Image
26.1.2015 0 Comments

Dá sa zarobiť na mobilných aplikáciách? Realita vás možno prekvapí

mobile_apps.jpg Peniaze zarába tak málo platených aplikácií, že je lepšie brať plat za vývoj aplikácií pre nejakú spoločnosť ako sa o to pokúšať sólo, tvrdí analyticci Gartneru.

Ak viete programovať a snívate o tom, ako budete mať namiesto každodenného chodenia do práce nejakú mobilnú aplikáciu, ktorá vám bude slúžiť niečo ako dojná krava, radšej sa rýchlo oboznámte s nepriaznivou realitou.

Gartner uvádza, že menej ako 0,01 % mobilných spotrebiteľských aplikácií (inak vyjadrené, len jedna z desiatich tisíc) bude v roku 2018 zarábať také množstvo peňazí, aby ju jej autori mohli považovať za finančne úspešnú.

Sen o veľkých príjmoch

„Príbehy vývojárov mobilných aplikácií, ktorí zarobili v prvom mesiaci milión dolárov, sú len extrémnym prípadom," uviedol Bob Hafner, analytik Gartneru. „Niektoré aplikácie zarobia kvantá peňazí, ale je ich len zlomok v porovnaní s ostatnými bežne sťahovanými."

Oba hlavné obchody s aplikáciami - Google Play aj Apple App Store - majú viac ako milión aplikácií a každý rok, samozrejme, dochádza k miliónom stiahnutí, ale len asi 5 % aplikácií v každom z týchto obchodov sa snaží zarobiť peniaze, opisuje Hafner a dodáva: „S miliónmi rôznych programov sú však šance na úspech naozaj malé."

V roku 2011 bolo 88 % z 26 miliónov globálne stiahnutých mobilných aplikácií bezplatných, uvádza Gartner. V roku 2013 bolo neplatených 91 % zo 102 miliónov. A do roku 2017 sa očakáva stiahnutie 268,6 milióna programov a 94,5 % z nich bude bezplatných.

Analýza Gartneru môže byť studenou sprchou pre nadšenie tisícov študentov informatiky a programátorov, ktorí snívajú o vytvorení aplikácie úspešnej ako napríklad Angry Birds.

Peniaze sú inde

Nepredpokladala sa azda veľká ekonomika aplikácií, ktorá by zamestnala desiatky tisíc programátorov? V skutočnosti to tak naozaj bolo. Trh aplikácií síce stále existuje, ale funguje úplne inak a znáša zlaté vajcia len niekoľkými málo vývojárom.

Veľké peniaze z mobilných aplikácií teraz pochádzajú z inzercie vnútri programu a aj z nákupov tovarov a služieb prostredníctvom príslušnej aplikácie.

Výskumná agentúra App Nation nedávno ohlásila, že kombinovaná hodnota tovaru a služieb nakúpených prostredníctvom aplikácií plus platené aplikácie a reklama v aplikáciách dosiahli ročnú sumu 72 miliárd dolárov. Očakáva sa, že v roku 2017 to bude asi 151 miliárd dolárov, čo je viac než dvojnásobok.

Pritom iba menej ako jedna miliarda zo 72 miliárd dolárov pochádza zo stiahnutia platených aplikácií. Spoločnosť AppNation odhaduje, že obrat z takýchto operácií v roku 2017 len mierne prekročí magickú miliardu dolárov.

Zo všetkých platených aplikácií sa asi 90 % sťahuje menej ako 500-krát za deň, a teda zarábajú v priemere menej ako 1250 dolárov denne, uvádza Gartner v nedávnej správe. „A bude sa to len zhoršovať," dodávajú analytici Gartneru. Podľa nich totiž bude väčšia konkurencia, a to najmä na úspešných trhoch.

Aký prístup zvoliť?

Aplikácie budú musieť byť dômyselnejšie, aby v budúcnosti obstáli, zatiaľ čo náklady na prevádzku, vývoj, testovanie, nasadenie a podporu budú aj naďalej rásť, uvádza Gartner.
Tieto faktory budú platiť tak pre samostatných vývojárov, ako aj pre developerov vytvárajúcich nové programy vo veľkých korporáciách. V mnohých prípadoch podniky vytvárajú aplikácie, len aby pritiahli pozornosť k svojej značke, a nie aby tým dosiahli príjmy, teda s výnimkou nákupov a reklamy.

Gartner vydal v závere minulého roka správu, v ktorej sa uvádza očakávaný rast inzercie v aplikáciách v roku 2014 o 4 %, následný pokles o 2 % v roku 2015 a potom rast o takmer 6 % v roku 2016. Gartner tiež uvádza, že v roku 2017 dosiahne inzercie v aplikáciách obrat 10,6 miliardy dolárov a nákupy z aplikácií dosiahnu 36 miliárd dolárov.

Hafner radí, že by samostatní programátori zrejme nemali písať aplikácie v nádeji, že im zisk z nich zaplatí hypotéku alebo predčasný odchod do dôchodku. Namiesto toho by mali písať programy pre veľké podniky a predajcov, „kde dostanú zaplatené a kde sa vytvárajú príjmy z iných prostriedkov".

Úspešné aplikácie sú, všeobecne povedané, určené na generovanie viac prístupov na webové stránky, viac návštev v on-line obchodoch, na vytváranie povedomia o značke alebo na predaj inzercie, tvrdí Hafner.

„Trh s aplikáciami určite môže posilniť celkový HDP príslušného štátu, ale existuje len málo naozaj kľúčových programov, ktoré samy osebe vytvárajú dostatočné príjmy," uzatvára Hafner.

Zdroj: ComputerWorld


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Produkty

Nová zrkadlovka D780 od Nikonu, profesionálne objektívy a kompakt Coolpix P950

08.01.2020 23:52

Zrkadlovku D780 so snímačom full frame Nikon prvý krát predstavil na veľtrhu CES a slovenskí fotografi a novinári sa s ňou mohli o deň neskôr zoznámiť aj v Bratislave. Novinka pre pokročilých amatérov ...

Produkty

Tretia generácia fotoaparátu Canon EOS-1D X Mark III pre profesionálnu športovú a prírodnú fotografiu

08.01.2020 00:10

Nový fotoaparát Canon EOS-1D X Mark III je vzhľadom na kadenciu záberov a rýchlosť zaostrovania a sledovania objektov určený predovšetkým pre profesionálnych fotografov fotiacich  šport a prírodu. Vid ...

Produkty

CES 2020: Predpremiéra smartfónov rady TCL 10 vrátane modelu s podporou 5G

07.01.2020 00:10

Spoločnosť TCL Communication predstavila na veľtrhu CES v predpremiére svoju novú produktovú rodinu smartfónov TCL 10, vrátane prvého telefónu tejto značky s podporou rýchlych 5G sietí, ktorý bude uve ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá