Image
31.1.2018 7 Comments

Komentár: Prečo sa inteligentným hodinkám nedarí?

Smart hodinky ako produktová kategória zlyhali, pretože ich výrobcovia ako Apple, Samsung a ďalší urobili veľkú chybu. Ponáhľali sa s uvedením svojich výrobkov na trh ešte prv, než bola technológia pripravená, a nezamerali sa v prvom rade na podniky. Začali so spotrebiteľskými modelmi, no malo to byť naopak.

Pred tromi rokmi sa očakávalo, že z inteligentných hodiniek sa stane prosperujúci segment trhu s elektronikou. Namiesto toho sa tieto zariadenia obmedzili na zobrazovanie notifikácií zo smartfónov a monitorovanie kondície.

Motorola už opustila trh inteligentných hodiniek, neskôr ju nasledoval Pebble a následne urobil to isté Jawbone. Spoločnosť Fitbit predala vlani o 2,3 milióna zariadení menej v porovnaní s rovnakým štvrťrokom predchádzajúceho roka.

Keď Google spustil pred takmer tromi a pol rokom Android Wear, otvorenú platformu pre akúkoľvek spoločnosť vyrábajúcu smart hodinky, stal sa z neho miláčik trhu. No dnes na ňom už dominuje Apple SmartWatch, bežiaci na proprietárnom operačnom systéme watchOS, a druhé miesto patrí takisto proprietárnemu Tizenu od Samsungu. Android Wear je až za nimi.

Podľa Strategy Analytics v prvom štvrťroku minulého roka Apple vlastnil 57 % trhu s inteligentnými hodinkami, zatiaľ čo Samsung zápasí s Googlom – Tizenu  patrí trhový podiel 19 % a Android Wear má 18 %. (A Gartner tvrdí, že Apple zostane na vrchole aspoň do roku 2021.) 

Hoci firmy sú skúpe na čísla, je pravdepodobné, že väčšina z nich na smart hodinkách stráca. Applu a Samsungu to až tak neprekáža, ich hodinky sa opierajú o platformu smartfónov a lojalitu zákazníkov.

Podľa správy Kantar Worldpanel ComTech v decembri vlastnilo smart hodinky či fitnes náramok len 15,6 % Američanov (na porovnanie, smartfón vlastní až 77 %). V prípade európskych spotrebiteľov to bolo ešte menej – iba 10 %. No počet skutočných používateľov je ešte menší – mnohí totiž napriek tomu, že si takéto hodinky kúpili, nenosia ich.

Smart hodinky teda nesplnili očakávania a neprenikli na bežný spotrebiteľský trh z rôznych dôvodov. Hlavný je ten, že sú príliš objemné, drahé a majú príliš obmedzené funkcie na to, aby lákali na kúpu. Inými slovami, stav technológie neumožňuje štíhly dizajn, bohaté funkcie a lacnú výrobu.

Zdá sa, že najžiadanejšie smart hodinky sú dnes tie, ktoré sa najviac podobajú na bežné „hlúpe“ hodinky. A kupujú sa pre rovnaké atribúty, ktoré hodinky ponúkajú už celé desaťročia, a nie pre smart funkcie. Príkladom môžu byť 980-dolárové titánové smart hodinky Summit od výrobcu Montblanc, čo sú v podstate tradičné hodinky so zopár pridanými smart funkciami.

Ďalšie hodinky sa odlišujú tým, že sa zameriavajú na mimoriadne úzky okruh funkcií. Napríklad Fantom smartwatch je určený pre fanúšikov futbalu a nemá za cieľ nič iné, iba vás informovať o vašom obľúbenom tíme. Iné hodinky sú zamerané výhradne na deti, napr. VTech Kidizoom DX2, dokiWatch či Safer Kids.

Spotrebiteľský trh však neočakáva tucet rôznych hodiniek, z ktorých každé ponúkajú len jednu funkciu, ktorá je navyše neraz k dispozícii aj na analógových hodinkách či smartfónoch. Kupujúci chcú jediné hodinky s desiatkami funkcií.

Hoci niektoré novinky prinesú vítané a možno aj prekvapujúce inovácie stále nebudú ponúkať „killer“ kombináciu veľkosti, funkcií a ceny, pretože takáto technológia ešte nie je pripravená.

Technologický priemysel v posledných rokoch vychádzal z mylného predpokladu, že smart hodinky by mali byť skôr spotrebiteľský ako podnikový produkt. No inteligentné hodinky by sa mali vyvíjať podobne ako inteligentné okuliare – najprv ako produkty pre podniky a až neskôr pre spotrebiteľov. Presvedčil sa o tom aj Google, ktorý najprv vydal svoje inteligentné okuliare pre spotrebiteľov, no tento produkt zlyhal. Neskôr otočil kurz a opätovne ich uviedol ako produkt pre podniky. Tam je totiž prijateľná ich objemná elektronika, ak ponúkajú reálny prínos a efektivitu.

A presne toto by sa malo stať aj so smart hodinkami. Namiesto zobrazovania notifikácií z Instagramu a srdcovej frekvencie by sa mali zamerať na biometrické zabezpečenie, prístupové kľúče, funkcie GPS, prenos informácií z vizitiek watch-to-watch a iné firemné využitie.

Na rozdiel od spotrebiteľského trhu väčšina podnikových aplikácií vrátane výroby, logistiky a ďalších môže tolerovať objemnosť, úzku funkčnosť (pokiaľ slúži na účely biznisu) aj vysokú cenu.

Zdroj: computerworld.com.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Lifestyle 1

Spor o telefóny na olympiáde

11.02.2018 00:00

Každý zo štyroch tisícov športovcov a ich trénerov či funkcionárov na súčasnej zimnej olympiáde v Pjongčangu  po príchode dostal špeciálne olympijské vydanie smartfónu Galaxy Pro 8. Športovci zo Sever ...

Lifestyle

Video: ShowIT 2018 – názory kľúčových rečníkov

02.02.2018 00:05

Určite ste zaregistrovali upútavku na konferenciu Show IT a na nej päticu „IT hrdinov“ v maskách, ktorých vidíte na titulnom obrázku. Názory štyroch z nich – Dalibora Kačmářa, Williama Ischanoe, Ondře ...

Lifestyle

Zabúdame chrániť elektrobicykle i náradie pred chladom. Po zime sa ich batérie nemusia prebudiť

02.02.2018 00:00

Nízke teploty ohrozujú životnosť batérií, preto sme zvyknutí pred zimou chrániť svoje mobilné telefóny či notebooky. Na ochranu mnohých prístrojov však zabúdame. Najčastejšie sú vystavené chladu batér ...

7 Comments

  1. nove hodinky vydrzia 30 hodin, to je viac ako 3h pri starsich reakcia na: Komentár: Prečo sa inteligentným hodinkám nedarí?
    13.2.2018 13:02
    Nebude nahodou toto ten problem? Navyse ceny mobilov vzrastli, ak k tomu priratas hodinky, nie je to mala suma.
    A mobil kupujes skor ako hodinky, pre to.
    Reagovať
  2. JohnST reakcia na: Komentár: Prečo sa inteligentným hodinkám nedarí?
    8.2.2018 22:02
    Vsetci co sa tu vyjadruju k teme produkt nemaju len si mudruju na nete.
    Reagovať
  3. Snažia sa ti predať to čo nechceš reakcia na: Komentár: Prečo sa inteligentným hodinkám nedarí?
    Autor:
    31.1.2018 14:01
    Bohužiaľ výrobcovia si neuvedomili jedno. Trh z hodinkami je tu dlhšie ako celé IT. Hodinky sú pre mnohých mužov jediný šperk, ktorý sú ochotní nosiť. To čo výrobcovia ponúkajú sú škaredé "smart" hodinky. Určite si nechcem na rokovanie zobrať oblek a k nemu drahé AppleWatch so silikónovým remienkom, ktoré majú dizajn ako staré digitálky s kalkulačkou s jediným rozdielom, že tam je displej bez kláves. Zatiaľ sa mi najviac páčia Nokia Steel HR, ktoré sa dodávajú aj koženým remienkom a s funkciami fitness náramku.
    Reagovať
  4. ja viem reakcia na: Komentár: Prečo sa inteligentným hodinkám nedarí?
    31.1.2018 12:01
    hlavne preto že sú strašne špatné a potom preto že sú na nič, ľudia sa po zahnutých obrazovkách a telefónoch poučili, vedia že je to len vyťahovanie peňazí za niečo čo nepotrebujú, alebo je to doslovne zlé :)
    Reagovať
  5. Môj názor reakcia na: Komentár: Prečo sa inteligentným hodinkám nedarí?
    31.1.2018 10:01
    Veľmi veľmi chcem mať hodinky, ktoré mi plne nahradia telefón, ktorý nerád nosím.

    ALE

    dnešné hodinky nenahradia vôbec nič a funkcie, ktorými sa dnes pýšia, využívať nechcem (nepotrebujem tam žiadne meranie tepov, žiadne meranie tlaku, proste, nech sa to môjho zdravia nedotýka a ani nič týmto smerom nepýta).

    Chcem s tým telefonovať, emailovať, internetovať, smskovať bez smartphonu, aby vydržala batéria aspoň deň, aby to vedelo fotiť, kamerovať a skenovať, možno premietať na stenu obraz (to som už aj videl, ale veľmi slabé zatiaľ).

    Veľmi dobre ste napísali úvod k článku. Že sa výrobcovia veľmi a až príliš poponáhľali a dali výrobok, ktorý bude chcieť každý, ale stále sme na začiatku.

    Ale veci, ktoré chcem mať v hodinkách, nie sú až tak náročné a všetko už existuje, takže, tak 4 5 rokov max a musia vedieť niečo také vyrobiť
    Reagovať
  6. Darilo by sa keby... reakcia na: Komentár: Prečo sa inteligentným hodinkám nedarí?
    31.1.2018 08:01
    Keby plne nahradili smartfón s tym, že by podporovali e-sim a to hlavne aj zo strany operátorov aby keď si idete napr. zabehať nemuseli ste zosebou ťahať aj mobil, ďalej kameňom úrazu je hlavne výdrž 1_2dni to je úbohé keby aspoň tak 15dni tak ok, ja vlastním Gear S3 frontier od Samsungu celková spokojnosť keby sa u nás predávala verzia s LTE a výdrž by bola aspoň 5_7dni tak ani mobil nenosím.
    Reagovať
  7. nedarí sa aj preto, lebo ....* reakcia na: Komentár: Prečo sa inteligentným hodinkám nedarí?
    31.1.2018 00:01
    * pozerať sa na display je prirodzene nepríjemné. Klasické ručičkové hodinky budú vždy krajšie. Plus výdrž baterky. Kým nebude mesiac, tým budú otravou.
    Reagovať

Vyhľadávanie

PC forum button

Najnovšie videá