Image
12.11.2017 0 Comments

Elektromobilita umožňuje chrliť technologické vychytávky

Jazdili ste už niekedy v elektromobile? Vychutnávali ste si tichú jazdu, ohľaduplnú k životnému prostrediu, bez produkcie emisií? Alebo ste sa viac zamerali  na akceleráciu, rýchlosť jazdy a nevedeli ste sa nasýtiť inovácií, ktoré elektromobil ponúka? Trh dnes ponúka už takmer štyri desiatky modelov elektromobilov rôznych značiek a je zrejmé, že práve elektromobilita umožňuje doslova chrliť inovácie a tlačí automobilky k tomu, aby vo vývoji a zlepšovaní technických para­metrov, komfortu či bezpečnosti pokračovali. Väčšina modelov už aj má v sériovej výrobe množstvo bezpečnostných prvkov a autonómnych systémov. Ak vezmeme do úvahy, že ešte v roku 2005 vo svete jazdilo po cestách okolo tisíc elektromobilov a vlani už viac ako 2 milióny, pričom len za rok 2016 sa ich celosvetovo predalo rekordných 750-tisíc, ide o nezvratne rastúci trend a jasný signál, kam sa bude mobilita uberať. Nesporná výhoda je spomínaná tichá jazda bez emisií, ale aj lacnejšia prevádzka. Aj preto v Holandsku, ktoré je po Nórsku európskou dvojkou v elektromobilite, by do roku 2030 mali po cestách jazdiť dva milióny elektromobilov. V susednom Poľsku vláda počíta do roku 2025 s miliónom elektromobilov. Na Slovensku by ich v danom čase malo byť dvadsaťtisíc. Vlani ich bolo registrovaných 355. Hoci ide na slovenské pomery o rekordné číslo, stále tu panuje názor, že elektromobilita je drahá, e-autá majú nízky dojazd a chýba aj infraštruktúra. Ako teda rozvoj elektromobility u nás naštartovať rýchlejšie? Cenová dostupnosť Ceny elektromobilov sa dnes pohybujú v priemere okolo 30-tisíc eur. Aj so štátnou dotáciou, ktorá do konca tohto roka predstavuje 5000 eur pri obstaraní elektromobilu a 3000 eur pri obstaraní hybridu, je to, samozrejme, stále vysoká suma v porovnaní s priemernými cenami áut s konvenčným motorom. Najmä pre firmy, ktoré by v ekologickom prístupe mali ísť príkladom. Do roku 2016 sa aj z týchto dôvodov podľa našich štatistík pre elektromobilitu rozhodovali hlavne inovatívne firmy, takz ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Recenzia: Mercedes-Benz EQC 400 4Matic Edition 1886 / Rodinná elektrická prémiovka

14.11.2019 00:00

V letnom dvojčísle ste si mohli prečítať článok o trojici prémiových elektromobilov Jaguar i-Pace, Audi e-Tron a Mercedes-Benz EQC400. V prípade Mercedes-Benz však išlo iba o opis a prvé dojmy, pretož ...

Magazín

Peugeot 508 GT Line / Keď si pomýliš triedu

11.11.2019 12:58

S novým Peugeotom 508 som sa po prvýkrát stretol na minuloročnom autosalóne v Ženeve, kde budil veľkú pozornosť. Po teste musím priznať, že zaslúženú. Výrobca tentoraz stavil na karosársku verziu fast ...

Magazín

WATTBOOSTER / Keď potrebujete viac energie

12.11.2019 10:55

Neoddeliteľná súčasť elektromobility je nabíjacia infraštruktúra. V princípe sa delí na dva základné typy, na AC (striedavé) a DC (jednosmerné) nabíjanie. AC nabíjanie je tak­zvané pomalé nabíjanie a ...

Vyhľadávanie

Najnovšie videá