Image
9.6.2019 3 Comments

Každý chce byť influencer. A kto bude robiť?

Žijeme vo zvláštnej dobe. Hodnoty, ktoré platili po stáročia, už nie sú dostatočne „zaujímavé“. Prednosť dostáva upravená, zlepšená fejková „realita“, ktorá nemá so skutočnou nič spoločné. Stačí si pozrieť Instagram, filtrami a aplikáciami zdokonalené „cicušky“ s napichanými perami, softvérovo nereálne zväčšenými očami, „vyphotoshopovanými“ zubami a pleťou. Baby, ktoré majú prirodzene peknú tvár a normálnu klasickú postavu, sa cítia v takejto konkurencii ako vyblednuté, nezaujímavé až neduživé. Tým, ktoré to psychicky neustoja, to prepne, cítia sa menejcenné, čo často eskaluje až do duševnej poruchy. Alebo sa poddajú mainstreamu a začnú sa tiež vylepšovať. Niektoré to berú ako čistý biznis, a tak do seba zainvestujú, napumpujú sa u plastického chirurga, doladia u vizážistov a kozmetičky, pridajú k tomu štýlovú kerku, a ak majú trochu šťastia, majú po starostiach. Počet ich followerov zázračne narastá, a pokiaľ prekročí určitú už obchodovateľnú hranicu, príde aj biznis. Za jeden post s krémikom na vrásočky sa dá zrazu vypýtať aj tritisíc eur. Za jedno vypostované a podľa objednávky otagované selfíčko zo smartfónu dostanú honorár, za ktorý iný človek drie mesiac, dva a viacej. Haló! To kde sme?

Nepoviem, keby to bola skutočná osobnosť. Úspešný vynálezca, učiteľ, manažér, spisovateľ, športovec, jednoducho niekto, kto už niečo dosiahol. Vzdelaný, múdry, skúsený atď., ktorý má čo povedať tejto spoločnosti a múdrou myšlienkou alebo vlastným úspechom dokáže inšpirovať tisícky iných. Tak nech dostane aj desaťkrát viac. Ale toto? Veľkooká umelá ­bábika s predĺženými vlasmi a perami napichanými tak, že je to až škaredé, je etalónom vzoru a hodnôt pre ostatných?

Poznám zopár influencerov, videl som, aký život žijú. Rozumiem aj tomu, že sú pod veľkým tlakom. Počet fans a followerov je jediné kritérium, podľa ktorých sa môžu medzi sebou porovnávať a podľa toho si aj určiť výšku honorárov. Na ich zvýšenie sú preto niektorí ochotní urobiť takmer čokoľvek. V momente, keď sa preklopia cez hranicu zaujímavosti, už im stačí sa len dobre obliekať, nechať sa pozývať na zaujímavé eventy, pohybovať sa v dobrej spoločnosti a priebežne postovať atraktívne obrázky a instastorky. Vedú atraktívny život, ktorý je snom mnohých mládežníkov. Na tom by nebolo nič zlé, keby tento stav bol dosiahnutý niečím hodnotnejším. Jasné, že v ich veku je to asi ťažko možné, ale aspoň by mohli mať trošku viac rešpektu pred tým, čo vypustia z úst. Ovplyvňujú totiž mladšiu generáciu a nastavujú jej vzory toho, čo je správne, ako sa v živote orientovať a ako si ho zariadiť. A ten motív je jednoduchý, čo najviac zábavy, komfortu, luxusu, zážitkov za čo najmenej práce, námahy a zodpovednosti.

Na druhej strane influenceri majú úžasnú schopnosť sebaprezentácie a sebapredaja, ktorej majú na rozdávanie. To je, naopak, niečo, čo chýba študentom a absolventom najmä technických smerov. Tí sú úžasní v riešení problémov, majú v mnohých oblastiach rozsiahle vedomosti, bohaté myšlienkové pochody a originálne nápady. Ale nevedia ich dobre predať. Ponúka sa na to riešenie, a to doplniť im zručnosti v oblasti sebaprezentácie. Tak, aby vedeli zhrnúť svoju reč do pár viet, zjednodušiť formulácie, zatraktívniť svoj prejav a trošku aj vzhľad smiley. Aby dokázali lepšie predať svoje nápady. To je niečo, čo našim múdrym hlavičkám zatiaľ dosť chýba. Možno by im takýto rýchlokurz mohli urobiť ich generační rovesníci „ovplyvňovači“ smiley. Ak si doplnia tieto zručnosti, môžu výrazným spôsobom ovplyvniť smerovanie mladej generácie, ktorá zúfalo potrebuje hodnotové vzory. A to je niečo, od čoho bude závisieť budúcnosť tejto krajiny. Influenceri to asi nebudú.

Aby sme sa rozumeli, nie som proti influencerom. Sú zábavní, zaujímaví, je s nimi sranda atď. Ale to je tak všetko. Skutočné hodnoty vytvárajú iní ľudia, ktorí zo skromnosti a pokory nemajú potrebu o sebe  veľa hovoriť. A to by sa malo zmeniť, doba sa totiž zmenila a treba sa viac dávať do pozornosti. A ak máte čo povedať, ukázať a inšpirovať ostatných, tak to urobte. Berte to ako svoju úlohu a poslanie, za ktoré nesiete zodpovednosť. Doplňte si potrebné zručnosti, zlepšite imidž J a hurá na sociálne siete! Vytvorte si konečne konto na Instagrame a začnite postovať inšpiratívne obrázky a príbehy. Nakoniec sa vám to možno aj zapáči a stanete sa skutočným influencerom... smiley 

Zaujímavé čítanie vám želá


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Blogy

Editorial: Ako sa vyhnúť depke zo straty práce

20.07.2019 00:50

Bol som si nedávno „pokecať“ s kamarátom, s ktorým sa stretávame tak 1-2-krát za rok, aby sme prebrali, čo má kto nové, čo kto aktuálne rieši, kam sa posúva atď. Je to ítečkár, ktorý pred rokmi na vla ...

q

3 Comments

  1. Hodnoty reakcia na: Každý chce byť influencer. A kto bude robiť?
    11.6.2019 09:06
    A čo s ľudmi, ktorý sa nechcú zviditeľnovať. Ak má v hlave matiku, nebude tam dávať štýlové oblečenie, načo. Trochu mi to pripomína film Absurdistán. V TV je aspoň kontrola, Youtube také začína mať iba na extrémne výkony. Rozprávať si môžu čo chcú. Divná doba.
    Reagovať
    • RE: Hodnoty reakcia na: Hodnoty
      13.6.2019 12:06
      ak ma v hlave matiku a vytahane gate po dedovi, neh ide ucit za 500eur na skolu ;D mozno schyta aj kopanec do zadku na zaverecnu, ako bonus k tomu ^^
      Reagovať
  2. taky primerany "hejt" reakcia na: Každý chce byť influencer. A kto bude robiť?
    10.6.2019 07:06
    celkom pekne zacal ale ten koniec som cakal skor ze: na nic hodni influenceri, chodte si najist pracu niekde v mekaci na ktoru intelektualne stacite a nie ze normalny ludia chodte sa predvadzat na instagram :)
    Reagovať

Vyhľadávanie

eFocus_2019

Najnovšie videá