Image
11.10.2017 4 Comments

Komentár: Kašle Microsoft na bežných spotrebiteľov?

Microsoft vám bude s radosťou po zvyšok života predávať Office 365, s ponukou hudby alebo filmov však skôr nepočítajte.

Microsoft nečakane zrušil službu Groove Music Pass a opäť sa tak vynára otázka, nakoľko možno dôverovať ostatným ním ponúkaným službám? A nie je to tak prvýkrát, stačí pripomenúť prehrávač Zune, telefóny Windows alebo fitnes náramok Microsoft Band ... Záleží vôbec Microsoftu na zákazníkoch?

Ak slovko záležať zastúpime vývojom aplikácií, tak áno: Zune aj Groove Music Pass boli vo finále kvalitné služby napriek nízkemu počtu používateľov. No ak záležať aplikujeme na marketing, odpoveď poznáte ... A ak budeme sledovať tok peňazí, ktoré v týchto prípadoch väčšinou prúdia z podnikového biznisu Microsoftu, sú ony tým najpravdepodobnejším dôvodom, prečo žiadna z jeho spotrebiteľských služieb nemá budúcnosť stopercentne istú.

Ak historicky prvýkrát Microsoft svoju pozornosť venoval bežným používateľom, čoskoro ju presmeroval do podnikovej oblasti. Spotrebiteľský záber potom firma stratila po vydaní Windows XP, marketing cieliaci na bežných spotrebiteľov často úplne ignorovala. Dnes už podnikom predáva viac než bežným spotrebiteľom, prím hrá predplatné a nehmatateľné služby, počítače a telefóny boli odsunuté na vedľajšiu koľaj.

A keď už sa Microsoft rozhodne zacieliť na spotrebiteľov, pôsobí pri tom občas až schizofrenicky. Napríklad keď používateľom daruje stovku hudobných albumov zadarmo a následne svoju kľúčovú aplikáciu počas niekoľkých mesiacov takmer neaktualizuje. A tak na každý primerane drahý Surface Laptop (jedna z výnimiek určených pre spotrebiteľov) zmizne jeden Microsoft Band alebo telefón Windows. Microsoft Store býval základňou pre Surface, Windows Phone a Xbox, dnes slúži hlavne pre zariadenia partnerských značiek a asi by nebolo až také prekvapenie, keby bol ďalšou platformou, ktorú stihne zánik ...

To všetko vedie k zamysleniu, akou cestou sa Microsoft vydá so svojimi ďalšími produktmi a službami. Takmer s istotou môžeme povedať, že tie najzárobkovejšie – Windows, Skype či OneDrive – majú dostatok firemných používateľov na to, že ich Microsoft ponechá. Používatelia Groove Music teraz môžu ľahko prejsť na Spotify, hoci je neisté, či tento prechod bude podobne pohodlný aj v prípade ostatných služieb. Keby napríklad rovnaký osud ako Groove Music stretol službu Movies, mohol by to byť vzhľadom na množstvo dát už o niečo tvrdší oriešok.
Je nespochybniteľné, že vzťahy Microsoftu s jeho zákazníkmi dosiahli svoj vrchol okolo roku 2015, keď firma spolu s fanúšikmi prakticky spoločne vyvinuli Windows 10 ako súčasť multi-device stratégie zahŕňajúcej tablety Surface, PC tretích strán, HoloLens, telefóny Windows a ďalšie. Odvtedy však reputácia Microsoftu klesla: telefóny Windows prakticky umreli, HoloLens sa vytratili, sľubované nové funkcie Windows boli odložené alebo úplne zavrhnuté a služby ako Groove teraz končia.

Bolo by neférové tvrdiť, že by verní fanúšikovia Microsoftu na „svoju firmu“ chceli zanevrieť, rovnako ani firma asi nemá potešenie z konca spomínaných produktov a služieb. Navyše vychytávky ako Microsoft Rewards, Xbox Live Gold, Xbox Games či dokonca bezplatné a pravidelné aktualizácie Windows sú dôkazom toho, že Microsoftu na spotrebiteľoch stále záleží. Jeho nezadržateľný posun smerom k podnikovej klientele však robí jeho spotrebiteľský biznis zraniteľným, azda okrem Xboxu. A čím viac si používatelia túto skutočnosť začnú uvedomovať, tým menej viditeľná začne byť cesta k náprave.

Zdroj: Computerworld


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis 1

Apple má len krôčik k trhovej hodnote bilión dolárov

13.06.2018 00:10

Americký technologický obor Apple má blízko k tomu, aby - ako prvá verejne obchodovateľná spoločnosť v USA - prekonal biliónovú métu v trhovej hodnote. Na dosiahnutie magickej úrovne potrebujú akcie s ...

Biznis

Sharp chce kúpiť PC biznis Toshiby a vrátiť sa na trh s počítačmi

11.06.2018 00:05

Japonská firma Sharp Corp. oznámila, že odkúpi podnikanie s osobnými počítačmi spoločnosti Toshiba. Akvizícia PC biznisu za 36 miliónov dolárov by znamenala návrat Sharpu na trh, ktorý opustil pred ôs ...

Biznis

Microsoft kupuje GitHub za 7,5 miliardy dolárov

07.06.2018 00:10

Microsoft oficiálne potvrdil, že získava spoločnosť GitHub prevádzkujúcu rovnomenné úložisko zdrojových kódov, za ktorú ponúkol 7,5 miliardy dolárov, teda viac, než svojho času zaplatil za mobilnú div ...

q

4 Comments

  1. ku vlastnej škode dalej vyvíjal pre túto platformu aplikácie reakcia na: Kašle Microsoft na bežných spotrebiteľov?
    12.10.2017 09:10
    toto by si mali uvedomit vsetci vyvojari a nekrmit trolla z redmondu
    Reagovať
  2. Priniesol reakcia na: Kašle Microsoft na bežných spotrebiteľov?
    11.10.2017 09:10
    obsah, aby mal Google čo indexovať a impresie, aby mohol časopis ukazovať inzerentom čítanosť.
    Reagovať
  3. ? reakcia na: Kašle Microsoft na bežných spotrebiteľov?
    11.10.2017 08:10
    a o com je vlastne tento clanocek? co priniesol citatelom?
    Reagovať
    • RE: ? reakcia na: ?
      Autor: Lubo
      11.10.2017 12:10
      Treba čítať pozorne a človek sa možno niečo dozvie. Pred troma rokmi povedal šéf Microsoftu okrem mnohého iného aj nenápadnú vetu, že mobilný Windows už nie je pre Microsoft prioritou. Ja som tejto vete nevenoval pozornosť a ku vlastnej škode 'dalej vyvíjal pre túto platformu aplikácie....
      Reagovať

Vyhľadávanie

HAMA_06

Najnovšie videá



PC forum button