Komentár: Sny o veľkej budúcnosti virtuálnej reality sa vytrácajú

Technológie
2

Himar Veigar Pétursson, šéf štúdia CCP Games (ktoré stojí za videohrou Eve: Online), tvrdí, že spoločnosť nevidí veľkú budúcnosť v oblasti hier s virtuálnou realitou. Očakávalo sa, že trh s VR bude dvakrát až trikrát taký veľký, no jej adopcia bola pomalá, a to dokonca aj medzi nadšencami. Veľa ľudí si vraj kúpilo slúchadlá, aby si to vyskúšali, ale dnes už nie sú aktívni.

Médiá spočiatku oplývali optimistickými prognózami (alebo to boli len zbožné želania?), ale napriek všetkému humbugu bol záujem spotrebiteľov veľmi malý. Facebook síce kúpil Oculus, ale stal sa preň len salónnym trikom, ktorým sa Mark Zuckerberg hrdí na každej akcii F8. Podľa analytika Bena Thompsona je stávka na Oculus nepríjemná pre Facebook. Ak si Facebook chcel zabezpečiť prítomnosť vo virtuálnej realite, najlepšia možná cesta bola tá istá ako pri mobilných zariadeniach: urobiť službu, ktorá je dostupná na všetkých zariadeniach a je financovaná reklamou.

Niekoľko prominentných štúdií vrátane Viacom a AltspaceVR už zastavilo svoje úsilie v oblasti VR. Sony sa síce chváli tržbami za PSVR, ktoré dosiahli za dva roky tri milióny, ale v rukách používateľov je už 82 miliónov PS4. A nezabúdajme, že aj Microsoft predal 35 miliónov zariadení Kinect, no napokon výrobu produktu zrušil.

Pri ťažkopádnom hardvéri, absurdných požiadavkách na PC a takmer žiadnych tituloch AAA, ktoré by prilákali zvedavcov do sveta VR, je dosť nepravdepodobné, že sa v blízkej budúcnosti dočkáme veľkého posunu v oblasti VR. A ak sa pozeráte na Magic Leap a jeho úsilie s rozšírenou realitou ako na most do budúcnosti, vedzte, že sa stretáva s rovnakými hardvérovým a softvérovými problémami a ťažkosťami s adopciou spotrebiteľmi ako VR.

Väčšina ľudí nechce nosiť objemnú náhlavnú súpravu dokonca ani v súkromí, nie je tu žiadna „killer“ aplikácia pre VR a nikto nevytvoril jednoduchú možnosť plug-and-play, ktorá by umožnila začínajúcemu používateľovi jednoducho sa zapojiť. Niekto teda musí prísť s podstatne kompaktnejšou a sofistikovanejšou ponukou. Apple už urobil jasnú stávku na rozšírenú realitu a Google podnikol kroky smerom k VR.

Zdroj: theoutline.com.

Redakcia

Všetky autorove články
virtuálna realita VR buducnost Facebook Windows Microsoft okuliare

2 komentáre

VR reakcia na: Komentár: Sny o veľkej budúcnosti virtuálnej reality sa vytrácajú

5.11.2018 10:11
Ak chcete vyskusat nejaku super hru pre VR, tak odporucam MOSS.

Neskutočné keci reakcia na: Komentár: Sny o veľkej budúcnosti virtuálnej reality sa vytrácajú

3.11.2018 23:11
Zrovna tvorcovia Eve:Online sa sťažujú, že sa sa ich "hra" nepredáva ? To je presne ten prístup väčšiny vývojárských spoločností.
Urobia krátke demo, herná doba pár minút, možnosti minimálne, cena maximálna a čudujú sa, že to ľudia nekupujú.
Až na pár prerobených starších AAA titulov si nepamätám žiadnu novú hru s natívnou podporou VR. Väčšinu tvorí indie produkcia, ktorá zase nemá kapacity na vytvorenie hry so špičkovou grafikou. Ale sú aj výnimky. Že sa to dá ukazuju Lone Echo, Onward, Elite, Rec Room, Beat Saber...

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať