Deväť z desiatich riaditeľov firiem má obavy o lojalitu klientov

Tlačové správy
0

Až 88 % generálnych riaditeľov firiem vo svete má obavy o lojalitu svojich zákazníkov z dôvodu veľkej konkurencie na trhu. Osem z desiatich najvyššie postavených manažérov zas trápi, či produkty a služby firmy ostanú počas nasledujúcich troch rokov relevantné. A takmer polovica riaditeľov je presvedčená, že by ich spoločnosť mohla lepšie využívať technológie na komunikáciu so zákazníkmi. Tieto zistenia vyplynuli z nového prieskumu KPMG - CEO Outlook 2016.

Pri pohľade do budúcnosti sú respondenti prieskumu KPMG optimistickí. Až 89 % šéfov firiem verí v rast svojej spoločnosti v horizonte troch rokov. Takmer polovica (48 %) z nich tiež očakáva, že celoročné príjmy firmy by v tomto období mohli narásť v intervale od 2 do 5 %. Rast by mal pochádzať najmä z nasadenia nových produktov (myslí si to 28 % opýtaných), z prílevu nových zákazníkov (26 %) a z nových trhov (25 %). Napriek všeobecnému optimizmu si až 88 % generálnych riaditeľov vo svete uvedomuje možné negatívne dopady,ktorým ich spoločnosti budú čeliť, ak globálny hospodársky rast nedosiahne očakávanú výšku.

Za top strategické priority považujú oslovení manažéri v horizonte troch rokov podporu inovácií a zameranie sa na potreby zákazníkov. Napriek tomu, že inovácie sú na vrchole rebríčka priorít a 77 % riaditeľov si myslí, že inovácie majú byť súčasťou podnikateľskej stratégie, iba necelá štvrtina respondentov má inovácie na prvom mieste svojej osobnej agendy.

Prieskum KPMG tiež ukázal, že technológie sú v centre pozornosti top manažérov. Až 77 % riaditeľov však čelí obavám, či sa ich organizácia dokáže prispôsobiť tempu rozvoja nových technológií. Zdrojom rizík je pre oslovených tiež kyberpriestor. Až 72 % respondentov prieskumu CEO Outlook 2016 totiž vyjadrilo pochybnosti o tom, že by ich spoločnosť bola úplne pripravená na udalosti, ktoré sa v kyberpriestore môžu vyskytnúť. 

Rýchlo sa meniace podmienky na trhu si vyžadujú schopnosť firiem flexibilne reagovať. Takmer všetci respondenti prieskumu KPMG preto robia kroky smerujúce k rozvoju súčasných aj budúcich talentov. V nasledujúcich troch rokoch plánuje zvýšiť počet zamestnancov až 96 % riaditeľov firiem, čo je nárast o 18% oproti minuloročnému prieskumu. Približne polovica oslovených však upozornila na určitú mieru nedostatku schopných ľudí v kľúčových oblastiach podnikania.

Redakcia

Všetky autorove články
lojalita

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať