Image
7.1.2019 0 Comments

CES 2019: NVIDIA predstavila novú generáciu grafík RTX na báze umelej inteligencie aj pre notebooky

Čoraz realistickejšie hry na monitoroch s čoraz vyšším rozlíšením si vyžadujú inovácie grafických kariet. Je to veľká výzva a NVIDIA na ňu reaguje novou generáciou grafík NVIDIA RTX. Zlepšenia sa týkajú zobrazovania odrazov, ktoré prispievajú k čo najlepšiemu zobrazovaniu predovšetkým lesklých plôch na pohybujúcich sa objektoch a takisto pohybu objektov v prostredí s lesklou podlahou a stenami. Rovnako aj generovania a zobrazovania rozhrania svetlo – tieň. Zdanlivo samozrejmosť, ale veľmi názorne to bolo demonštrované na ukážke padajúcich bielych sadrokartónových kociek tvoriacich strop, ktoré sa zrútili na bielu podlahu v bielej miestnosti. Výskumníci sa zameriavajú aj na animáciu mimiky tváre, ktorá je kľúčová v detailných scénach hier a v animovaných filmoch. To všetko v čo najvyššom rozlíšení. Významnú úlohu pri zobrazovaní naznačených scenárov má umelá inteligencia.

   

Tieto zlepšené scenáre, na ktoré sa zamerali vývojári NVIDIA, sú implementované v novej generácii grafických kariet NVIDIA RTX, ktorá využíva architektúru Turing doplnenú o tenzorové a ray-tracing jadro. Ray-tracing modeluje svetlo v reálnom čase a vytvára realistické scény, keď svetelné lúče pretínajú objekty vo virtuálnej scéne. Veľmi dôležitú úlohu zohráva umelá inteligencia na princípe deep learning a neurónových sietí. Scenérie sa budú primárne generovať v nižšom rozlíšení a detaily v reálnom čase, predovšetkým odrazy a ďalšie artefakty ray-tracking súvisiace so šírením a odrazmi svetla v reálnom prostredí „dopočíta“ umelá inteligencia. Výsledkom technológie DLSS (Deep Learning Super Sampling) bude realistický obraz vo vysokom rozlíšení a s vysokou snímkovou frekvenciou. 

Na prezentácii bol názorne porovnávaný výkon architektúr Pascal a Turing. Zatiaľ čo Pascal disponuje výpočtovým výkonom 12 teraflops (TF), Turing zvládne 16 + 16 TF.

Možnosti novej grafiky boli demonštrované na ukážke veľkej priehľadnej bubliny plávajúcej priestorom. Za bublinou boli objekty a nápisy, na povrchu bubliny sa odrážala scenéria pred ňou a bublina sama sa odrážala na lesklých plochách, napríklad v kaluži kvapaliny na podlahe, a vrhala realistické tiene. Alebo iná realistická ukážka, kde sa otáčajúca hlaveň tanku zrkadlila v kaluži na dlažbe. Tieto efekty nielen zvyšujú reálnosť generovanej scény, ale prispievajú aj k lepšej orientácii hráčov, ktorí môžu zbadať nepriateľa nielen priamo, ale aj prostredníctvom odrazu hoci v kaluži vody. Kým nebola prezradená pointa, že demo je spustené na entry-level karte za 349 dolárov, budila ukážka dojem, že je spustená na grafike najvyššej výkonovej, a teda aj cenovej triedy.

Porovnanie scény s vypnutým a zapnutým ray-tracingom

Názorná ukážka efektu odrazu pri švihnutí mečom

Aktivovaním ray-tracingu na doterajších modeloch grafických kariet podstatne klesla frekvencia obnovovania obrazu. Technológia RTX umožňuje generovanie odrazov a tieňov bez poklesu FPS, teda s rovnakou hodnotou parametra FPS ako pri starších grafických kartách s vypnutým ray-tracingom. Na obrázku sivý bod ukazuje, ako poklesne FPS na grafike bez RTX pri zapnutom ray-tracingu. Ak má grafika RTX, k poklesu FPS nedôjde.

Dôležité sú nielen špičkové technológie, ale aj spolupráca s producentmi filmov a hier, ktorí budú technologické vymoženosti novej generácie grafických kariet využívať vo svojich produktoch, a takisto s dodávateľmi vývojárskych a grafických nástrojov.

Na tlačovej konferencii bola predstavená nová grafická karta RTX 2060. Cenovka 349 dolárov ju radí do strednej triedy. Doplní tak modely RTX 2070 (499 USD), RTX 2080 a RTX 2080, ktoré boli predstavené vlani v lete. Spolu s kartou získajú zákazníci aj hry Battlefield V alebo Anthem.

Medzi partnermi pre RXT 2060 nechýba Alza.

CEO NVIDIA Jensen Huang oznámil, že nové grafické čipy vrátane mobilného RTX 2080 budú aj v herných notebookoch.

Predstavená bola aj technológia G-SYNC ULTIMATE. Každá generovaná snímka animácie je kompletná, nie je potrebné nič odvodiť a dopočítať z predchádzajúcich snímok, takže zobrazovanie je plynulé, bez nežiaducich efektov, ako je blanking či pulsing. 

NVIDIA pamätá aj na hráčov, ktorí svoju hru zdieľajú prostredníctvom priamych videoprenosov. Tieto aktivity sú často na komerčnej báze a generujú aj signifikantný obrat a zisk. Vývojári riešia, ako prenášať video z hier vo virtuálnej realite, či algoritmy na generovanie 8K videa.

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Inovácie 1

Huawei údajne testuje ruský operačný systém Aurora. Chce ním nahradiť Android

14.06.2019 00:20

Huawei potrebuje alternatívu k plnohodnotnému operačnému systému Google vrátane softvéru a služieb. Trochu prekvapujúce správy prišli z Ruska. Podľa servera Bell „operačný systém Android v smartfónoch ...

Inovácie

Asseco ukázalo, ako budeme v blízkej budúcnosti s bankami komunikovať hlasom

14.06.2019 00:09

Popularita hlasových služieb bude aj naďalej rásť predovšetkým u mladších ľudí, ktorí sa práve dostávajú, alebo onedlho dostanú do ekonomicky aktívneho veku. Podľa výsledkov prieskumov v súčasnosti sa ...

Inovácie

Radar, ktorý vás bude namiesto kamery sledovať vo vašom aute

14.06.2019 00:10

Izraelská spoločnosť Vayyar Imaging tvrdí, že má radarový čip, ktorý môže vytvoriť trojrozmerný pohľad na to, čo sa deje v aute, ale aj mimo neho. V súčasnosti sa však sústreďuje na zobrazenie kabíny ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

SWAN_062019

Najnovšie videá



PC forum button