Image
27.11.2018 0 Comments

Dôveru v online nakupovanie má iba 37 % spotrebiteľov

Takmer polovica spotrebiteľov je viac znepokojená v súvislosti so zdieľaním svojich dát online ako minulý rok. Najviac sa obávajú odcudzenia identity, heknutia finančných, zdravotných alebo iných osobných informácií a krádeže informácií o kreditných kartách pri online nakupovaní. Napriek týmto skutočnostiam sú tri štvrtiny spotrebiteľov stále ochotné poskytnúť firmám svoje osobné údaje. Tieto výsledky vyplynuli z aktuálnej štúdie KPMG Me, my life, my wallet.

Spotrebitelia si čoraz viac uvedomujú hodnotu svojich údajov. Prieskum KPMG ukázal, že 85 % spotrebiteľov chce, aby firmy chránili ich údaje bez toho, aby ich o to museli žiadať a 77 % je proti tomu, aby sa ich údaje predávali. Celosvetovo je iba 37 % spotrebiteľov naklonených online nakupovaniu práve z dôvodu množstva údajov, ktoré musia firmám poskytnúť.

Autori tejto štúdie urobili na základe výpovedí respondentov rebríček priemyselných odvetví, ktorým spotrebitelia dôverujú v oblasti ochrany údajov najviac a ktorým najmenej. V prvej trojici najdôveryhodnejších sa umiestnili poskytovatelia zdravotnej starostlivosti (dôveruje im 60 % spotrebiteľov), banky (59 %) a technologické spoločnosti (54%). Na konci rebríčka sa umiestnila vláda   (37 %) a firmy pôsobiace v reklame (26 %).

Spotrebitelia viac dôverujú spoločnostiam, ktoré žiadajú údaje relevantné pre ich činnosť. Celosvetovo   71 % spotrebiteľov zverí s dôverou svoje finančné údaje poskytovateľom finančných služieb, ale len 9 % by poskytlo tieto údaje maloobchodníkom. Podobne 47 % spotrebiteľov s dôverou poskytne telekomunikačným operátorom svoje údaje o mobilných dátach, ale len 8 % by v tom prípade dôverovalo reklamným firmám.

„Každá firma má v dnešnej dobe za úlohu popremýšľať o tom, ako využívať údaje zákazníkov spoľahlivo a tak, aby ich lepšie spoznala a vybudovala si s nimi dôverný vzťah. Firmy si musia uvedomiť, že ak to neurobia oni, tak ich konkurenti áno," konštatuje dodáva Willy Kruh, globálny predseda KPMG pre spotrebiteľské trhy a maloobchod.

„Firmy si môžu získať lojalitu zákazníkov dodržiavaním štyroch pravidiel, z ktorých tri priamo vyžaduje nová smernica GDPR,“ dopĺňa Pavol Adamec, výkonný riaditeľ oddelenia pre rizikové poradenstvo, KPMG na Slovensku. „Mali by otvorene komunikovať o tom, prečo žiadajú o určité typy údajov; malo by byť jasné, ako bude firma údaje ochrániť a byť čestná pokiaľ ide o, či údaje predáva alebo zdieľa mimo vlastnej organizácie. A netreba ani zabúdať odmeniť spotrebiteľov za to, že s ňou svoje údaje zdieľajú,“ vysvetľuje P. Adamec.

Z výsledkov štúdie tiež vyplynulo, že spotrebitelia sú ochotnejší zdieľať svoje finančné údaje skôr, ako údaje zo sociálnych médií alebo z histórie prehliadača. Takmer tri štvrtiny nedôverujú nikomu pokiaľ ide o ich údaje na sociálnych sieťach. V tejto súvislosti sa zistilo, že viac ako dve pätiny spotrebiteľov si za posledných 12 mesiacov aktualizovalo svoje nastavenia na ochranu súkromia na sociálnych sieťach.

Takmer štvrtina respondentov štúdie Me, my life, my wallet sa vyjadrila, že nie sú vôbec ochotní obchodovať so svojimi údajmi. Mileniáli sú však takémuto obchodu viac naklonení ako generácia dnešných päťdesiatnikov a šesťdesiatnikov. Kým v prípade mileniálov je viac ako štvrtina ochotná poskytnúť svoje dáta výmenou za lepšiu zákaznícku skúsenosť a personalizované produkty a služby, zo staršej generácie sa takto vyjadrilo iba 5 % opýtaných.

Autor: KPMG

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Na Slovensko prichádza platobná platforma Stripe

13.09.2019 19:37

Celosvetová platobná platforma Stripe, ktorá patrí medzi najrýchlejšie sa rozvíjajúce technologické spoločnosti na svete, dnes oficiálne spustila svoje služby na Slovensku. Online obchodníkom dovoľuje ...

Tlačové správy

Telekom odštartoval predpredaj na iPhone 11, iPhone 11 Pro a iPhone 11 Pro Max

13.09.2019 19:27

Telekom dnes o 14:00 odštartoval predpredaj na trojicu nových modelov iPhone 11, iPhone 11 Pro a iPhone 11 Pro Max. Zákazníci môžu prejaviť záujem, poslať svoju predobjednávku na jednu z noviniek tejt ...

Tlačové správy

CZ: Panasonic na veľtrhu IBC 2019 predstavuje rad kamier s diaľkovým ovládaním a robotické riešenia

13.09.2019 13:57

Společnost Panasonic předvede na veletrhu IBC 2019 možnosti využití robotických řešení, ale i nejoblíbenější řady PTZ kamer u příležitosti jejich 10. výročí. Návštěvníci si budou moci prohlédnout také ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ACER_092019

Najnovšie videá

elearn