IT Fitness Test 2020 prekročil hranicu 12 000 riešiteľov, priebežná úspešnosť v koronakríze dramaticky vzrástla

Tlačové správy
0

IT Fitness Test prekročil hranicu 12 000 ľudí, ktorí sa do testovania zapojili, oproti minulému roku badať zvýšenie priemernej úspešnosti. Respondenti však majú na odpovede viac času.

K 1. júnu 2020 sa do 9. ročníka najväčšieho testovania digitálnych zručností na Slovensku zapojilo viac ako 12 000 žiakov a študentov základných, stredných a vysokých škôl. Testy však vypĺňajú aj zvedavci, ktorí chcú spoznať skutočnú úroveň svojich digitálnych zručností.

9. ročník testovania až do 1. 6. prebiehal v mimoriadnych podmienkach, keďže školy na Slovensku boli zatvorené. Podľa autorov testu je pravdepodobné, že sa to prejavilo aj na priebežných výsledkoch testu, ktoré sú výrazne lepšie ako v minulom roku.

Priebežné štatistiky – test pre základné školy

Test určený pre žiačky a žiakov základných škôl k 1. júnu vyplnilo 4432 respondentov. Priemerná úspešnosť priebežne dosahuje 66 %, oproti minulému roku sa zvýšila o 15 %. Autori testu predpokladajú, že tento nárast súvisí s uzatvorením škôl a neobmedzeným časovým limitom na vyplnenie testu. Deti totiž nie sú limitované 45-minútovou dĺžkou vyučovacej hodiny, úlohám sa venujú detailnejšie a majú viac času na dopracovanie sa k správnej odpovedi.

Priebežné výsledky podľa krajov: úspešnosť vzrástla vo všetkých krajoch.

Kraj

Priemerná úspešnosť

Počet respondentov

Bratislavský

70%

1295

Žilinský

65%

1056

Košický

64%

609

Nitriansky

63%

445

Prešovský

62%

434

Banskobystrický

64%

342

Trnavský

67%

170

Trenčiansky

63%

121

 
Úspešnosť v niektorých kategóriách vzrástla aj o 20%. Najslabšie priebežné výsledky autori testu zaznamenali v kategórii Kancelárske nástroje – oproti rovnakému obdobiu v r. 2019 stúpla len o 3% a stále patrí medzi najslabšie články digitálnych zručností žiačok a žiakov základných škôl.

I. Internet

80%

II. Bezpečnosť

61%

III. Komplexné úlohy

73%

IV. Kancelárske nástroje

43%

V. Kolaboratívne nástroje a sociálne siete

71%

                                                                               

 

 

 

 

 

 

 

Priebežné štatistiky – test pre stredné a vysoké školy

Test pre študentky a študentov stredných a vysokých škôl k 1. júnu vyplnilo 8357 respondentov. Priemerná úspešnosť priebežne dosahuje 63 %, oproti rovnakému obdobiu v minulom roku sa zvýšila o 16 %. Aj tu sa prejavil dlhší čas strávený nad odpoveďami.

Priebežné výsledky podľa krajov: priemerná úspešnosť oproti minulému roku vzrástla vo všetkých krajoch o 15%. Najväčší nárast bol zaznamenaný v Nitrianskom kraji (23%) a Prešovskom kraji (19%). V porovnaní s rovnakým obdobím v r. 2019 sa do ťažšej verzie testovania zapojilo oveľa viac ľudí.

Kraj

Priemerná úspešnosť

Počet respondentov

Bratislavský

63%

1660

Košický

58%

1090

Prešovský

68%

1005

Žilinský

62%

746

Banskobystrický

60%

563

Nitriansky

63%

484

Trenčiansky

58%

391

Trnavský

64%

372

 

I. Internet

76%

II. Bezpečnosť a počítačové systémy

65%

III. Komplexné úlohy

57%

IV. Kancelárske nástroje

59%

V. Kolaboratívne nástroje a sociálne siete

55%

 

 

 

 

 

 

 

 

Priebežné výsledky ukazujú, že potreba intenzívnejšieho používania digitálnych nástrojov a zlepšovania digitálnych zručností narastá práve v kríze, ktorú momentálne prežívame. Je však pozitívne, že žiačky a žiaci sa vďaka nútenej domácej karanténe dokázali spoločne s rodičmi adaptovať na novú situáciu a digitálnym technológiám viac rozumejú.

„Vidíme, že ak sme pripravení na digitalizáciu, tak výzvy či už je to koronakríza, alebo iné, sa zvládajú ľahšie. Treba naučiť deti zmysluplne pracovať s počítačom, ukázať, že internet nie sú iba počítačové hry a mobilné aplikácie. Zároveň je nutné dbať na potrebnú bezpečnosť, a to, aby si deti digitálne zručnosti aktívne osvojovali. Dlhodobo vnímam aj problém s veľkým nedostatkom učiteľov informatiky, a takisto bude potrebné zlepšiť aj digitálne zručnosti inej kategórie občanov – našich seniorov,“ uviedla pri príležitosti zverejnenia priebežných výsledkov podpredsedníčka vlády SR pre investície a informatizáciu Veronika Remišová.

Sme veľmi radi, že sa žiačky, žiaci, študentky a študenti aktívne zapojili do tohtoročného testovania a ešte viac nás teší, že majú lepšie priebežné výsledky ako v minulých ročníkoch. Zapojenie škôl do digitálneho vzdelávania na diaľku má nepochybne pozitívny vplyv na digitálne zručnosti žiakov, tieto im zostanú aj pre ďalšie štúdium a dokážu tak lepšie využívať potenciál digitálnych technológií,“ dodal prvý viceprezident IT Asociácie Slovenska Mario Lelovský.

Zobrazit Galériu

IT Asociácia Slovenska

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať