CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

Prieskumy trhu
0

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako bude vypadať mobilita budúcnosti s prepojenými automobilmi a autonómne jazdiacimi vozidlami. V rámci štúdie bol predstavený systém ovládania BMW HoloActive Touch. Ide o rozhranie medzi vodičom a vozidlom v podobe virtuálnej dotykovej obrazovky ktorá sa vznáša v priestore. Systém je ovládaný gestami, pohybom prstov pričom zadané povely potvrdzuje vodičovi hmatovou odozvou.  BMW HoloActive Touch spája výhody systémov BMW Head-Up Display, ovládania gestami a priameho ovládania dotykovej obrazovky, pričom k nim pripája extra prvky na vytvorenie jedinečného spôsobu užívateľského rozhrania. Funkcie sú ovládané bez fyzického kontaktu s materiálom, no technológia stále ponúka viditeľnú a citeľnú interakciu, známu z konvenčných dotykových obrazoviek. BMW HoloActive Touch umožňuje používateľovi prístup k širokej palete služieb pod hlavičkou BMW Connected. Tieto služby umožnia v podstate integrovanie mobilného telefónu do systému vozidla, prístup k internetovým službám, aktuálnej predpovedi počasia, dopravným informáciám, navigácii ale tiež vzhľadom k tomu že sa bude jednať o elektromobil informácie o nabíjacích staniciach a veľa ďalšieho. Obraz, podobne, ako v prípade Head-Up displeja, využíva plnofarebné zobrazenie na základe technológie odrazov, namiesto premietania na sklo je však vykreslovaný v priestore. Zobrazuje dynamicky konfigurovateľné ovládacie panely vo výške stredovej konzoly vedľa volantu. Pohyby vodičovej ruky v tomto ergonomicky vymedzenom priestore sníma kamera, pričom zaznamenáva predovšetkým polohu končekov prstov. V momente kontaktu prsta s priestorom virtuálnej ovládacej plochy sa vyšle potvrdzovací impulz a aktivuje sa požadovaná funkcia. Autonómne autá budú využívať HD mapové podklady s vysokým rozlíšení a centimetrovou presnosťou dostupné v reálnom čase s vysokou spoľahlivosťou. Pri dodávkach týchto mapových podkladov bude strategickým partnerom hlavne spoločnosť Here. Vozidlá budú pre sledovanie svojho okolia a zisťovanie prekážok využívať viacero druhov senzorov ako kamery, radar, lidar, ultrazvukové senzory a inerciálny systém navigácie. Riadiaci systém bude využívať enviromentálny model s využitím prvkov umelej inteligencie. Ten bude mať na starosti modelovanie objektov, detekciu voľného miesta, model cesty, predpovedanie stratégie riadenia a plánovanie. BMW predpokladá uvedenie polo autonómneho elektromobilu do výroby v priebehu roku 2021.

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články
BMW CES

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať