Image
31.7.2017 3 Comments

Komentár: Prečo sme sa nedočkali znovuobjavenia e-mailu? Gmail a Outlook ťažko nahradí niečo lepšie

Naše e-mailové schránky sú zahltené takou záplavou správ, že v nej neraz prehliadneme tie dôležité. Nejde ani tak o spam, tento problém bol v podstate vyriešený koncom prvej dekády tohto storočia zavedením zdokonaleného filtrovania. Ale e-mail sa postupom času stal hlavnou metódou „asynchrónneho messagingu“. Sú to správy, ktorými sa môžeme zaoberať až neskôr – rôzne bulletiny, ponuky, výpisy z bankových účtov, potvrdenia o prijatí a pod. Ide o správy, o ktoré sme vlastne požiadali.

Tento príval správ, ktoré sú však aj tak často otravné, bol hlavným problémom e-mailu a určite je to jeden z faktorov, ktoré spôsobili rozmach aplikácií na odosielanie okamžitých správ, ako je WhatsApp, Snapchat či aj Slack. Ponúkajú totiž spojenie s priateľmi a kolegami v reálnom čase, ale takmer úplne zbavené bezcenných harabúrd.

E-mailová adresa však bola a bude aj naďalej dôležitou súčasťou vytvárania on-line identity, najmä pre každého, kto pracuje. Nemôžeme teda prestať používať e-mail, no veľa spoločností sa zamýšľa nad tým, ako ho „opraviť“. Napríklad Google zaviedol Inbox, mobilnú aplikáciu, ktorá mení spôsob fungovania doručenej pošty. Používa totiž umelú inteligenciu na zoskupovanie podobných typov správ. Aj Microsoft predstavil aplikáciu Clutter, ktorá mala vyzdvihovať tie najdôležitejšie správy z doručenej pošty. Aj IBM sa snaží o zlučovanie e-mailov s inými zdrojmi a aplikáciami, ako sú napr. zoznamy úloh, kalendáre či dokumenty zo schôdze, a vytvoriť tak inteligentnejšiu a viac pripojenú schránku na doručenú poštu s názvom Verse.

Je zaujímavé, že o týchto pokusoch o „znovuobjavenie“ e-mailu ste možno nikdy nepočuli. Inbox je tu a nepochybne má aj svojich fanúšikov, ale Gmail sotva nahradí. Clutter sa zmenil na Focused Inbox v programe Outlook. No stačí, ak uvedieme, že v obchode s aplikáciami má mizerných sedem recenzií a mnohé z nich sú jednohviezdičkové.

Prečo tieto pokusy neuspeli? Odpoveď je v dôvode, na ktorý bol e-mail určený – vo všeobecnosti na posielanie správ v reálnom čase a s možnosťou pripojenia príloh. A na tento účel nič nefunguje lepšie. Zamysleli ste sa nad tým, prečo schránka na doručenú poštu v Gmaile vyzerá v podstate rovnako ako pred 10 rokmi? Jej cieľom je totiž ukázať vám dostatok informácií o každej správe, aby ste mohli rýchlo posúdiť, ktoré si zaslúžia vašu pozornosť.

Ak porovnáme hlavnú obrazovku Gmailu s Inboxom, zistíme, že Inbox má viac farieb, viac symbolov a viac sekcií. A práve v tom je problém. Každý, kto vycvičil svoju „digitálnu pamäť“ desaťročím odpovedania na e-maily, sa stratí v záplave prvkov používateľského rozhrania.

Znamená to, že zostaneme naďalej vydaní napospas návalom e-mailov? Nie tak celkom. Vďaka rozmachu aplikácií a platforiem na zasielanie okamžitých správ sa on-line konverzácia stala viac „synchrónnou“. V dôsledku toho staršie doručené e-maily majú čoraz menší význam. Okrem najnovšej pošty môže byť všetko archivované. Dnes je teda podstatne ľahšie dosiahnuť prázdnu schránku (Inbox Zero).

To však neznamená, že e-mail sa vôbec nezmenil. Karty služby Gmail a Focused Inbox v Outlooku fungujú pri odstraňovaní menej dôležitých správ. Rýchle odpovede sa z Inboxu rozšírili aj do Gmailu a často sú veľmi užitočné. A v podstate každá e-mailová služba prichádza s rozširovaním úložného priestoru, ponúka dobrý vyhľadávací nástroj a konsolidáciu doručenej pošty z viacerých služieb. To boli v minulosti najbolestivejšie body. Znovuobjavenie e-mailu teda nie je potrebné, pretože e-mail nebol nikdy úplne prekonaný.

Zdroj: Mashable

Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Produkty

Nový Honor 10 je na našom trhu

15.05.2018 16:03

Značka smartfónov Honor uviedla na náš trh svoju novú vlajkovú loď Honor 10. Dizajnový telefón bol uvedený 15. mája v Londýne. Honor 10 s 5,84" bezrámčekovým displejom má duálny fotoaparát, ktorý pri ...

Produkty

Aplikácia Tatrabanky vás už spozná podľa tváre

14.05.2018 23:57

Tatra banka ako prvá banka na Slovensku predstavila funkciu Tvárová biometriaTB, vďaka ktorej je možné vytvoriť si nový bankový účet priamo z mobilnej aplikácie, bez potreby návštevy pobočky. Na ten s ...

Produkty

HP : Nové notebooky a pracovné stanice aj najmenšia laserová tlačiareň

22.04.2018 22:01

Spoločnosť HP predstavila nové zariadenia HP LaserJet Pro M15 a M28, najmenšie laserové tlačiarne vo svojej triede na svete. Tlačiarne sú o 30% menšie ako predchádzajúce generácie. Aj napriek ich mini ...

3 Comments

  1. all-around awareness reakcia na: Komentár: Prečo sme sa nedočkali znovuobjavenia e-mailu?
    31.7.2017 12:07
    E-mail vznikol za účelom podpory jasnosti komunikácie. Listy odosielané prostredníctvom pošty sú odosielané za účelom podpory komunikácie jasnosti. Vzťah medzi jasnosťou a komunikáciou, sa nazýva oslovenie, vzťah medzi komunikáciou a jasnosťou, sa nazýva korešpondencia. Predchádzajúce vety, zmysel obsahu, nie je možné pochopiť rozmýšľaním, zmysel obsahu sa nedoručí bez čistého zámeru, bez číreho vhľadu. Aby sa čistý zámer a číry vhľad sprítomnil, musí byť vnímanie, teda priestor vnímania vyčistený, čo znamená "odmyslenie privlastneného myslenia". Takáto činnosť sa pokúša odstúpiť od premietaní predstáv, pojmov, poňatí, ideí, spôsobov, ktoré sa nosia so sebou privlastnením premýšľania, ukotvením domnievania sa. Sú to určité konvencie prostredníctvom ktorých komunikujeme navzájom, dávame zmysel nášmu svetu okolo nás, zvlášť v sociálnej sfére, skrz dohody, zmluvy, zhody, súhlasy ktoré máme, tie ukotvené v sebe a tie ukotvené s inými.

    Za účelom podpory jasnosti komunikácie, za účelom podpory komunikácie jasnosti, sa učí odmyslieť si znečistenia. Nie je to len vecou ich odloženia mimo vnímania. Je to vecou ich dekompozície, ich dotazovania. Prv zmysluplného dotazovania, myseľ musí byť na dobrom mieste, spokojnej jasnosti. Umiestnením mysle do spojnej jasnosti, dívať sa na odstup v spokojnosti na nečistoty vláčené so sebou, spoj umožňuje zmysluplnú objektivitu: "Sú to skutočne nápomocné veci práve teraz?"

    Korešpondencia, vzťah medzi komunikáciou a jasnosťou, sa takto sprítomňuje oslovením, sa témou sprítomňuje konverzácia.

    Ale pokračujme v téme.

    Medzi základné vlastnosti e-mailu patrí funkcia autonómneho zaradenia umiestnením, podľa témy, bez potreby užívateľského prekladu, pretože u každého užívateľa je preklad umiestnený.

    Príkladná funkcia autonómneho zaradenia umiestnením, zámer označuje užívateľ:

    "Entertainment ... topics of conversation: conversation about kings, robbers, & ministers of state; armies, alarms, & battles; food & drink; clothing, furniture, garlands, & scents; relatives; vehicles; villages, towns, cities, the countryside; women & heroes; the gossip of the street & the well; tales of the dead; tales of diversity, the creation of the world & of the sea; talk of whether things exist or not."

    "Talks on modesty, contentment, seclusion, non-entanglement, arousing persistence, virtue, concentration, discernment, release, and the knowledge & vision of release. These are the ten topics of well balanced conversation."

    Predmet emailu a príkladná funkcia autonómneho zaradenia umiestnením, kde zámer označuje užívateľ, sú oddelené skutočnosti, teda konvencia dohody, zmluvy, zhody, súhlasu.

    Takto za účelom podpory jasnosti komunikácie, za účelom podpory komunikácie jasnosti, ľahko zistíme, prečo sme sa nedočkali znovuobjavenia e-mailu.
    Reagovať
    • RE: all-around awareness reakcia na: all-around awareness
      31.7.2017 16:07
      tvoj komentar je zaujimavy priklad toho co pises, je plny informacii bez rozvinutia konceptu. Takze bez informacii ktoru si povodne chcel napisat.
      Reagovať
      • RE: RE: all-around awareness reakcia na: RE: all-around awareness
        1.8.2017 10:08
        Ale pokračujme v konverzácii.

        Medzi základné vlastnosti e-mailu patrí funkcia autonómneho zaradenia umiestnením, podľa "ring of magic", bez potreby užívateľského prekladu, pretože u každého užívateľa je preklad umiestnený.

        Príkladná funkcia autonómneho zaradenia umiestnením, zámer označuje užívateľ:

        "Interests ... folders of luring: conversation about kings, robbers, & ministers of state; armies, alarms, & battles; food & drink; clothing, furniture, garlands, & scents; relatives; vehicles; villages, towns, cities, the countryside; women & heroes; the gossip of the street & the well; tales of the dead; tales of diversity, the creation of the world & of the sea; talk of whether things exist or not."

        "Talks on modesty, contentment, seclusion, non-entanglement, arousing persistence, virtue, concentration, discernment, release, and the knowledge & vision of release. These are the ten views of well balanced conversation."

        Predmet okruhu a príkladná funkcia autonómneho zaradenia umiestnením, kde zámer označuje užívateľ, sú oddelené skutočnosti, teda konvencia dohody, zmluvy, zhody, súhlasu.

        Takto za účelom podpory jasnosti komunikácie, za účelom podpory komunikácie jasnosti, ľahko zistíme, prečo sme sa nedočkali znovuobjavenia e-mailu, prečo sme sa nedočkali znovuobjavenia kontaktu.

        A predsa ešte stále často, utekáme ku kontaktu a staviame na ňom, nahnevajúc sa, že kontakt nie je príjemný, zabúdajúc, že tu máme príležitosť modelovať záležitosti zdrojne či vecne úplne od začiatku.

        Takže je tu prítomná takáto možnosť, využiť výhodu skutočnosti, že náš úmysel, zámer, účel, prichádza ako prvý.
        Reagovať

Vyhľadávanie

ITAPA_2018

Najnovšie videá

ATOS_05_262
SWAN_05


PC forum button