Image
5.1.2018 0 Comments

Čím nás tento rok Tesla prekvapí na cestách?

Rok 2018 by sa pre automobilku Tesla mal stať ďalším rekordným rokom, pozrime sa teda na to, čím nás tento rok prekvapí.

Model 3
Vlani v lete začala Tesla vyrábať svoj Model 3, ktorý sa mal stať  jej prvým masovo predávaným elektromobilom. Cena sa začínala na 35 000 dolároch. Jeho výroba však narazila na problémy, čo je dôvod, prečo na novinku čakajú v poradovníku tisícky zákazníkov. Navyše k dispozícii sú len vozidlá s batériou s dlhým dojazdom (Long Range) a prémiovým vybavením interiéru, čo zvyšuje ich cenu.

Zostáva teda otázne, či Tesla naozaj dokáže masovo vyrábať tento elektromobil v konfigurácii so  základnou cenou 35 000 USD, po ktorej je veľký dopyt. Nedávno sa ukázalo, že za pomalú výrobu sedanu Model 3 môžu z veľkej časti problémy s výrobou batérií.

Tesla dúfa, že tento rok sa jej podarí výrobu zrýchliť a v prvej polovici roka by mohla prekročiť počet 5000 vyrobených vozidiel týždenne. V druhej polovici roka chce potom výrobu ešte zdvojnásobiť. Očakáva sa takisto, že k nevadskej Gigafactory 1 pribudne v tomto roku Gigafactory 2 v Buffale, hoci tento projekt sa podľa posledných informácií spomalil.

Model Y
Povráva sa aj o Modeli Y, čo zatiaľ nie je oficiálny názov, ale mal by to byť elektrický crossover postavený na rovnakej platforme tretej generácie ako Model 3. CEO Elon Musk spomenul, že Tesla sa zameria na Model Y hneď, ako zvládne problémy v produkcii Modelu 3.

Nemožno teda očakávať, že Model Y sa dostane do výroby v tomto roku (zrejme sa tak stane v rokoch 2019 až 2020), ale dá sa predpokladať, že Tesla vozidlo predstaví a v prvej polovici roka začne naň prijímať objednávky.

Model S a Model X
Staršie verzie Model S a Model X sa stále dobre predávajú, ale za posledný rok nedostali veľa aktualizácií, pretože výrobca bol zameraný na Model 3. V roku 2018 by sa to malo zmeniť a Tesla by mala prísť s niekoľkými aktualizáciami. Týkať by sa mohli výkonu, dojazdu a rýchlosti nabíjania.

Autopilot
Pokiaľ ide o systém Autopilot, ten má za sebou ťažký rok. Zákazníci sa nedočkali významnejšieho pokroku. To však neznamená, že jeho tím sedel so založenými rukami. Pracoval najmä na zdokonaľovaní systému počítačového videnia a neurónovej siete. Dá sa očakávať, že výsledky roku 2017 položia základy pre niektoré významné aktualizácie, ktoré sa dostanú k zákazníkom v tomto roku.

Mal by sa prejaviť skutočný potenciál niektorých funkcií Enhanced Autopilot. A čo sa týka sľubovanej úplne samostatnej jazdy (Fully Self-Driving Capability), zatiaľ síce nemožno počítať s jej uvedením do prevádzky, ale Tesla by mohla začať s vysvetľovaním svojho plánu, ako a kedy chce priniesť túto funkciu spotrebiteľom.

Nabíjacie stanice Supercharger a ďalšia nabíjacia infraštruktúra
Hoci Tesla vlani lámala rekordy v rozširovaní siete svojich rýchlonabíjacích staníc Supercharger, nepodarilo sa jej celkom splniť ciele. Spoločnosť totiž uviedla, že do konca roka plánuje mať 18 000 takýchto staníc, no v súčasnosti ich je vo svete nainštalovaných necelých 8000, takže by bolo prekvapujúce, keby sa jej podarilo dosiahnuť tento cieľ.

Semi a Roadster
Minulý rok v novembri predstavila automobilka ďalšie dva ambiciózne projekty – športové vozidlo Roadster a kamión Semi. Roadster bude najrýchlejšie akcelerujúci elektromobil a Semi ponúkne väčší dojazd za nižšiu cenu.

Podľa novej analýzy agentúry Bloombeer by sa však tento sľub nedal splniť s dnešnými batériami. Bloomberg odhaduje, že batéria pre nákladný automobil s dojazdom 500 míľ (800 km) by stála viac ako 100 000 dolárov, ale Tesla uvádza, že celý kamión Semi bude stáť len 180 000 dolárov.

Ďalší významný otáznik visí nad nabíjaním. Tesla tvrdí, že Semi bude môcť za 30 minút získať „šťavu“ na 400 míľ (640 km) jazdy, no to by znamenalo 10-krát rýchlejšie nabíjanie, ako zvládnu dnešné najlepšie nabíjačky značky Tesla.

Trik je však v tom, že Semi sa má objaviť na cestách v roku 2019 a nový Roadster až roku 2020. V posledných piatich rokoch ceny a veľkosti batérií významne klesli a všetko nasvedčuje tomu, že tento pokles bude ďalej pokračovať. Neustále sa zlepšuje aj hustota ukladania energie, takže v čase, keď sa Roadster a Semi dostanú do masovej výroby, batérie môžu byť dosť dobré na to, aby zvládli to, čo Elon Musk sľubuje.

Zdroj: electrek.co, fortune.com.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Strojové učenie môže identifikovať hekerov a plagiátorských programátorov podľa ich „odtlačkov prstov“

16.08.2018 00:25

Programátori majú vlastné štýly, odlišné od ostatných, ale tie sa dajú zistiť len preštudovaním mnohých riadkov kódu a hľadaním stôp prezrádzajúcich autora. V budúcnosti to však nebude treba. Výskumní ...

Technológie

Nový telefón Oppo F9 má výrez, ktorý na rozdiel od konkurencie vyzerá naozaj dobre

16.08.2018 00:20

Spoločnosť Oppo ohlásila nový telefón F9 s výrezom, ktorý vyzerá skvelo. Je menší a menej rušivý ako na ostatných telefónoch. Nevyžaduje extra hrubú stavovú lištu na obrazovke a pôsobí ako prirodzená ...

Technológie 1

Komentár: 32-jadrový AMD Threadripper je výzva pre Intel v počte jadier aj cene

16.08.2018 00:15

AMD v týchto dňoch ohlásilo štyri nové modely z druhej generácie procesorov Ryzen Threadripper (nazývanej aj Threadripper 2) za zabijacke ceny vzhľadom na Intel. Druhá generácia Ryzen Threadripper 29 ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá



PC forum button