Predaj smartfónov: Huawei, Samsung a OPPO zvýšili svoje trhové podiely, Apple a Xiaomi klesli

0

Globálny predaja inteligentných telefónov koncovým užívateľom podľa zistení analytikov spoločnosti Gartner v treťom štvrťroku 2019 ďalej klesali - o 0,4% oproti rovnakému obdobiu v roku 2018. Dopyt zostáva slabý najmä preto, že zákazníci hľadajú čo najlepší pomer ceny a úžitkovej hodnoty. Spoločnosť Huawei predala o 13 miliónov telefónov viac, Apple naopak takmer o 5 miliónov menej.

"Dnešní používatelia smartfónov volia modely strednej triedy, pretože ponúkajú lepší pomer ceny a úžitkovej hodnoty ako prémiové prístroje," hovorí riaditeľ výskumu Gartner Anshul Gupta. "V niektorých prípadoch tiež dochádza k odloženiu rozhodnutia o nákupe telefónu, pretože užívatelia čakajú na nástup 5G sietí vo svojich krajinách." Vďaka tejto zmene dokázali značky ako Samsung, Huawei, Xiao, OPPO a Vivo posilniť svoje pozície v nižšej a strednej triede - Huawei , Samsung a OPPO vďaka tomu v treťom štvrťroku dokonca vzrástli. Oproti tomu Apple zaznamenal ďalší medziročný dvojciferný prepad predajov.

Čínska spoločnosť Huawei ako jediná medzi veľkými výrobcami vzrástla medziročne dvojciferným tempom, aj napriek spomaľujúcemu sa dopytu - v treťom štvrťroku predala 65,8 milióna inteligentných telefónov, čo predstavuje medziročný rast o 26%. Kľúčom k úspechu boli predovšetkým aktivity na domácom čínskom trhu, kde firma predala 40,5 milióna smartfónov a navýšila svoj trhový podiel o 15 percentuálnych bodov.

Zákaz prístupu ku kľúčovým technológiám z USA zatiaľ nebol plne realizovaný (navyše bol ohlásený trojmesačné odklad), avšak udalosti mali negatívny vplyv na značku na medzinárodnom trhu. O to viac podporil rast Huawei domáci čínsky ekosystém - americké sankcie prebudili patriotizmus u partnerov Huawei v Číne a vytvorili situáciu, v ktorej je jej ťažké na tamojšom trhu konkurovať. Rolu hrali aj investície do dcérskych značiek Honor a Nova, viackanálové prítomnosti (online i kamenné obchody), alebo rozvoj 5G a ďalšie technologické inovácie.

Samsung si celosvetovo udržal prvú priečku pri medziročnom náraste predajov o 7,8% - spoločnosti podľa A. Gupta pomohla agresívna revízia portfólia a zameranie na modely strednej a nižšej triedy.

Predaje iPhone v treťom štvrťroku ďalej klesali - 40,8 milióna predaných kusov predstavuje medziročný pokles o 10,7%. Ani špeciálne ponuky a zľavy zavedené na mnohých trhoch nedokázali trend obrátiť. "V oblasti pevninskej Číny sa predaja iPhonov zlepšili, avšak ide o zotavenie po dvojcifernom prepade zo začiatku roka. Počiatočný záujem o modely rady iPhone 11 naznačuje, že by predaje v poslednom štvrťroku mohli byť lepšie."

Čierny piatok a kyber pondelok môžu napomôcť zlepšeniu výsledkov
Blížiaci sa "black friday" a "cyber monday" pravdepodobne prinesú rad ponúk a zliav, vďaka ktorým dopyt v poslednom štvrťroku tohto roka vzrastie. Rad výrobcov ako Samsung či Google ponúkne výrazné zľavy nielen na staršie, ale zrejme aj na novšie zariadenia ako sú Pixel 4 či Galaxy Note 10.

Do budúcnosti možno očakávať, že sa konkurenčný boj medzi výrobcami mobilov zameria na inteligentnejšie prístroje. Tie ponúknu obsah lepšie "šitý" na mieru majiteľovi a služby založené na znalosti kontextu a preferenciách používateľa. "Aby mohli ponúknuť kvalitné personalizované zážitky, budú výrobcovia musieť zlepšiť integráciu umelej inteligencie priamo v telefónoch a uničit z bezpečnostných funkcií či ochrany súkromia kľúčové vlastnosti svojich prístrojov."

KPC-Group, s. r. o.

Všetky autorove články
smartfon Huawei Samsung Apple Xiaomi displej dizajn peniaze biznis

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať