
Jednorazová virtuálna karta Revolut poskytne bezpečné a výhodné platby v e-shopoch
Hotovostné platby sú čoraz viac na ústupe a jednoznačne smerujeme k bezhotovostnému svetu. V Kanade, Číne a Singapure je až 56 % všetkých transakcií bezhotovostných.
Začínajúci fintech, spoločnosť Revolut hovorí, že je na takýto svet pripravená. „Vzhľadom na nárast bezkontaktných a mobilných platieb verím, že Veľká Británia bude v priebehu nasledujúcich 10 rokov úplne bezhotovostná,“ hovorí spoluzakladateľ a technický riaditeľ startupu Vlad Yatsenko.
Revolut preto vydáva jednorazové virtuálne karty v snahe zabrániť podvodom s online kartami, ktoré sú v celej Európe na vzostupe. Digitálne banky ako Revolut, ktoré sú založené na aplikácii, ponúkajú funkcie, ktoré nie sú dostupné v tradičných bankách. Klienti spoločnosti Revolut si môžu pri platbe za tovar a online služby vytvoriť novú jednorazovú virtuálnu kartu v priebehu niekoľkých sekúnd. Detaily karty sa automaticky obnovia po každej transakcii, takže ku karte nemôže získať prístup nikto iný.
„Bude to trvať približne 800 rokov, kým vyčerpáme všetky 16-ciferné čísla kariet. Preto pokladáme jednorazové virtuálne karty za trvalo udržateľné a dlhodobé riešenie na online platby,“ povedal Yatsenko. Okrem virtuálnych kariet však startup ponúka, samozrejme, aj fyzické karty.
Používateľ karty môže dobiť svoj virtuálny účet jednou z podporovaných mien, ktorých je v súčasnosti okolo 150. Potom môže platiť kdekoľvek ako bežnou bankovou kartou. Revolut však používa výhodné medzibankové kurzy, vyhnete sa tak rôznym poplatkom v zmenárňach. Pri ceste do zahraničia teda nemusíte zameniť väčšiu sumu peňazí.
Revolut ponúka možnosť vybrať v zahraničí sumu do 200 eur zadarmo. Po prekročení tejto sumy sa účtuje poplatok 2 % z transakcie. A výhodné je to aj pri nákupe v zahraničných e-shopoch. Práve nízkym poplatkom za výmenu cudzej meny vďačí spoločnosť za svoj veľký počiatočný úspech.
Revolut nedávno oznámil, že má v celej Európe viac ako 1,5 milióna zákazníkov vlastniacich predplatené debetné karty a za trochu viac ako dva roky spracoval vyše 70 miliónov transakcií. Spoločnosť tvrdí, že jej cieľ je v nasledujúcich piatich rokoch zvýšiť počet zákazníkov na 100 miliónov.
Zdroj: standard.co.uk, standard.co.uk.
Zobrazit Galériu