Cez internet nakupujeme hlavne oblečenie, knihy a elektorniku

0
Skúsenosti s nakupovaním cez internet má väčšina internetovej populácie. Až 85% opýtaných už cez internet nakupovalo, zatiaľ čo len 15% sa vyjadrilo, že takúto skúsenosť ešte nemá. Cez internet nakupujú všetci ľudia bez ohľadu na región. Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnila agentúra TNS Slovakia v júli tohto roku na vzorke 500 respondentov.

graf.jpg

Prostredníctvom internetu nakupujú predovšetkým ľudia s vyšším vzdelaním (stredoškolské s maturitou). Naopak, online nakupovanie využívajú v menšej miere respondenti so základným vzdelaním, starší ľudia (50-65 rokov) a obyvatelia malých obcí (do 1000 obyvateľov).

Cez internet nakupujeme hlavne oblečenie a obuv. Takto sa vyjadrila polovica (51%) tých užívateľov internetu, ktorí cez internet nakupujú. Necelá polovica nakupuje prostredníctvom internetu aj knihy (48%) a elektroniku (45%). Medzi produkty, ktoré ľudia cez internet nakupujú, patria aj mobilné telefóny (30%), lístky na rôzne podujatia a parfumy (oba po 28%), hry a hračky (23%), autá, autodoplnky a autopríslušenstvo (20%).

graf2.jpg

Muži na rozdiel od žien nakupujú viac elektroniku, mobilné telefóny, auto, autodoplnky a autopríslušenstvo, softvér a hardvér. Naopak, ženy zase viac nakupujú oblečenie, obuv, parfumy, kozmetiku, šperky a hodinky.

Vysokoškolsky vzdelaní ľudia nakupujú v porovnaní s ostatnými viac knihy, lístky na rôzne podujatia, letenky, cestovné zájazdy, nábytok, vybavenie domácností, finančné služby, poistenie a tiež vzdelávacie služby.

Obyvatelia Bratislavského kraja a ľudia z veľkých miest (nad 100 00 obyvateľov) kupujú hlavne lístky na rôzne podujatia, letenky, cestovné zájazdy, parfumy a kozmetika. Ľudia v strednom veku (30-39 rokov) nakupujú viac hry, hračky a tiež lístky na rôzne podujatia.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať