Image
2.8.2018 0 Comments

ELEKTROMOBILITA: Dlhodobý test Hyundai IONIQ Electric

 Elektromobilita je téma dneška, či už sa to niekomu páči, alebo nie. Rok 2018 je v tejto oblasti prelomový. Na trh prichádza viacero modelov s reálnym dojazdom nad 300 km a utešene sa rozrastá aj sieť nabíjacích staníc, takže aj v rámci Slovenska už dnes prakticky nemáte miesta, kam by ste sa nemohli vydať s elektromobilom. Testoval som už viacero modelov, ale vozidlo vždy dostaneme maximálne na týždeň, čo síce umožní vyskúšať jeho vlastnosti a funkčnosť, ale stále mi chýbala dlhodobejšia skúsenosť s po­užívaním elektromobilu v bežnom živote. To sa mi podarilo až vďaka spoločnosti Hyundai, ktorá nám požičala model IONIQ Electric na celý mesiac. No aby som sa nevozil iba tak, rozhodol som sa hneď vyskúšať aj možnosti cestovania v rámci Slovenska s cieľom zistiť, ako je to s nabíjacou infraštruktúrou. Keďže najväčšiu sieť nabíjacích staníc prevádzkuje u nás spoločnosť Greenway, požiadal som ju o zapožičanie prístupovej karty. Vďaka tomu som mohol vyskúšať praktické možnosti cestovania. Počas testu som získal množstvo nových skúseností a údajov, poďme sa ne teda pozrieť. Hyundai IONIQ Electric Tento elektromobil som mal možnosť testovať už krátko po jeho predstavení. Vtedy sa mi na test dostal v zimných podmienkach, keď teploty klesali v noci na –15 °C a cez deň sa nedostali nad –5 °C. Nízke teploty sú pre každý elektromobil najväčšia výzva. Používané Li-Ion batérie totiž vplyvom nízkej teploty strácajú na kapacite a nezanedbateľná je aj spotreba pri potrebe vykurovania. Napriek tomu v týchto podmienkach IONIQ dosahoval reálny dojazd 165 km. Tentoraz sa test uskutočnil počas júna, keď sa denné teploty pohybovali v rozmedzí 22 až 32 °C, takže pri niektorých jazdách som využíval aj klimatizáciu. Tá má oproti vykurovaniu nižšiu spotrebu, ale veľmi záleží na tom, aký rozdiel teplôt chcete dosiahnuť. Podľa toho sa jej odber pohybuje od 0,4 do 1,6 kW. Pokiaľ to počasie umožňuje, je teda lepšie vetrať, čím si ušetríte asi 15 – 20 km dojazdu. Spotreba je v podstate ako pr ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

ANTIK SMART City E-kolobežka

05.02.2019 13:57

Hliníková skladacia elektrická kolobežka má moderný dizajn, jednoducho sa prenáša a jej parametre zaujmú aj náročnejších používateľov. Má elektrickú aj mechanickú brzdu, ­pričom obe sú spojené s brzdo ...

Magazín

Asistenčné systémy vozidiel / 2. časť

04.02.2019 13:37

V predchádzajúcej časti seriálu sme začali tému asistenčných systémov vozidiel a dozvedeli ste sa o viacerých najpoužívanejších, ako je ABS, ESP, adaptívny tempomat a pod. Ako uvidíte, moderné vozidlá ...

Magazín

Mazda CX5 2.5 Skyactiv-G194 AWD A/T Revolution Top: Najväčšia „atmosféra“ s výbornou výbavou

04.02.2019 13:16

Nová generácia Mazdy CX5 osloví výrazným dizajnom, charakterizovaným filozofiou KODO. Nezameniteľná maska chladiča s chrómovaným spodným lemom, prechádzajúca do rozširujúcich sa svetiel s okom, dáva v ...

Vyhľadávanie

Apsara Yogaton

Najnovšie videá



PC forum button