Google kupuje spoločnosť Wildfire, o ktorú sa zaujímal aj Facebook

0

google+wildfire.png Vo svete internetového biznisu sa uskutočnila ďalšia veľká akvizícia. Spoločnosť Google kúpila startup Wildfire Interactive. Firma bola založená pred 4 rokmi a ponúka cloudové aplikácie umožňujúce správu a monitorovanie marketingových a reklamných kampaní na sociálnych sieťach, ako je Facebook,Twitter, Google+, LinkedIn, Pinterest, Foursquare či YouTube. Zamestnáva okolo 400 ľudí a doteraz si získala približne 16 000 zákazníkov. Google tak nadobudne pokročilý softvér umožňujúci spravovať príspevky, videá, monitorovať aktivity, prevádzkovať súťaže a hry, vytvárať štatistiky.

Wildfire doteraz úzko spolupracoval s Facebookom, získal aj investíciu z jeho špeciálneho fondu. Facebook mal dokonca záujem mladú spoločnosť odkúpiť. Google tak bude vlastniť marketingový nástroj fungujúci na konkurenčných platformách a paradoxne tak bude zarábať peniaze na úspechu svojich súperov.

Softvér Wildfire bude predstavovať ďalší prírastok popri produktoch spoločností DoubleClick a Admeld a vlastnom produkte ADX Exchange. Pôvodne však chcel Google kúpiť konkurenčnú spoločnosť Buddy Media, ale tú napokon získal Salesforce.com. Hoci Google ponúkal vyššiu sumu, manažéri startupu sa obávali neschválenia kúpy regulačnými úradmi. O Buddy Media sa zaujímal aj Oracle, no potom uprednostnil kúpu spoločností Vitrue a Involver.

Finančné podmienky akvizície neboli zverejnené, ale na internete sa objavili zvesti, že Google zaplatil za Wildfire 350 miliónov dolárov.

Google zrejme pochopil, že reklama nie je všetko, veľké peniaze sa točia aj v správe a monitorovaní prítomnosti spoločností a značiek na sociálnych sieťach. A z tohto koláča si takisto chce odkrojiť svoj kúsok.

Zdroj: techcrunch.com

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať