Image
27.6.2014 0 Comments

Google a Facebook chcú o nás vedieť naozaj všetko. Cena údajov začína od 10 c. Ich skrývanie je podozrivé.

google-facebook.jpg Nest Labs, spoločnosť, ktorú Google kúpil vo februári za 3,2 mld. dolárov, začala materskej firme odovzdávať niektoré informácie o používateľoch. Matt Rogers, spoluzakladateľ výrobcu inteligentných termostatov pre domácnosti, povedal, že Google bude pripájať niektoré svoje aplikácie na Nest, a tak bude napríklad vedieť, kedy sú používatelia produktov Nest doma a kedy nie.

Integrácia umožní používateľom nastaviť napríklad teplotu v dome hlasovými príkazmi cez mobilné aplikácie Googlu. Takisto bude možné, aby osobný digitálny asistent Googlu nastavil teplotu automaticky, keď vďaka svojej schopnosti sledovať smartfón používateľa zistí, že sa ten práve vracia domov.

Používatelia však podľa Rogersa budú mať možnosť rozhodnúť, ktoré informácie sprístupnia Googlu. Nest chce takisto umožniť vývojárom inteligentných domácich spotrebičov, svietidiel a otváračov garážových brán prístup k používateľským informáciám v rámci svojej snahy o vytvorenie operačného systému pre inteligentnú domácnosť.

Takéto široké zdieľanie dát však vyvoláva obavy týkajúce sa ochrany súkromia používateľov. Rogers zdôraznil, že väčšina údajov, ktoré detegujú senzory termostatov Nestu a firma ich bude zdieľať, je zameraná na to, či sú používatelia doma, alebo nie. Každá spoločnosť (vrátane Googlu), ktorá bude využívať údaje od Nestu, bude musieť používateľom vysvetliť, aké informácie a na aké účely sa budú používať. K dispozícii bude aj možnosť odpojenia zariadení od Nestu jedným kliknutím prostredníctvom mobilnej aplikácie.

Znepokojenie ešte zväčšila minulotýždňová kúpa startupu Dropcam, za ktorý Nest zaplatil 555 miliónov dolárov. Prináša totiž Googlu možnosť dostať sa k real-time videám o dianí v domácnosti používateľov kamier Dropcam.

Nevedno, či Google takto získa veľa nových informácií o používateľoch. Jeho populárne aplikácie totiž už teraz vedia určiť, kde používatelia žijú, pracujú, kde sa pohybujú so svojimi telefónmi. „Nepovieme Googlu nič, čo by už nebol vedel predtým," vyjadril sa Rogers.

O tom, ako sa dajú skryť osobné informácie pred veľkými internetovými spoločnosťami, svedčí aj nedávny príbeh Janet Vertesi, profesorky sociológie na Princetonskej univerzite, ktorá sa snažila utajiť pred internetom skutočnosť, že je tehotná. Budúce mamičky totiž predstavujú neuveriteľne cenný terč internetového marketingu. Marketingové údaje bežného človeka sa oceňujú na 10 centov, zatiaľ čo v prípade tehotných žien táto suma stúpne na 1,50 dolára.

Janet Vertesi sa predovšetkým usilovala o to, aby sa nijaká informácia o jej tehotnosti nedostala na sociálne médiá. Príbuzným a známym túto skutočnosť oznámila telefonicky alebo e-mailom a požiadal ich, aby sa o tom nezmieňovali na Facebooku. Pri nákupoch všetkého, čo by mohlo naznačiť, že je tehotná, používala výhradne platby v hotovosti.

Na on-line nákupy si založila nové konto na Amazone, spojené s osobitnou e-mailovou adresou. Tehotná profesorka začala používať pri vyhľadávaní týkajúcom sa tém o tehotnosti anonymizér Tor a využívala i šifrovanie e-mailov. Výsledkom bolo, že jej správanie sa stalo podozrivým a neuniklo pozornosti automatických bezpečnostných mechanizmov. Keď sa snažila kúpiť detský kočík na Amazone za anonymné darčekové poukážky, spoločnosť jej oznámila, že je povinná podozrivé transakcie nahlásiť príslušným orgánom.

„Aby som sa vyhla sledovaniu zo strany veľkých spoločností, musela som vyzerať ako zlý či dokonca podozrivý občan," povedala sociologička. Janet Vertesi upozorňuje, že si treba viac všímať, aké informácie sprístupňujeme na webe, a pýta sa, či raz príde čas, keď používatelia budú môcť jednoducho „odhlásiť" zdieľanie osobných informácií na internete.

Zdroj: blogs.wsj.com
mashable.com


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Bezpečnosť

Klimatické zmeny urobia mestá neobývateľnými. Je čas utiahnuť sa do podzemia

13.11.2019 00:20

Podzemné mestá sú už dávno témou sci-fi, no teraz sa o nich uvažuje celkom vážne. Mestská rada vo fínskych Helsinkách schválila v roku 2010 Podzemný územný plán, ktorý bol dokončený v roku 2019 a pokr ...

Bezpečnosť 5

14-ročné dievča prišlo s riešením, ako odstrániť slepé miesta vo výhľade vodičov

07.11.2019 00:15

Pri množstve automobilových nehôd bývajú častým problémom slepé miesta spôsobené A stĺpikmi konštrukcie vozidla. Zmeniť by to mohlo riešenie, ktoré predložila iba 14-ročná Alaina Gasslerová z mesta We ...

Bezpečnosť

Vedci dokázali pomocou lasera „hacknúť“ smart reproduktory Amazon Echo a Google Home

06.11.2019 00:15

Výskumný pracovník v oblasti kybernetickej bezpečnosti Takeshi Sugawara objavil zvláštny trik. Namieril vysokovýkonný laser na mikrofón svojho iPadu (to všetko vnútri čiernej kovovej skrinky, aby nik ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Brother_300x600

Najnovšie videá