko-magnetická brzda motoru s rekuperačným systémom a ovláda sa ľavým tlačidlom. Pomocou nej som brzdila nielen, keď som potrebovala zastaviť, ale tiež dolu briežkom, keď sa mi kolobežka neželateľne rozbiehala. Na okamžité zabrzdenie v núdzovom prípade slúži nožná brzda na zadnom blatníku.

Čo sa plynulosti jazdy týka: všetko bolo v poriadku, Kugoo S1 Pro zvládal aj drobné terénne nerovnosti. Plynulosť jazdy závisela len od mojej šikovnosti a zručnosti manipulovať so stupňami rýchlosti podľa povrchu cesty. No prekvapil ma pocit i na úplne hladkom povrchu, kedy som mala dojem, že sa celá kolobežka trasie a o chvíľu sa rozpadne. Samozrejme, nič sa nestalo, pevný skelet držal pokope a ja som si zvykla. Nebolo to spočiatku veľmi príjemné. 

Kolesá
Zaujalo ma, že 8“ bezdušové kolesá majú v sebe malé otvory na tlmenie nerovností, nemusela som riešiť defekty alebo dofukovanie duší. Na oboch kolesách sú blatníky, pričom ten zadný zároveň slúži ako brzda.

Dojazd
O zabezpečenie energie sa stará lítiovo-iónová batéria, ktorá sa pomocou nabíjačky dokáže nabiť z 0 % na 100 % za približne štyri hodiny. Čo sa samotného dojazdu týka, výrobca uvádza 30 km. Samozrejme, všetko závisí od hmotnosti jazdca a od nastaveného stupňa rýchlosti. Jazdec má na výber. Alebo uprednostní rýchlu jazdu na úkor dĺžky trasy (takto mi batéria postačila na okolo 16 až 18 km). Alebo sa orientuje skôr na hospodárnosť a vyberie sa cestou zlatej cesty v podobe nastaveného druhého rýchlostného stupňa. Takto sa mi podarilo dosiahnuť sľubovaný dojazd 30 km. Vždy však treba myslieť aj na to, že sa človek bude vracať, a tak si treba nechať energiu najmä na návrat. Raz sa mi takto stalo, že som sa na kolobežke musela klasicky odtláčať, a to nebolo ktovie čo.

S elektrinou súvisí trochu moja obava o zmoknutie – bála som sa, či zariadenie počas letného dáždika nezoskratuje. Našťastie bolo všetko v poriadku, kolobežka má vodoodolnosť podľa certifikovaného stupňa ochrany IP54, čiže jej neublíži striekajúca voda.

Parametre
Režimy rýchlosti: 15 km/h; 20 km/h; 25 km/h; kapacita Li-ion batérie: 6 AH; napätie batérie: 36 V; v závislosti od hmotnosti vodiča, rýchlosti a reliéfu vozovky = max. dojazd: 30 km; max. rýchlosť: 30 km/h; max. zaťaženie: 120 kg; typ motora: jednosmerný, bezkefový, bezkomutátorový, 350 W; výkon motora: 350 W; max. otáčky motora: 700 R/min; krútiaci moment: 13,3 Nm; odolnosť proti vode: IP54; kolesá: 8-palcové, bezdušové; brzdná dráha: 4 metre, svetlo: predné svetlo, zadné, bočné smerovky; hmotnosť: 11 kg; rozmery: 1 050 x 450 x 930/1 070/1 160 mm (rozložený stav), 960 x 210 x 330 mm (zložený stav)

Verdikt
Šikovná a pomerne cenovo dostupná kvalitná e-kolobežka s dobrým dojazdom, len si musí človek zvyknúť na trasenie počas jazdy.

plusy: odolný dizajn, tempomat, bočné smerovky na riadidlách, jednoduchá obsluha, displej, dvojitá brzda
mínusy: fyzicky náročné skladanie, trasenie počas jazdy

Hodnotenie
Vzhľad  87 %
Jazda   60 %
Displej 88 %
Dojazd  90 %
Brzdy 90 %
Spolu: 83 %

Cena
314,12 EUR, no vďaka aktuálnemu výpredaju zľavovému kupónu  ju môžete získať so zľavou

Pre kolobežky KUGOO S1 / S1 Pro použite zľavový kupón: „KUGOO826"

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Recenzie

MSI Clutch GM30 / Obojručná, pevná a osvetlená

04.12.2019 12:40

Ergonómia myši je symetrická, to znamená, že sa nebude priečiť ani v rukách ľavákov. Tým budú sprava chýbať iba bočné tlačidlá nad palcom, ktoré sú dostupné len pre pravákov. Rozmerovo je Clutch GM30 ...

Recenzie 1

Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC 8G / Radeon, ktorý deklasuje GeForce

04.12.2019 10:43

Medzi konkurujúcimi si grafickými kartami panuje zvláštna situácia. Je ťažké proti sebe do priameho porovnania postaviť také modely, aby proti výberu nemali výhrady ani AMD, ani NVIDIA. Na náš októbro ...

Recenzie

NVIDIA RTX 2080 Super Founders Edition / Highendové GPU Turing na doraz

04.12.2019 10:32

GeForce RTX 2080 Super je najvýkonnejšia grafika z rodiny Super, v rámci ktorej NVIDIA poodomykala niekoľko blokov (SM) s výpočtovými jednotkami. V tomto prípade „iba“ dva (pripomeňme si, že RTX 2060 ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ACER_122019

Najnovšie videá