Image
5.2.2017 0 Comments

Herný sektor

Virtuálna realita Oblasť herného hardvéru sa v najbližších rokoch bude uberať z veľkej časti smerom k VR. Vidíme trend zmenšovania okuliarov na VR, snahu eliminovať káblové prepojenia, zvýšiť komfort konštrukcie a medzitým sa isto bude zvyšovať aj kvalita zobrazenia, nielen rozlíšenie. Pokiaľ ide totiž o obraz generovaný počítačom, vo VR sme v podobnom štádiu, ako keď začínala 3D grafika na čipoch 3Dfx Voodoo. Čas ukáže, či bude úspešnejšia mobilná VR, ktorá využíva smartfóny ako svoju hlavnú súčasť, prenosné riešenia obsahujúce vysokovýkonné komponenty VR Ready, ako batoh VR One od MSI, alebo budúcnosť bude patriť ľahkým headsetom s hmotnosťou a tvarom bežných okuliarov bezdrôtovo spojených s výkonným stolovým PC. Najpravdepodobnejšia je posledná menovaná možnosť. Ak sa tak stane, je možné, že klasické hry a herné monitory budú spoločne v ohrození. Výrazne k tomu môže prispieť aj ostatný hardvér prehlbujúci zážitok z virtuality, ako napríklad platforma Virtuix Omni či haptické rukavice na dotvorenie senzorického celku. Hardvér, z ktorého sú pre hráča najdôležitejšie grafické karty, si udržiava svoju opodstatnenosť. Dôvodom je aj známa rovnica o potrebe niekoľkonásobne vyššieho výkonu na kvalitný zážitok z VR. Podľa nVidie pri rozlíšení 3024 × 1680 a 90 FPS vo VR je dátový tok 450 MP/s oproti 60 MP/s pri full HD, 30 FPS bez VR. Súčasné highendové herné PC taký výkon síce dokážu ponúknuť, no s vývojom bude určite prudko rásť požiadavka na ešte vyšší dátový tok. Predpokladá sa, že rozlíšenie 4K ovládne oblasť displejov asi do troch rokov. Masovo prístupná herná VR v takomto rozlíšení bude cieľ, ktorý nebude ľahké dosiahnuť, a tak bude pravdepodobne prežívať aj klasický hardvér na gaming. Aktuálna generácia grafických kariet v samostatnom zapojení s námahou zvláda 4K hry v klasickej podobe (na vysokých detailoch v podstate len GTX1080). To znamená, že v priebehu piatich rokov bude rásť požiadavka na generáciu, ktorá s prehľadom zvládne špičkové 4K VR hry. Problém j ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
Autor: Peter Vnuk

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

HONDA CR-V 2.0 i-MMD Hybrid, 2WD, Lifestyle / Inovatívne hybridné SUV

06.06.2019 13:09

Honda si svojím SUV CR-V získava zákazníkov už od roku 1995, najnovšia generácia však ako prvá prichádza aj s hybridným pohonom. Hybrid dnes už nájdete v ponuke viacerých automobiliek, no Honda prichá ...

Magazín

Elektromobilita alebo vodík? V ťažkej doprave

06.06.2019 11:38

Rovnako ako pri individuálnej doprave osôb existuje v Európe regulačný tlak aj na znižovanie emisií vo verejnej doprave. Európska únia si do nasledujúcich rokov stanovila ciele, ktoré do roku 2050 pre ...

Magazín

Výrazne účinnejší slovenský kolektor

06.06.2019 11:33

 V rámci nepretržitého hľadania efektívnejších obnoviteľných zdrojov prebieha aj vývoj v oblasti slnečných kolektorov. Slnečné kolektory predstavujú perspektívny spôsob využitia slnečnej energie, mome ...

Vyhľadávanie

SWAN_062019

Najnovšie videá



PC forum button