Image
16.12.2013 0 Comments

Budúcnosť herných platforiem

Svet herného hardvéru a softvérových technológií sa neprestajne vyvíja. Aj keď hranie hier si dnes môžeme užívať aj na autobusovej zastávke s tabletom či smartfónom v ruke, herná špička je už mnohé roky spätá s počítačmi a hernými konzolami. Kam sa však herné technológie v najbližšom čase posunú a ktorá platforma si môže získať srdcia hráčov v nasledujúcich rokoch?Aspoň občasnému hraniu hier podľahne veľké množstvo používateľov počítačov. Nemáme pri tom na mysli nenáročné plošinové hry, hrateľné na dotykových displejoch, alebo flashové hry, spustiteľné v okne prehliadača (dnes najmä na sociálnych sieťach), ale skutočné hranie pokročilých hier v rámci aplikačných rozhraní DirectX či OpenGL, prípadne hranie na konzolách typu PlayStation a Xbox. V ľuďoch, ktorí hry nehrajú, je nezriedkavo zakorenená predstava o tom, že hráč počítačových hier je 10- či 12-ročný chlapec, ktorý počas dospievania z hrania jednoducho vyrastie. Tento mýtus však už roky vyvracajú najrôznejšie prieskumy, ktoré ukazujú, že vek priemerného hráča je nielenže omnoho vyšší, ale dokonca sa aj neprestajne zvyšuje. Je to z toho dôvodu, že hráči, ktorí začali svoju digitálnu púť v počiatku herného priemyslu (za ktorý sa dajú považovať 80. a 90. roky minulého storočia), svoj koníček jednoducho nikdy neopustili. Podľa prieskumov, ktoré v rokoch 2012 a 2013 vykonalo niekoľko inštitúcií v rôznych častiach sveta (napríklad americká Entertainment Software Association či Bondova univerzita v Austrálii), je dnes priemerný vek hráča 30 rokov. Vzhľadom na to, že väčšina hráčov je produktívnom veku a má stále zamestnanie, hodnota herného trhu stále silnie a ročne sa predajú hry a herný hardvér za desiatky miliárd dolárov. Tento trend pritom neutícha a v budúcnosti sa tak bude vekový rozsah len viac a viac rozširovať (hráč začne hrať digitálne hry v detstve a neprestane prakticky po celý život).Popularita hier a narastajúce ziskyTvorba hier sa z relatívne okrajovej zábavy pre IT nadšencov v priebehu niekoľkých ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Archív PCR

Obsah PCR 11/2019

06.11.2019 14:56

MAGAZÍN EditorialTipy na darčeky pod stromčekAko kráčajú roboti?Rozhovor: Smart technológie potrebujú silný výskum a vývojEnergetická bilancia domácich systémov a veľkých spotrebičovNa čo potr ...

Archív PCR

Kompletné vydanie PC REVUE 11/2019 vo formáte PDF

05.11.2019 10:52

Ak­tuál­ne PC RE­VUE 11/2019 v PDF na stiah­nu­tie pre či­ta­te­ľov. Hes­lo k chrá­ne­né­mu PDF sme Vám pos­la­li mai­lom.

Archív PCR

Obsah PC REVUE 10/2019

09.10.2019 11:33

MAGAZÍN EditorialIFA 2019 / Novinky z oblastí IT, foto, audio a videoHP Elite DragonflyIBC 2019 / Trendy v produkcii a vysielaníPríbeh: SpacexBude mať UI raz aj vedomie? / Rozhovor: Juraj Jáno ...

Vyhľadávanie

Najnovšie videá