Čo dokážete zistiť z diagnostickej zásuvky vášho auta

0
Moderné automobily majú niekoľko riadiacich jednotiek prepojených zbernicou. Výrobcovia pamätali aj na špeciálne konektory, určené na pripojenie diagnostických prístrojov v špecializovaných autoservisoch. Spočiatku každý výrobca používal rôzne konektory a v snahe zachovať know-how neboli zverejnené komunikačné protokoly medzi diagnostickými prístrojmi a riadiacou jednotkou. Malo to však jeden háčik – málokedy sa auto pokazilo pred značkovým servisom. S narastajúcim podielom elektronických systémov vznikala potreba možnosti diagnostiky akéhokoľvek vozidla v akomkoľvek servise. Preto vznikol štandard nazývaný OBD (On-Board Diagnostics), ktorý definoval univerzálny diagnostický konektor. Ten umožňuje nielen technikom v autoservise, ale aj majiteľovi vozidla pripojiť viac alebo menej komplexný diagnostický prístroj, pomocou ktorého sa dajú z pamäte riadiacej jednotky načítať a v prípade potreby vymazať chybové kódy. Takisto sa možno pomocou tohto konektora napojiť na jednotlivé subsystémy vozidla. Štandard OBD II Štandard OBD definuje atribúty, ako je tvar konektora, rozmiestnenie signálov na pinoch, komunikačné protokoly a ďalšie atribúty, s cieľom umožniť komunikáciu s riadiacimi jednotkami automobilov. Druhá generácia štandardu, zavedená v USA v roku 1996 a v Európe v roku 2001, sa zameriava predovšetkým na diagnostiku systémov, ktoré majú vplyv na produkciu emisií. Štandard umožňuje komunikovať s riadiacou jednotkou motora akéhokoľvek vozidla. Európska verzia ODB II sa označuje EODB (European On Board Diagnostic), a čo sa týka technických záležitostí, je zhodná s americkým štandardom. V Európe sa štandard OBD II zaviedol v roku 2001 pre vozidlá s benzínovým a od roku 2004 aj pre vozidlá s dieselovým motorom.  Diagnostická zásuvka je vo vozid ...

Ľuboslav Lacko

Všetky autorove články
auto diagnostika OBD

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať