PC REVUE
Image
6.10.2018 2 Comments

Haibike Xduro Nduro 10.0: Premiant do náročných terénov

Tip redakcie: Top produkt

Haibike patrí na trhu e-bajkov k popredným výrobcom a my sme mali možnosť otestovať model z jeho najvyššieho radu XDURO Extreme Advancer Offroad. Tento e-bajk je určený hlavne na náročné cross-country jazdy a tomu zodpovedá výbava a, samozrejme, aj cena. Poďme však po poriadku.

Prečo práve e-bajk?

Elektrické bicykle sa počas posledných niekoľko rokov stali veľmi populárnou kategóriou športového náradia. Áno, čítate dobre, športového náradia. Medzi laickou verejnosťou stále ešte panuje predstava, že elektrifikovaný bicykel (e-bajk) je určený predovšetkým pre starších ľudí či ženy a jeho funkcie sú podobné ako pri skútri – stlačíte tlačidlo a necháte sa odviezť. Je to však omyl. Športové e-bajky obsahujú elektrický motor, ktorý funguje ako posilňovač. Takže na to, aby ste sa hýbali, musíte šliapať do pedálov, pričom vám elektromotor pomáha. Ak teda nebudete šliapať, bicykel nepôjde.

Hlavný účel motora je teda ten, že vám pri vynaložení rovnakej energie poskytne oveľa väčší dojazd a umožní vám ľahšie zdolávať aj veľké stúpania či protivietor. Vo výsledku to znamená, že ak aj máte slabšiu kondíciu a normálne by ste vŕšok pred vami nevyšliapali, na e-bajku to zvládnete veľmi jednoducho a budete sa na ďalšie jazdenie tešiť. Pokiaľ máte radi jazdy v prírode a v lese, určite poznáte situáciu, keď vás pri nižšej rýchlosti obťažujú nepríjemné roje lietajúceho hmyzu. Hoci sa to môže zdať smiešne, poznám viacero jazdcov, ktorých práve toto od jazdenia v lese odradilo. Ide však o to, že hmyz vás obťažuje do rýchlosti 13 – 15 km/h a na bežnom bicykli väčšinou do kopca takú rýchlosť nevyviniete. Na e-bajku to však nebýva problém, pokiaľ nejde o extrémny terén. 

Výbava a vlastnosti

Ako som už spomínal, Xduro Nduro 10.0 patrí k najvyšším modelom v tomto rade. Výber komponentov, samozrejme, zodpovedá danej kategórii. Použitý motor je z radu Bosch Performance CX. Ponúka pôsobivý maximálny krútiaci moment 75 Nm. Je vybavený technológiou Direct Flow, ktorá zabezpečuje silnú podporu aj pri nižších úrovniach kadencie. Trail Control ponúka dynamický systém riadenia spotreby energie, ktorý umožňuje jazdcovi vybrať si optimálnu úroveň podpory (50 – 300 %) podľa terénu, požadovaného štýlu jazdy a vzdialenosti, ktorú plánuje dosiahnuť.

Funkcia s názvom detekcia posunu počas radenia chráni reťaz pomocou prerušenia krútiaceho momentu z motora. Motor má výkon 250 W a poskytuje podporu do rýchlosti 25 km/h. K pohonu sa dodáva nový kompaktný displej, ktorý je kombináciou diaľkového ovládača a zobrazovača. Dajú sa z neho ovládať všetky hlavné funkcie. Úroveň príšľapu má 5 režimov, ktoré môžete počas jazdy prepínať. Nájdete tu aj tlačidlá na zapnutie a vypnutie osvetlenia e-bajku či asistenciu pri chôdzi. Na displeji sa okrem zaradeného režimu zobrazujú aj parametre jazdy. Na použitie v tme je displej podsvietený. Testovaný model patrí do novej produktovej línie s batériami umiestnenými priamo v ráme.

Batéria má kapacitu 500 Wh a možno ju nabíjať priamo v bicykli alebo po vybratí. Dodávaná rýchlonabíjačka poskytuje prúd 4 A. Na prichytenie fľaše a ďalšieho príslušenstva sa využíva magnetický montážny systém od firmy FidLock. Ten môže poslúžiť aj na pripojenie ďalšej batérie na dosiahnutie vyššieho dojazdu pri dlhých a náročných trekoch. Vo výbave sú kvalitné hydraulické kotúčové brzdy Magura, vpredu s 203 mm kotúčom, vzadu so 180 mm. Prehadzovačka je 8-rýchlostná. Bicykel je, samozrejme, celý odpružený.

Ako sa ním jazdí?

Testoval som už viacero e-bajkov rôznych kategórií, a tak môžem porovnávať. Vzhľadom na to, že tento model je určený aj na náročnejšie terénne jazdenie, pozval som si na test aj kamaráta Jakuba, ktorý rekreačne jazdí downhill, a vyrazili sme do Kellys Bikeparku v Kálnici. Video z tohto testovania si môžete pozrieť na našej stránke. Okrem toho som si s kamarátom urobil výlet na vrch Tribeč. Keďže kamarát tu cestičky pozná, späť sme šli krosovou traťou v lese. Musím priznať, že jazdenie na tomto e-bajku je skutočný zážitok. Predtým som testoval zväčša nižšie verzie e-bajkov a nechcelo sa mi veriť, že to môže byť taký obrovský rozdiel. Xduro Nduro 10.0 patrí k tomu najlepšiemu, na čom som zatiaľ v tejto kategórii sedel. Odpruženie je natoľko prepracované, že aj po lesnej cestičke idete pohodlne ako po asfaltke.

Vynikajúca pomôcka je teleskopická sedačka, ktorá sa jednoduchým stlačením páčky okamžite nastaví do požadovanej polohy, takže môžete podstatne jednoduchšie zdolávať prudké stúpania či klesania. Brzdy sú veľmi kvalitné a ani pri zjazde lesom nebol problém presne dávkovať brzdný účinok. K výbornej prejazdnosti terénu vrátane štrkových cestičiek dopomáhajú pomerne široké terénne pneumatiky. Testovanie som si tentoraz skutočne užil a žiadne lesné mušky nemali šancu, aby nás dobehli. Ak sa budete pozerať po novom bicykli, určite odporúčam vyskúšať si niektorý z modelov Haibike v tejto kategórii. Potom už nikdy nebudete chcieť sadnúť na nič iné. Pravda, za kvalitu si treba priplatiť – a v tomto prípade nie málo. Ako som sa však už zmienil, rozdiel oproti lacnejším modelom je tu markantný a určite stojí za to si ho vyskúšať. Ja dávam rozhodne palec hore. 

Verdikt

Výborný e-bajk, s ktorým si užijete potulky prírodou, ale aj divoké treky náročným terénom.

Technické špecifikácie:

  • Pohon: Bosch Performance CX, 250 W, 75 Nm
  • Batéria:Bosch PowerTube, 500 Wh
  • Displej:Bosch Purion
  • Rám: aluminium 6061, InTube Battery Concept (IBC), pevná os M12 (1,75) × 148 mm
  • Tlmič:RockShox Super Deluxe RC3, vzduch
  • Vidlica:RockShox Lyrik RC, vzduch, zdvih: 180 mm
  • Brzdy: Magura MT7
  • Prehadzovačka:Sram EX1, 8-rýchlostná
  • Ráfiky:DT Swiss FR1950
  • Plášte:Schwalbe Magic Mary, 65-584
  • Hmotnosť: 24,6 kg
  • Veľkosť kolies: 27,5"

Cena: 6499 EUR

Zapožičal: ebikecenter.sk.

Hodnotenie: 

+ Výkonný pohon, jazdné vlastnosti, konštrukcia, kompletné odpruženie
- Nenašli sme

Výkon:  95
Výbava: 100         
Ovládanie: 100
Vyhotovenie: 100
Celkovo: 99

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

BMW 530e iPerformance Limousine: Úsporný krásavec nabitý technológiami

14.10.2018 15:03

BMW radu 5 patria medzi fanúšikmi tejto automobilky k veľmi obľúbeným a vyrábajú sa vo viacerých modifikáciách. K nám sa dostal na test najmladší z tohto radu – plug-in hybrid BMW 530e iPerformance. N ...

Magazín

Nissan e-NV200 Evalia 40kW: Sedem elektrických statočných

14.10.2018 13:42

Tentoraz sa mi na test dostala tak trochu rarita. Jediný 7-miestny elektromobil na trhu. Áno, ak poznáte minidodávku Nissan e-NV200, podobnosť tu nie je náhodná. Evalia je osobná verzia tejto dodávky ...

Magazín

ElektRomobilita s malým i

15.10.2018 12:56

Automobilka BMW patrí k lídrom vo vývoji najnovších technológií automobilov, a preto nečudo, že bokom nezostáva ani oblasť elektrifikovaných áut. Šéf mníchovskej automobilky Harald Krüger povedal nedá ...

q

2 Comments

  1. Cena ako za traktor. Asi sa kopli o desatinné miesto. reakcia na: Haibike Xduro Nduro 10.0: Premiant do náročných terénov
    6.10.2018 08:10
    https://www.romerxgarden.sk/zahradna-a-komunalna-technika/traktory-a-malotraktory/traktory-kubota/traktor-kubota-b1220/
    Reagovať
  2. hmotnst reakcia na: Haibike Xduro Nduro 10.0: Premiant do náročných terénov
    27.9.2018 09:09
    Pokial eBiky nebudu hmotnostne na urovni poriadneho biku, tak je to strasne ... s tak tazkym bicyklom sa neda nic zmysluplne robit, len sa vozit do kopca, a z kopca sa clovek citi ako prikovany k zemi. Urcite maju eBiky vyznam, ale nie pre mna. Vyslapem vlastnou silou kazdy kopec, prijemne sa spotim, musky mi nevadia. Dolu z kopca si uzivam teren, preskakujem co sa da preskocit, s eBikom to skratka nie je ono.
    Reagovať

Vyhľadávanie

SWAN_09

Najnovšie videá



PC forum button