27.7.2015 0 Comments

Chcete zefektívniť on-line marketing? Analyzujte jeho reálny dosah na biznis.

Webové stránky už dávno prestali plniť funkciu akejsi nástenky, kde informácie prúdia len jedným smerom - k návštevníkovi. Vďaka technológiám je to zdroj cenných informácií o trhu, o zákazníkoch, ich potrebách, možnostiach. Tieto informácie však treba cielene sledovať a analyzovať. V súvislosti s webovými analýzami však nehovoríme len o webových stránkach. Internet prináša viac možností, ako komunikovať s trhom, napríklad prostredníctvom sociálnych sietí, newsletterov, mailingov a podobne. To znamená ďalšie dátové zdroje do informačnej infraštruktúry. Na to už štandardné a bezplatne dostupné nástroje na analýzy webov či sociálnych sietí nestačia, je to parketa pre technológie data discovery. Analyzovať webové stránky sa oplatí Firmy používajú webové stránky na to, aby priamo zarobili alebo vygenerovali nový biznis. Platí to predovšetkým tam, kde je internet hlavným predajným kanálom. Mať k dispozícii kvalitné dáta v patričnom kontexte znamená poznať trh a jeho potreby. Takto možno prispôsobovať dizajn stránky, jej štruktúru, prípadne meniť sortiment či marketingovú stratégiu. Vďaka analýzam môžete zistiť, ktoré časti webu sú najviac navštevované, čo napríklad indikuje, o aké produkty je záujem. Takisto ľahko odhalíte produkty, ktoré nejdú na odbyt. S touto informáciou môžete zvážiť, či ide o problém produktu alebo napríklad navigácie (ťažko sa dá produkt nájsť). Analytika umožní skúmať aj čítanosť článkov či sekcií webu, vekovú či demografickú štruktúru návštevníkov, odkiaľ na vaše stránky prišli, dokonca aj nálady spotrebiteľov a podobne. Výsledok takejto analýzy je základom kvalitného rozhodovania na úrovni manažmentu, marketingových či finančných oddelení, ale aj obchodu. Svoje webové stránky takto analyzujú napríklad e-shopy, banky, médiá či digitálne agentúry. Štandardné nástroje a moderné trendy Prvou voľbou spravidla bývajú štandardné analytické nástroje, ktoré sú bezplatne k dispozícii pre webové stránky aj sociálne siete, napríklad Google Analytics či Faceb ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Archív PCR

Obsah NEXTECH 1-2/2020

04.02.2020 12:06

MAGAZÍN EditorialCES 2020 Technológie pre zdravý životný štýlTechnologické trendy, ktoré zmenia náš život Pohlcujúci zážitok pre všetky zmysly Ako vybrať notebook pre študenta, rodiča či se ...

Archív PCR

Kompletné vydanie NEXTECH 1-2/2020 vo formáte PDF

04.02.2020 10:27

Ak­tuál­ne dvojčíslo magazínu NEXTECH 1-2/2020 v PDF na stiah­nu­tie pre či­ta­te­ľov. Hes­lo k chrá­ne­né­mu PDF sme Vám pos­la­li mai­lom.

Archív PCR

Obsah PCR 12/2019

03.12.2019 12:57

MAGAZÍN EditorialTipy na darčeky pod stromčekTechnologické hračkyGenetickí programátori10 predpovedí o budúcnostiČo dokáže 4D tlačSmart kuchyňa3 technológie, ktoré ovplyvnia kybernetickú bezpe ...

Vyhľadávanie

Gopas .Net DevDays 2020 - 24.4.2020

Najnovšie videá