Internetbanking už nie je pre Slovákov tabu

Tlačové správy
0
Počet ľudí, ktorí využívajú na Slovensku internetbanking sa za posledných päť rokov takmer zdvojnásobil. V roku 2008 spravovalo financie online len niečo viac ako dvaja ľudia z desiatich, dnes sú to štyria z desiatich. Medzi prvými na Slovensku mali možnosť využívať túto službu klienti Poštovej banky. A v týchto dňoch je to už presne 16 rokov.

Takmer 40 % Slovákov využívalo v minulom roku služby online bankovníctva. Za priemerom Európskej únie, ktorý je 43 % však stále mierne zaostávame. Slovensko sa v rámci EÚ 28 nachádza na 17 mieste. V rámci krajín V4 Slovensko tesne predbehlo len Česko, kde spravuje financie online 41 % obyvateľstva. Internetbanking mimoriadne obľubujú obyvatelia Škandinávie či Holandska, kde ho využíva viac ako 80% ľudí. Naopak, v Rumunsku sú to len štyria ľudia zo sto. Na chuť internetovému bankovníctvu zatiaľ neprišli ani Gréci. Svoje financie spravuje online len 11 % z nich.

Aj Poštová banka zaznamenáva v používaní tejto služby neustály rast. Oproti rovnakému obdobiu v minulom roku vzrástol počet používateľov internetbankingu o 37 %. Nárast súvisí aj so zavedením výhodného Dobrého účtu, ktorý klientom poskytuje všetky bankové služby za výhodný mesačný poplatok 4 €.

„Internetbanking je dnes v rámci bankových služieb považovaný za absolútny štandard. Klientom nielen šetrí čas a finančné prostriedky, ale uľahčuje tiež komunikáciu medzi nimi a bankou," uviedla hovorkyňa Poštovej banky Lenka Lendacká.

Takmer tretina klientov Poštovej banky s prístupom na internetbanking realizuje pravidelne každý mesiac svoje platby cez internet. Priemerná suma jednej transakcie sa neustále zvyšuje, dnes je 137 €, kým pred dvoma rokmi bola o 18 eur nižšia.

Priemerný vek klienta Poštovej banky s internetbankingom je 46 rokov. Najstarší aktívny klient, ktorý má zriadený internetbanking k účtu má úctyhodných 101 rokov. V prístupe do online bankovníctva majú prevahu ženy, oproti mužom vedú v pomere 55 % ku 45 %. Najviac transakcií cez internetbanking sa udeje počas výplatných termínov, teda od 9. dňa do 17. dňa v mesiaci. V rámci týždňa je to najmä v pondelok.

Klienti cez internet najčastejšie platia faktúry spojené s ich životnými potrebami, ako sú nájom, strava, energie či telekomunikácie. Neustále rastie aj počet platieb realizovaných v e-shopoch. Najčastejšie v tomto smere evidujeme úhrady na zľavových a stávkových portáloch," dodáva Lendacká.

Klienti Poštovej banky si môžu nastaviť emailové notifikácie o pohyboch na svojom účte. Umožňuje im to vynovený internetbanking, ktorý ponúka aj modernejší dizajn a intuitívnejšie ovládanie. Používatelia, ktorí sa prihlasujú cez smartfón alebo tablet, môžu pracovať v jeho mobilnej verzii. Tá je špeciálne upravená pre jednoduchú a pohodlnú prácu z mobilných zariadení.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať