Image
11.5.2018 0 Comments

Facebook zvažuje možnosť verzie založenej na predplatnom

Facebook po škandále s únikom osobných údajov nedávno uskutočnil prieskum, ktorého cieľom bolo zistiť, či by uvedenie spoplatnenej verzie bez reklám podnietilo viac používateľov pripojiť sa na túto sociálnu sieť.

Spoločnosť zvažovala možnosť predplatného už v minulosti, ale teraz má na to pádnejšie dôvody. Generálny riaditeľ Mark Zuckerberg dlho premýšľa o takejto alternatíve – ani nie tak o zmene obchodného modelu sociálnej siete, ale o odstránení dôvodu, pre ktorý ju ľudia najčastejšie opúšťajú. Facebook vlani zarobil na cielených reklamách 41 miliárd dolárov.

Vlastný prieskum spoločnosti v uplynulých rokoch ukázal, že ľudia nebudú možnosťou predplatného nadšení, pretože to budú pokladať za prejav chamtivosti Facebooku. Firma sa však nazdáva, že pocity používateľov sa mohli medzičasom zmeniť.

Facebook stratil dôveru mnohých ľudí po tom, čo ich vývojár poskytol osobné informácie o miliónoch používateľov politickej poradenskej spoločnosti Cambridge Analytica. Vedúci pracovníci spoločnosti teraz čelia ťažkým otázkam zo strany zamestnancov, napríklad o tom, či má Facebook vôbec ponúkať politickú reklamu.

„Samozrejme, premýšľali sme o mnohých formách monetizácie vrátane predplatného a naďalej budeme zvažovať všetky možnosti,“ povedala Sheryl Sandberová, prevádzková riaditeľka Facebooku. Aj sám Mark Zucjkerberg necháva otvorené dvierka pre možnosť predplatného, zároveň však dodáva: „Vždy bude existovať aj verzia Facebooku, ktorá je zadarmo.“

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet

Vyhovieť podmienkam GDPR pomôže pri obchodných oznámeniach double opt-in. Dvojitý súhlas navyše zlepšuje efektivitu kampaní

03.05.2018 00:10

Blížiaci sa začiatok platnosti GDPR, teda nového nariadenia pre nakladanie s osobnými údajmi, robí vrásky na čele nejednej firme. Pre e-shopy a ďalších obchodníkov znamená komplikáciu aj v zasielaní r ...

Internet 2

Gmail dostal najväčšiu aktualizáciu za posledných 7 rokov. Toto sú najväčšie zmeny

30.04.2018 00:20

Najpopulárnejšia e-mailová služba dostala veľkú aktualizáciu. Gmail na webe prešiel výrazným redizajnom a pribudli aj nové funkcie, ako napr. odloženie e-mailu na neskôr či dôverný režim, ktorý umožňu ...

Internet

Facebook odstrihne 1,5 miliardy užívateľov od ochrany GDPR

26.04.2018 00:00

Facebook zmenil svoje Podmienky a zásady. Polovica druhej miliardy užívateľov tak nebude chránených novým nariadením o ochrane osobných údajov, známym pod skratkou GDPR - General Data Protection Regul ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITAPA_2018

Najnovšie videá

ATOS_05_262
SWAN_05


PC forum button