S_042020 S_042020 S_042020

CES 2017: Faraday Future má elektromobil rýchlejší ako Tesla, ktorý sa môže učiť

Technológie
2

Spoločnosť Faraday Future, výrobca automobilov na elektrický pohon, predstavil na CES v Las Vegas „nový druh auta“ – elektrický štvordverový sedan s tónovaným sklom na dverách a streche, ktorý bude mať zrýchlenie ako monopost formuly 1 a schopnosť učiť sa a prispôsobovať sa vodičovi.

Vozidlo FF 91 by sa malo začať vyrábať v roku 2018 a bude konkurovať elektromobilom Tesly. Pod kapotou bude skrývať 1050 koní a zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosiahne za 2,39 sekundy (Tesla Model S P100D na to potrebuje 2,5 s). Dodávame, že keby sa tento parameter podarilo dosiahnuť, bolo by to druhé najrýchlejší produkčné auto všetkých čias.

Nick Sampson, viceprezident Faraday Future, povedal, že auto bude mať systém „bezvodičových služieb“ (vodič bude môcť vystúpiť a auto sa zaparkuje samo) a dve „aerodynamické antény“, ktoré umožnia, aby auto v zásade pôsobilo ako veľký bezdrôtový smerovač. FF 91 sa odomkne rozpoznaním tváre vodiča, bude sa učiť jeho zvyky a prispôsobovať sa jeho preferenciám.

Spoločnosť na svojich webových stránkach otvorila sekciu, kde sa záujemcovia o kúpu môžu zaregistrovať, musia však zaplatiť zálohu vo výške 5000 dolárov.

Zdroj: https://www.theguardian.com

Redakcia

Všetky autorove články
Faraday Future elektromobil

2 komentáre

Nema reakcia na: CES 2017: Faraday Future má elektromobil rýchlejší ako Tesla, ktorý sa môže učiť

10.1.2017 12:01
Zatial este nema https://www.youtube.com/watch?v=HA18oyyG-xg Este im to moc nefunguje.

autá budúcnosti reakcia na: CES 2017: Faraday Future má elektromobil rýchlejší ako Tesla, ktorý sa môže učiť

6.1.2017 10:01
Takéto autá by vedeli vyriešiť aj problém s parkovaním v Bratislave, nepotrebovali by sme parkovať priamo pri bydlisku či práci. Existovali by len parkovacie domy, príp. okrajové parkoviská na konci mesta, kam by sa auto po vystúpení posádky samé odviezlo a zaparkovalo. Potom by si vodič napr. cez smartphone privolal auto, keď by ho potreboval a celý čas by mohol aj sledovať kde sa auto nachádza a za koľko minút dorazí do cieľa. Parkovacie zóny by boli samozrejme vybavené bezkontaktnými nabíjačkami.
Asi by to konkurovalo aj taxíkom a mhd. Samozrejmosťou by bola navigácia s aktuálnymi dopravnými informáciami, aby vozidlo neuviazlo v zápche. Momentálne je tento nápad asi uletený, ale časom by som si to vedel predstaviť. Skorej nám hrozí, že v aute nebude viac potrebný šofér a pokiaľ prevezme riadenie on sám, bude sa to považovať za riskantnú - život ohrozujúcu jazdu, ktorá sa bude pokutovať.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať