Huawei za prvý polrok 2019: Nárast tržieb o 23,2 %

Tlačové správy
0

Čínska spoločnosť Huawei zverejnila finančné výsledky za prvý polrok 2019. V porovnaní s tým istým obdobím roka 2018 firma zaznamenala nárast tržieb na úrovni až 23,2 %.

Spoločnosť Huawei v prvom polroku dosiahla tržby 52,3 miliardy eur (401,3 miliardy čínskych jüanov – CNY), a teda zaznamenala približne štvrtinový nárast v porovnaní s minulým rokom. Ukazovateľ čistej ziskovej marže dosiahol 8,7 %. 

“Držíme sa nami stanovenej stratégie. Plne veríme v našu budúcnosť a budeme pokračovať v investíciách, tak ako sme si naplánovali, a to vrátane rozpočtu 120 miliárd čínskych juänov do výskumu a vývoja v tomto roku. Prekonáme potrebné výzvy a sme si istí, že spoločnosť Huawei vstúpi do novej fázy rastu,“ zdôraznil Liang Hua, prezident Huawei. V prepočte predstavuje 120 miliárd CNY zhruba 15,7 miliardy eur.

Úspešná stratégia pre 5G

V rámci sieťovej divízie Huawei dosiahli tržby 146,5 miliardy CNY (19,1 miliardy eur) so stabilným rastom dodávok technológií. Huawei celkovo získal už 50 komerčných kontraktov na 5G siete a dodal viac než 150-tisíc základňových staníc na trhy po celom svete.

Nemenej dôležitými sú pre Huawei aj technológie ako cloud, umelá inteligencia, Internet of Things, dátové centrá a ďalšie produkty nachádzajúce sa v ICT portfóliu spoločnosti. Tržby takzvanej enterprise divízie dosiahli 31,6 miliardy CNY (4,1 miliardy eur). Huawei je dodávateľom, ktorému dôverujú vlády, štátne administratívy a firemní zákazníci v mnohých komerčných sektoroch ako napríklad financie, doprava, energetika či automotive.

V prípade zákazníckej divízie Huawei vydokladoval tržby 220,8 miliardy CNY (28,8 miliardy eur) za prvý polrok 2019. Výrobca dodal celkovo 118 miliónov telefónov značiek Huawei a Honor, čo predstavuje 24-percentný medziročný nárast. Významný rast spoločnosť zaznamenala aj pri záujme o tablety, počítače a nositeľnú elektroniku.

Huawei pokračuje v budovaní svojho mobilného ekosystému, ktorý tvorí už viac než 800 tisíc registrovaných vývojárov a 500 miliónov používateľov po celom svete.

Rast v svetových rebríčkoch

Spoločnosť Huawei sa v júli umiestnila na 61. mieste v rebríčku Fortune 500, ktorý hodnotí firmy podľa ich ročného obratu a zisku. V porovnaní s minulým rokom si čínsky výrobca technológií polepšil o 11 miest, v porovnaní s rokom 2017 je to až 68-miestny posun vpred.

V súčasnosti je Fortune 500 uznávaným meradlom, ktorý indikuje biznisový význam firmy. Kritériami sú indikátory ako tržby, majetok, trhová kapitalizácia, celková veľkosť podniku a konkurencieschopnosť na medzinárodných trhoch. Huawei sa taktiež umiestnil na 47. priečke rebríčku BrandZ medzi Top100 najlepšími značkami sveta. Už 4 roky po sebe sa spoločnosť dostala do prvej 50tky.

Huawei

Všetky autorove články
Huawei rast vysledky trzby

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať