Image
7.2.2018 8 Comments

Firmy nevedia osloviť mladých zamestnancov. Tí ich inzeráty považujú za nudné

Nezamestnanosť má v Českej republike dlhodobo klesajúcu tendenciu. Podľa európskeho štatistického úradu Eurostat, je dokonca s dva a pol percenta najnižšia v rámci celej Európskej únie. Českí zamestnávatelia tak majú veľké problémi s obsadzovaním voľných miest, no napriek tomu v roku 2018 plánujú naberať nové sily vo veľkom. Komunikácia s nastupujúcou generáciou, takzvaných milénialov či generácie Zet, sa však tradičnými metódami míňa s účinkom.

Olga Hyklová z personálnych agentúr AC Jobs a Advantage Consulting odporučila firmám zmenu v prístupe naberania nových zamestnancov a to práve z dôvodu generačnej obmeny. "Pre mileniálov je používanie moderných technológií každodennou rutinou, ich komunikácia prebieha cez sociálne siete. Očakávať, že odpovedia na inzerát visiaci niekde na webe, v znení: "Hľadáme flexibilného kolegu s ochotou učiť sa novým veciam, ktorý sa nebojí výziev," je veľmi naivné. Pre nich sú to len prázdne frázy," spresnila majiteľka personálnych agentúr.

Ako ale početnú skupinu dvadsiatnikov a tridsiatnikov osloviť? "Použiť komunikačné prostriedky, ktoré používajú aj oni," dodala Oľga Hyklová a pokračovala: "Aktuálne najúčinnejšou formou prezentácie sú kariérne videá, ale aj tie majú špecifické pravidlá. Viacminútový monológ usmievajúcich sa a do kamery mávajúcich ľudí, ktorí zdôrazňujú priateľský kolektív a desať rokov práce na jednom mieste, je nonsens. Ako môže byť nezáživný písaný inzerát, tak rovnako nezáživné môžu byť aj video zábery na skupinu ľudí škrobene sediacich v jedálni, vyškierajúcich sa v openspace alebo utužujúcich tímového ducha na bicykli." Ako však Olga Hyklová upozornila, aj pri správnom videu je zároveň nutné vybrať komunikačný kanál. "Umiestniť aj správne natočené video len na vlastné webovky sú vyhodené peniaze. Spot sa musí intenzívne šíriť všetkými cestami," dodala Oľga Hyklová.

S jej tvrdením súhlasí aj Svatopluk Bagara, CEO vývojarského štúdia IQ Hub: "Sme menšia IT firma s veľmi zaujímavými projektami, napriek tomu na naše ponuky hľadajúce kolegov nikto nereagoval. Rozhodli sme sa preto osloviť profesionálov, ktorí dokázali vytvoriť správne zacielené video. Počas jediného týždňa sme mali vyše 50 tisíc prezretí a dokázali sme osloviť 11 tisíc programátorov a vývojárov. Do mesiaca boli traja z nich súčasťou nášho tímu. "

Podľa Hyklovej sa výborne hodia aj skúsenosti s komunikáciou v rámci rodiny: "Už aj deti na prvom stupni sa učia rozpoznať reklamu medzi ostatnými textami. Nikdy nepočuli slovo disketa, písací stroj, čiernobiela televízia a nechápu, ako sme mohli žiť bez internetu a tabletov. Mnohé z dnešných dvadsaťročných považuje pevnú linku za dekoráciu na písací stôl - prispôsobiť sa je jediná cesta, ako nové mozgy pre svoju firmu pochytať," zhrnula Olga Hyklová.

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

q

8 Comments

  1. Pochopitelne vo veku videa a transparencie reakcia na: Firmy nevedia osloviť mladých zamestnancov. Tí ich inzeráty považujú za nudné
    13.2.2018 12:02
    Ale ani to niekedy nepomoze, hlavne ak je praca malo ohodnotena alebo ak je zamestnavatel malo flexibilny a nedokaze vyhoviet narokom mozneho buduceho zamestnanca. Ale to plati aj pre statne organy. Spätná väzba je velmi silna paka ak je jej venovana pozornost. Rovnako ako zdielanie na socialnych sietach. Ako euro co si vdaka nemu vies jednoducho porovnat plat doma a v zahranici. Problem ale nie je v existujucich spolocnostiach, ale v slabej podpore tych, ktori by ich mohli zalozit.
    Reagovať
  2. som rad ze za tyto dristaci maju stale pracu reakcia na: Firmy nevedia osloviť mladých zamestnancov. Tí ich inzeráty považujú za nudné
    7.2.2018 22:02
    pri 2,5 percentnej nezamestnanosti mozete tak akurat zainvestovat do reklamnej kampane , nastavit niekolko cielenych reklam specialne pre tech geekov, dojciace mamicky, pre vecnych mobilo kukacov a ponuknut slusny plat. Zbohatli sme, dnes uz cerstvy absolventi niesu odkazani na 600 EUR a denne dochadzanie do prace. Najma ak si zarobia prilezitostnymi pracami a byvanie a stravu utiahnu rodicia.
    Ak si nemozu firmy dovolit zamastnanca za 1000 EUR tak nech prepustia tie HR hovada ziadajuce motivacne listy a kladuce otazky preco chcete pracovat prave pre nasu spolocnost., resp. kde sa ako operator vyroby vidite za 10 rokov. No pri pase, kua
    Reagovať
    • RE: som rad ze za tyto dristaci maju stale pracu reakcia na: som rad ze za tyto dristaci maju stale pracu
      8.2.2018 01:02
      suhlasim
      Reagovať
  3. Firmy nevedia osloviť zamestnancov reakcia na: Firmy nevedia osloviť mladých zamestnancov. Tí ich inzeráty považujú za nudné
    7.2.2018 20:02
    Existuje riešenie jednoduché a účinné. Za 750eur v hrubom ani za 900eur v hrubom takmer nikoho neoslovite. Nikto kto je múdry a rozhľadený a kto chce do 2dvoch rokov bývať vo vlastnom byte,dome za takú smiešnu mzdu robiť nebude. Radšej pôjde do Rakúska za 2500eur a zaručene každý mesiac odloží 1000eur. Nevidím zmysel chodiť do práce za almužnu za ktorú si vyplatite nájom v prenájme a ostatné peniaze dáte do stravy a osatenia. A na užívanie si života vám neostane ani vyndra. To nie je môj sen a to robiť nebudem. Potrebujem žiť plnohodnotný život a nie zobracky. Pokiaľ sa firmy,podnikatelia a podniky nebudú vedieť deliť so ziskom ktorý rozdelia aj medzi zamestnancov,tak dovtedy si zamestnancov pre svoje lakome firmy hľadajte v Rumunsku a v Afrike..... Nebudem ja mať na výplatu 900eur v hrubom a majitelia firiem si budú stavať vily a cestovať 6krat do roka na Tahiti. Takto si v tých nakazených firmách robte sami papaláši nakazenyyyyy !!!!!!!
    Reagovať
    • RE: Firmy nevedia osloviť zamestnancov reakcia na: Firmy nevedia osloviť zamestnancov
      8.2.2018 07:02
      Presne tak...
      Reagovať
  4. to už, čo za primitíva robí článok, či je inzerát práce nudný alebo zábavný? reakcia na: Firmy nevedia osloviť mladých zamestnancov. Tí ich inzeráty považujú za nudné
    7.2.2018 14:02
    Okrem autora, každý hodnotí prácu a odmenu za ňu.
    Reagovať
  5. zas vám šibe bulvár! okrem nadpisu nič nečítam reakcia na: Firmy nevedia osloviť mladých zamestnancov. Tí ich inzeráty považujú za nudné
    7.2.2018 13:02
    zas vám šibe bulvár! okrem nadpisu nič nečítam
    Reagovať
    • RE: zas vám šibe bulvár! okrem nadpisu nič nečítam reakcia na: zas vám šibe bulvár! okrem nadpisu nič nečítam
      7.2.2018 23:02
      suhlasim, total bulvar

Vyhľadávanie

Najnovšie videá



PC forum button