Kamery s umelou inteligenciou sledujú zákazníkov pri samoobslužných pokladniach, či nekradnú

Technológie
0

Obchodný reťazec Walmart zatiaľ nenasleduje príklad Amazonu s obchodmi bez pokladne, takže hľadá vlastné spôsoby, ako znížiť počet prípadov krádeže v konečnej fáze nákupu. Chce na to využiť technológiu počítačového videnia pri samoobslužných pokladniach. Pri dohliadaní na správne zúčtovanie nákupov mu pomáha umelá inteligencia. V súčasnosti je táto technológia v prevádzke približne v 20 % jeho predajní v USA.

Systém sa nazýva Missed Scan Detection a na odhalenie podvodného správania pri pokladniach používa pokročilé kamery. Softvér systému pochopí, že položka prešla skenerom bez naskenovania, a automaticky odošle upozornenie členovi personálu, ktorý potom preskúma, čo sa stalo. Nevedno, či je technológia dostatočne pokročilá na to, aby odhalila všetky triky, ktoré šikovní podvodníci uplatňujú pri samoobslužných pokladniach.

Podľa hovorkyne Walmartu reťazec investoval doteraz už viac ako 500 miliónov dolárov do boja proti kriminalite vo svojich obchodoch. Jedno z riešení by mohol byť aj systém podobný predajniam Amazon Go, kde kamery a senzory sledujú, čo si zákazníci berú z regálov, a pri odchode sa im cena nákupu automaticky účtuje na ich účet. Technológia je dosť šikovná aj na to, aby si všimla, že ste tovar vrátili z tašky na policu, ak ste sa rozhodli, že ho nechcete. V súčasnosti existuje v USA 11 obchodov Amazon Go.

Walmart vyskúšal zjednodušenú verziu Go s názvom Scan & Go v roku 2018 – zákazníci používali skener čiarových kódov na naskenovanie tovaru, ktorý si brali z políc. Tento systém sa však neosvedčil, len málo nakupujúcich si zobralo skener a miera krádeží bola vyššia ako pri samoobslužných pokladniach.

Zdroj: digitaltrends.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články
umelá inteligencia AI kamera video bezpečnosť ochrana softver

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať