SAMSUNG_0920_B SAMSUNG_0920_B SAMSUNG_0920_B Advertisement

Koniec smradľavým nákladiakom. Mercedes-Benz predstavil prvý kamión s čisto elektrickým pohonom na svete

Technológie
3

Nemecká automobilka Mercedes-Benz predstavila v Stuttgarte prvý elektricky poháňaný kamión na svete Urban eTruck. Vychádza z existujúceho trojnápravového kamiónu Mercedes-Benz, zvyčajne používaného na dopravu na krátke vzdialenosti, a má celkovú prípustnú hmotnosť 26 ton. Ako už názov napovedá, je určený na prevádzku v mestskom prostredí. Jeho maximálny dojazd na jedno nabitie je 200 kilometrov.

Okrem toho, že takéto vozidlá jazdia bez emisií, má ich používanie aj ďalší prínos pre obyvateľov miest, a to v znížení hluku. Batéria, ktorá je umiestnená naspodku pod nákladovým priestorom, pozostáva z troch lítiovo-iónových batériových modulov.

Zatiaľ ide o prototyp, no zdá sa, že jeho výroba v širšom rozsahu nenaráža na prekážky. Obmedzujúci môže byť azda iba pomer nákladov k efektívnosti. Výrobca dúfa, že sériová výroba by sa mohla začať začiatkom nasledujúceho desaťročia, dovtedy treba zlepšiť akumulátor na zvýšenie efektivity.

Daimler a Mercedes počas posledného roka otestovali niekoľko elektrických ľahkých úžitkových vozidiel, ktoré sú menšou verziou nového Urban eTruck. Aj Elon Musk nedávno oznámil, že Tesla pracuje na vlastnom elektrickom nákladnom automobile, hotový by mal byť v roku 2017.

Zdroj: techcrunch.com

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články
eTruck kamion Mercedes-Benz

3 komentáre

no neviem reakcia na: Koniec smradľavým náklaďákom. Mercedes-Benz predstavil prvý kamión s čisto elektrickým pohonom na svete

11.8.2016 11:08
Bude stáť 2x toľko ako s motorom a baterky vydržia max. 3 roky a potom vymena za desattisice eur
Reagovať

Kamion s dojazdom 200 km reakcia na: Koniec smradľavým náklaďákom. Mercedes-Benz predstavil prvý kamión s čisto elektrickým pohonom na svete

2.8.2016 19:08
Je ako prevazat ludi cez dunaj zaoceanskym plvidlom.
Reagovať

no teda reakcia na: Koniec smradľavým náklaďákom. Mercedes-Benz predstavil prvý kamión s čisto elektrickým pohonom na svete

2.8.2016 16:08
Ak by baterka vydrzala na jedno nabitie tolko kolko povuluje aetr dobu vedenia tak by to bola urcite bomba, pre soferov lepsia praca s vykonom, ziadna prevodovka, po skoncen jazdyi sup na parkovisko nabit a znova jazda, bolo by to lacnejsie = lacnejsie prepravne sluzby = lacnejsie produkty v obchodoch, vdaka ulozeniu bateriek v spodnej casti auta aj lepsie jazdne vlastnosti = bezpecnost a v neposlednom rade zivotne prostredie (samozrejme za predpokladu effektivneho zdroja)..
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať