
Čiernobiele fotografie z Huawei P20 Pro - porovnanie so zrkadlovkou a klasickým fotoaparátom
Počnúc modelom P9 má každý vlajkový smartfón Huawei jeden z dvojice, v prípade modelu P20 Pro jeden z trojice zadných fotoaparátov monochromatický snímač, ktorý je z princípu citlivejší, než snímač farebný, pretože pred jeho pixelmi nemusia byť farebné filtre. Samozrejme môžete nastaviť režim pri ktorom využijete len monochromatický snímač a začnete objavovať kúzlo čiernobielej fotografie. Navyše čiernobiela fotografia je čoraz populárnejšia, v posledných pár mesiacoch sa táto téma preberá vo všetkých odborných časopisoch venovaných fotografovaniu a dostala sa aj na ich obálky.
Huawei P20 aj P20 Pro majú za jedným z objektívov so svetelnosťou f/1,6 monochromatický snímač s rozlíšením 20 MPx. Funguje to tak, že obrazový procesor zlúči informácie z monochromatického aj farebného senzora, pričom a použije jasovú zložku z monochromatického a farebné zložky z klasického RGB senzora. Výsledkom by mala byť fotografia s vyšším dynamickým rozsahom jasu. A dva objektívy taktiež umožňujú kúzliť s hĺbkou ostrosti.
1. Porovnanie s „entry level“ zrkadlovkou
Použil som zrkadlovku Canon EOS 2000D. Aby som eliminoval zásahy obrazového procesora pri spracovaní do farebného JPEG formátu, fotil som do formátu RAW a v aplikácii Adobe Lightroom CS som RAW prekonvertoval do čiernobieleho formátu. Nakoľko RAW je surový formát použil som funkciu automatické úpravy a prípadne výrez. Iné úpravy som nerobil.
![]() |
![]() |
Huawei P20 vľavo, Canon 2000D vpravo: Obidva zábery neskorý podvečer pri zlom osvetlení sú približne rovnako kvalitné
![]() |
|
Huawei P20 vľavo, Canon 2000D vpravo: Aj za jasného slnečného svetla pri kontraste s oblohou sú zábery veľmi podobné
![]() |
![]() |
Huawei P20 vľavo, Canon 2000D vpravo: Vysoko kontrastný záber so sochou v bútľavom pni. Huawei má prirodzené podanie odtieňov, zrkadlovka to trochu prepálila. Pri úpravách v editore by sa obidva zábery dali podstatne vylepšiť
2. Porovnanie so zrkadlovkou vyššej triedy
Samozrejme porovnával som aj kvalitu čiernobielych fotografií so zrkadlovkou vyššej triedy, konkrétne s Canon EOS 6d MkII. Výsledky porovnania sú vo videu.
3. Porovnanie s klasickou fotografiou na film
Nakoľko Huawei P20 využíva objektívy Leica bolo by lákavé použiť nejaký klasický historický fotoaparát Leica na kinofilm, avšak nepodarilo sa mi taký prístroj zohnať tak som použil iný historický fotoaparát z roku 1959 s pomerne kvalitným objektívom.
![]() |
![]() |
Klasický historický fotoaparát s objektívom Schneider Kreuzenach Radionar f/2,8 45 mm
Použil som film FOMA s citlivosťou 100 ASA, vyvolaný v univerzálnej vývojke. Následne bol film naskenovaný profesionálnym skenerom Canon CanoScan 9000F Mark II pri rozlíšení 4 800 dpi.
![]() |
![]() |
Huawei P20 vľavo, klasický fotoaparát vpravo:Vynikajúco zachytená atmosféra v protisvetle, Huawei si dobre poradil s prekreslením mrakov na oblohe
![]() |
|
Huawei P20 vľavo, klasický fotoaparát vpravo: Huawei má lepšie prekreslené detaily
![]() |
|
Huawei P20 vľavo, klasický fotoaparát vpravo: Klasický fotoaparát fotiaci na full frame vie lepšie rozostriť pozadie, než svetelnejší objektív s miniatúrnym snímačom. Vo farebnom móde pri využití dvoch objektívov by pri portréte exceloval aj Huawei P20 Pro
![]() |
![]() |
Huawei P20 vľavo, klasický fotoaparát vpravo: Iná dvojica záberov. Záber z Huawei je technicky perfektný, záber z klasického fotoaparátu pôsobí subjektívne lepšie možno práve vďaka určitej nedokonalosti
![]() |
![]() |
Huawei P20 vľavo, klasický fotoaparát vpravo: Na zábere z Huawei P20 je rovnako dobre vyjadrená atmosféra histórie, a navyše sú lepšie prekreslené detaily, napríklad obláčky
![]() |
![]() |
Huawei P20 vľavo, klasický fotoaparát vpravo: Skupinový portrét, ktorý záber je lepší posúďte sami
Zobrazit Galériu