Koronakríza nám priniesla aj príležitosti

0

ROZHOVOR: EDITA ANGYALOVÁ, predseda predstavenstva a CEO Asseco Solutions, a. s.

NXT: Veľa spoločností využíva dlhodobo stále ten istý systém ERP. Možno opísať pozitívne aspekty prechodu na moderné riešenie ERP?

EDITA ANGYALOVÁ: Samozrejme. Predovšetkým dnes už možno dosť presne zrátať návratnosť takejto investície – často sa vráti už len cestou usporených nákladov v prvom roku či dvoch. Poklesne napríklad potreba obslužného personálu, zníži sa objem potrebných zásob, ale aj majetku, zrýchli sa ich obrátkovosť alebo sa na báze „jednej pravdy“ prestanú robiť projekty, ktoré sú málo ziskové. Moderné ERP takisto zvýši dnes takú potrebnú mobilitu pracovníkov – napríklad schvaľovať faktúry a ďalšie procesy už dávno možno z ľubovoľného miesta v ľubovoľnom čase. Pri kúpe ERP formou SaaS odpadajú starosti s infraštruktúrou a interným IT personálom. A nezanedbateľne pozitívny je aj častý vedľajší efekt fázy analýzy u klienta počas implementácie ERP. Manažéri a majitelia často až pri ňom zistia, že procesy vo firme nemajú optimálne, respektíve také, ako si ich želajú. To sú naše pravidelné skúsenosti.

NXT: Do akej miery ovplyvnila koronakríza technologický vývoj a inovácie vašich produktov vzhľadom na prevládajúci trend práce na diaľku?

EDITA ANGYALOVÁ: Koronakríza nám umožnila dodávať väčšiemu množstvu zákazníkov ako doposiaľ rôznorodé konzultačné služby online, hoci predtým často trvali len na on-site výkone. A pritom platí, že predovšetkým v IT sa dá dnes už väčšina vecí urobiť na diaľku. Samozrejme, koronakríza ovplyvnila aj naše produktové plány. V segmente SME sa u existujúcich zákazníkov zrýchlil predaj riešení spojených s prácou mimo kancelárie, najmä mobilných aplikácií, napríklad na schvaľovanie dokumentov. Ale asi najviac sme zaznamenali zmeny v segmente HORECA.

NXT: Myslíte finančné? Predstavitelia HORECA a aj kľúčové čísla z tohto ­segmentu svedčia o tom, že patrí medzi najviac poškodené koronakrízou.

EDITA ANGYALOVÁ: To je pravda, ale momentálne som nemala na mysli finančné dôsledky. V HORECA biznise sme prakticky ihneď po zavedení opatrení spustili niekoľko funkcionalít spojených so zmenenými podmienkami v reštauráciách a hoteloch. Z riešení pre reštaurácie išlo napríklad o jednoduchý e-shop „na tri kliky“, integrovaný priamo v našom softvéri Asseco BLUEGASTRO, ďalej riešenie na tzv. ­šachovnicové sedenie či možnosť objednávok cez QR kód alebo gastrokiosk priamo od stola, aby sa v čo najväčšej miere obmedzil kontakt hostí s personálom. Pre hotely sme vyvinuli automatickú kontrolu obsadenia izby ďalším hosťom s dodržaním požadovaného počtu dní či napríklad možnosť objednávok cez hotelový e-shop z hotelovej reštaurácie priamo do izby. Čiže koronakríza nám priniesla aj príležitosti.

 

»

 

Zobrazit Galériu

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať