Image
21.8.2019 0 Comments

Kampaň Nebuď pirát od O2 dokázala ovplyvniť správanie mladých vodičov

Operátor O2 začiatkom apríla odštartoval v rámci svojej iniciatívy Dátuj zodpovedne kampaň Nebuď pirát, ktorej cieľom bolo upozorniť širokú verejnosť na nebezpečenstvo používania telefónov za volantom. Jej cieľom bolo taktiež odovzdať toto posolstvo najmä mladým vodičom vo veku od 18 do 25 rokov, ktorí sú najviac náchylní na to, aby si mobilné telefóny brali do ruky aj počas šoférovania.

Podľa prieskumu agentúry Kantar kampaň od apríla zaregistrovalo až 60% mladých vodičov.

„Otvorenie tejto témy malo svoj význam. Až 97% mladých vodičov hodnotí kampaň pozitívne a polovica  sa vyjadrila, že kampaň ovplyvnila ich návyky pri používaní telefónu za volantom. Naším hlavným cieľom bolo práve to, aby si mladí ľudia tieto riziká uvedomili, diskutovali o nich a prispôsobili im aj svoje reálne každodenné správanie za volantom, takže ju považujeme za veľký úspech,“ hovorí Tereza Molnár, šéfka komunikácie O2 Slovakia.

Podľa prieskumu má takmer 70% mladých vodičov pocit, že kampaň pozitívne ovplyvňuje správanie vodičov. Až 88% mladých si zároveň myslí, že takéto celospoločenské projekty pomáhajú zlepšiť život na Slovensku

„Medziročne vidíme v prieskume aj istý pokles tých aktivít za volantom, ktoré si vyžadujú interakciu s mobilným telefónom, akými sú napríklad nastavovanie navigácie, písanie SMS správ, či telefonovanie,“ dodáva Molnár.

Kampaň zaznamenala pozitívne výsledky aj vo využívaní špeciálne upravenej navigácie Sygic zaznamenávajúcej interakcie s mobilným telefónom, ktorú O2 pripravilo v aplikácii Extra výhody.

„Od spustenia kampane Nebuď pirát  vodiči najazdili vyše 2 miliónov km v rámci 130 000 jázd, a to s priemerným skóre 93 bodov za jazdu. Priemerný počet dotykov displeja za jazdu klesol z počiatočných 0,7 na 0,39 za jazdu, takže vidíme jednoznačný posun v správaní vodičov, ktorý je jedným z najdôležitejších úspechov kampane,“ zhodnocuje ďalšie výsledky Lucia Petrášová, šéfka marketingovej komunikácie O2 Slovakia.

Hlavné závery prieskumu ku kampani Nebuď pirát

  • Medziročne sa správanie mladých vodičov zlepšilo, s mobilom za volantom manipulujú menej
  • 97% mladých vodičov hodnotí kampaň Nebuď pirát pozitívne
  • 88% mladých vodičov súhlasí s tvrdením, že takáto kampaň je pre spoločnosť prínosom
  • 68% má pocit, že kampaň pozitívne ovplyvní správanie vodičov
  • 48% mladých vodičov so znalosťou kampane Nebuď pirát deklarovalo, že ich kampaň ovplyvnila pri používaní telefónu za volantom
  • Kampaň zaregistrovalo až 60% mladých vodičov
  • Do kampane sa zapojilo viac ako 20 známych influencerov a  tisícky ľudí cez sociálne siete

O kampani

Kampaň odštartovala netradičným spôsobom, a to prichytením a pokutovaním  Sajfu Políciou SR počas livestreamu spoza volantu. Do kampane sa následne zapojilo približne 20 influencerov, ktorí vyjadrili svoj názor na túto tému a snažili sa využiť svoj vplyv na to, aby mladým ľuďom ukázali, že používanie telefónu za volantom je jednou z najčastejších príčin dopravných nehôd, a to aj tých smrteľných.

O2 v rámci kampane motivuje vodičov k zodpovednej jazde odmeňovaním v podobe dát. Tí si mohli stiahnuť bezplatnú aplikáciu O2 Extra výhody, do ktorej operátor integroval navigáciu Sygic vylepšenú o monitoring povolenej rýchlosti a dotykov displeja telefónu počas jazdy.

Ako aplikácia funguje?

Aplikácia vyhodnocuje zodpovednosť vodiča a za každú jazdu dlhšiu ako 500 metrov zobrazí skóre od 0 do 100. Pokiaľ vodič bude jazdiť celý mesiac zodpovedne, so zapnutou navigáciou v aplikácii O2 Extra výhody, môže získať mesačne až 1 GB dát. Jazdiť môže buď tak, že si navolí presnú trasu alebo použije takzvaný free ride mode, kde cieľovú destináciu nezadáva.

Ak sa mu za mesiac podarí získať v priemere aspoň 80 bodov a počas aspoň 10 jázd odjazdí najmenej 150 kilometrov, získa do konca septembra ako bonus miesto pôvodných 1 GB až 5 GB dát zadarmo.

Autor: O2 Slovakia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

S novou bezdrôtovou hernou myšou Logitech G604 Lightspeed budete mať všetko pevne v ruke

16.09.2019 13:17

Logitech G, značka spoločnosti Logitech (SIX: LOGN) (NASDAQ: LOGI) a popredný inovátor herných technológií a vybavenia, dnes predstavila bezdrôtovú hernú myš Logitech® G604 LIGHTSPEED. Táto bezdrôtová ...

Tlačové správy

Festival vedy a techniky AMAVET 2019 – 22. ročník

16.09.2019 11:25

„ZREALIZUJ SVOJ NÁPAD“ je sloganom tohtoročného, už 22. ročníka Festivalu vedy a techniky AMAVET 2019 (FVAT). Od 1. septembra, kedy v Asociácii pre mládež vedu a techniku (AMAVET) spustili registráciu ...

Tlačové správy 1

Telekom bude na jeseň zrýchľovať internetové pripojenie na celom Slovensku a zruší FUP na metalickej sieti

16.09.2019 11:15

Slovak Telekom chystá ďalšie zvyšovanie rýchlosti pevného internetu. Najbližšie týždne bude realizované nové plošné zrýchlenie prístupov na VDSL a optickej sieti. Postupne budú zvyšované rýchlosti po ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

IT GALA stvorec 2019

Najnovšie videá

elearn