Image
4.6.2019 3 Comments

Hybridný elektrický kamión dokáže pri prejdení 100 000 km ušetriť na palive až 20 000 eur

V Nemecku nedávno odštartoval projekt eHighway, v rámci ktorého sa testujú hybridné nákladné vozidlá poháňané cez nadzemné vedenia. Na diaľnici A5 bola medzi mestami Langen/Mörfelden a Weiterstadt (južne od Frankfurtu) uvedená do prevádzky 5 km testovacia dráha, kde päť logistických spoločností v reálnej prevádzke vyskúša hybridné, batériami poháňané kamióny v projekte ELISA. 

Hybridný elektrický kamión je forma nákladného automobilu, ktorý využíva technológiu hybridného elektrického vozidla (HEV) namiesto použitia spaľovacieho motora. Špeciálne navrhnuté vozidlá sa môžu nabíjať, keď jazdia pod inštalovaným nadzemným elektrickým vedením, aké používajú napríklad električky, trolejbusy či vlaky. Systém dodáva 670 voltov jednosmerného prúdu do zberačov nákladných vozidiel a funguje len pri rýchlostiach nižších ako 90 km/h.

Cieľom testu je zozbierať a analyzovať údaje pred prípadnou realizáciou projektu aj v iných častiach krajiny. Technológia je určená na pomoc pri znižovaní znečistenia ovzdušia ťažkými nákladnými vozidlami, pričom test by mal trvať až do konca roka 2022.

Výrobcom špeciálnych vozidiel je Scania, ktorá na projekte spolupracovala so spoločnosťami Volkswagen a Siemens. Siemens tvrdí, že jeho technológia môže ušetriť pri 40-tonovom kamióne 20 000 eur na nákladoch na palivo pri prejdení 100 000 km. 

V pilotnom projekte sa budú hľadať odpovede na otázky, ako elektrická diaľnica ovplyvní ostatnú dopravu a o koľko klesne znečistenie ovzdušia. Vývojári sa domnievajú, že premávka nebude nepriaznivo ovplyvnená elektrickými vozidlami, pretože tie nemusia spomaliť, keď sa ukotvujú na nabíjacie vedenie a odpájajú z neho.

Hybridné vozidlo môže bežať na elektromotore a súčasne nabíjať svoju batériu. Po nabití môže pokračovať v jazde na batériu. Keď sa batéria vybije, pohon prevezme hybridný naftový motor.

Zdroj: thelocal.detheverge.com.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Minibus, ktorý dokáže jazdiť aj bokom je ako stvorený do MHD

15.10.2019 00:15

Spoločnosť National Electric Vehicle Sweden (NEVS), pôvodne zo Švédska, ale teraz patriaca čínskym vlastníkom, vyvíja nový dopravný prostriedok pre mestskú hromadnú dopravu. Ide o minibusy s kompaktný ...

Technológie 2

Toyota predstavila nový Mirai na vodíkový pohon, ktorým chce prekonať Teslu

14.10.2019 00:05

Toyota v týchto dňoch ukázala zlepšenú verziu svojho sedanu poháňaného vodíkovými palivovými článkami. Chce tak oživiť záujem o túto technológiu, ktorá by sa v budúcnosti mohla stať hlavným prúdom. Na ...

Technológie 1

Bosch chce využiť malé výbuchy na zvýšenie bezpečnosti elektromobilov pri nehode

09.10.2019 00:15

Elektrické vozidlá majú zrejmé výhody, ale prinášajú aj nové riziká. V prípade nehody existuje možnosť, že pri poškodení elektrickej kabeláže môže dôjsť k prieniku elektrického prúdu z batérie do kar ...

3 Comments

  1. ako elektrická diaľnica ovplyvní ostatnú dopravu a o koľko klesne znečistenie ovzdušia reakcia na: Hybridný elektrický kamión dokáže pri prejdení 100 000 km ušetriť na palive až 20 000 eur
    5.6.2019 17:06
    No iba lokalneho ovzdusia. Inac elektricku energiu treba aj vyrobit a skladovat sa v bandaske neda.
    Reagovať
    • RE: ako elektrická diaľnica ovplyvní ostatnú dopravu a o koľko klesne znečistenie ovzdušia reakcia na: ako elektrická diaľnica ovplyvní ostatnú dopravu a o koľko klesne znečistenie ovzdušia
      14.6.2019 17:06
      EE nemusi byt vyrobena spalovanim fosilnych paliv
      Reagovať
  2. Sranda ... reakcia na: Hybridný elektrický kamión dokáže pri prejdení 100 000 km ušetriť na palive až 20 000 eur
    5.6.2019 09:06
    .... v nedelu som siel do Frankfurtu na letisko a vsimol som si tam to vedenie. Netusil som na co je. Dakujem PCRevue :D :D :D
    Reagovať

Vyhľadávanie

Najnovšie videá

SlovakiaTech 2019