Image
5.2.2017 0 Comments

Herný sektor

Virtuálna realita Oblasť herného hardvéru sa v najbližších rokoch bude uberať z veľkej časti smerom k VR. Vidíme trend zmenšovania okuliarov na VR, snahu eliminovať káblové prepojenia, zvýšiť komfort konštrukcie a medzitým sa isto bude zvyšovať aj kvalita zobrazenia, nielen rozlíšenie. Pokiaľ ide totiž o obraz generovaný počítačom, vo VR sme v podobnom štádiu, ako keď začínala 3D grafika na čipoch 3Dfx Voodoo. Čas ukáže, či bude úspešnejšia mobilná VR, ktorá využíva smartfóny ako svoju hlavnú súčasť, prenosné riešenia obsahujúce vysokovýkonné komponenty VR Ready, ako batoh VR One od MSI, alebo budúcnosť bude patriť ľahkým headsetom s hmotnosťou a tvarom bežných okuliarov bezdrôtovo spojených s výkonným stolovým PC. Najpravdepodobnejšia je posledná menovaná možnosť. Ak sa tak stane, je možné, že klasické hry a herné monitory budú spoločne v ohrození. Výrazne k tomu môže prispieť aj ostatný hardvér prehlbujúci zážitok z virtuality, ako napríklad platforma Virtuix Omni či haptické rukavice na dotvorenie senzorického celku. Hardvér, z ktorého sú pre hráča najdôležitejšie grafické karty, si udržiava svoju opodstatnenosť. Dôvodom je aj známa rovnica o potrebe niekoľkonásobne vyššieho výkonu na kvalitný zážitok z VR. Podľa nVidie pri rozlíšení 3024 × 1680 a 90 FPS vo VR je dátový tok 450 MP/s oproti 60 MP/s pri full HD, 30 FPS bez VR. Súčasné highendové herné PC taký výkon síce dokážu ponúknuť, no s vývojom bude určite prudko rásť požiadavka na ešte vyšší dátový tok. Predpokladá sa, že rozlíšenie 4K ovládne oblasť displejov asi do troch rokov. Masovo prístupná herná VR v takomto rozlíšení bude cieľ, ktorý nebude ľahké dosiahnuť, a tak bude pravdepodobne prežívať aj klasický hardvér na gaming. Aktuálna generácia grafických kariet v samostatnom zapojení s námahou zvláda 4K hry v klasickej podobe (na vysokých detailoch v podstate len GTX1080). To znamená, že v priebehu piatich rokov bude rásť požiadavka na generáciu, ktorá s prehľadom zvládne špičkové 4K VR hry. Problém j ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
Autor: Peter Vnuk

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Recenzia: Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Edition 1886 / Rodinná elektrická prémiovka

14.11.2019 00:00

V letnom dvojčísle ste si mohli prečítať článok o trojici prémiových elektromobilov Jaguar i-Pace, Audi e-Tron a Mercedes-Benz EQC400. V prípade Mercedes-Benz však išlo iba o opis a prvé dojmy, pretož ...

Magazín

Peugeot 508 GT Line / Keď si pomýliš triedu

11.11.2019 12:58

S novým Peugeotom 508 som sa po prvýkrát stretol na minuloročnom autosalóne v Ženeve, kde budil veľkú pozornosť. Po teste musím priznať, že zaslúženú. Výrobca tentoraz stavil na karosársku verziu fast ...

Magazín

WATTBOOSTER / Keď potrebujete viac energie

12.11.2019 10:55

Neoddeliteľná súčasť elektromobility je nabíjacia infraštruktúra. V princípe sa delí na dva základné typy, na AC (striedavé) a DC (jednosmerné) nabíjanie. AC nabíjanie je tak­zvané pomalé nabíjanie a ...

Vyhľadávanie

ACER_122019

Najnovšie videá