Image
20.11.2018 0 Comments

Bude tento rok Black Friday lámať rekordy aj na Slovensku?

V roku 2018 vychádza tzv. Black Friday, teda čierny piatok na 23. november 2018. Od svojej pôvodnej tradície, ktorá vznikla v USA a Kanade, sa však postupne odchýlil. Už netrvá len deň, ale často aj celý týždeň, počas ktorého spoločnosti ponúkajú výrazné zľavy. V zahraničí to sú týždne alebo dokonca celý mesiac ako minulý rok predviedol globálny gigant Amazon.

Čierny piatok vznikol ako aktivita obchodníkov ešte v šesťdesiatych rokoch a kľúčovým sa stal deň po sviatku Vďakyvzdania (Thanksgiving). Hlavným zámerom Black Friday je naštartovať vianočné nakupovanie a presmerovať zákazníkov do obdobia dostatočne vzdialeného od predvianočného náporu. Nejde tak o bežný výpredaj, kedy si obchodník uvoľňuje sklady pred Vianocami.

Aj ceny počas Black Friday môžu byť u jedného obchodníka vyššie ako u konkurencie a je na zákazníkoch, aby si výhodnosť svojho nákupu zvážili. Bežne sú ako zľavnené ponúkané nižšie rady alebo výbehové modely elektroniky. Podobný účel – presmerovať nákupy mimo predvianočnú špičku – majú aj rôzne dni dopravy zdarma. 

„Zákazníci na Slovensku citlivo reagujú na zľavy, akcie a výhodné nákupy. Stabilne medzi takéto aktivity patrí aj doprava zdarma, ktorá má vždy úspech,“ hovorí Alexander Jančo, CEO Zásielkovňa.sk a dodáva: „Reakciou e-commerce na Black Friday, ktorý vymysleli kamenné predajne, je Cyber Monday, ktorý nasleduje hneď v pondelok po Čiernom piatku. V súčasnosti sa obe tieto aktivity viac či menej prelínajú.“ 

Významný e-commerce hráč Alza.sk bude mať Black Friday počnúc 12.11. až do 25.11. Mall.sk tento rok vsadil „Najväčší Black Friday“ a na vlny zliav. Každých šesť hodín pridáva nové. Datart avizoval zľavy až 80 % a Black Friday bude trvať od piatku 16. 11. do pondelka 26. 11. 

Dnes platí, že obchodníci, ktorí Black Friday a vianočnú sezónu podcenia, sa môžu dostať až do existenčných problémov. „E-shopy si vytvárajú skladové a personálne rezervy a zásoby sú vlastne viazané finančné prostriedky, teda náklady. Dôležitým aspektom je kvalitne zvládnutá logistika. Pre zákazníkov, ktorí sa v krátkom období a často spontánne rozhodujú o kúpe je dôležité aj rýchle dodanie tovaru. To býva v sezóne veľmi náročné pre logistické firmy. Zároveň ale čo je pre ne jednoduchšie je doručiť zásielky do siete výfdajných miest alebo iných foriem osobného odberu." 

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis 2

Analytik, vývojári, tester, projektový manažér, admin, UX špecialista. Ríša "ajťákov" a ako sa v nej vyznať

03.12.2018 00:10

Ak hovoríme o IT, asi sa zhodneme na tom, že ide v súčasnosti o jeden z najperspektívnejších odborov. Odborníci sú tu žiadaní, je ich málo, a tomu tiež zodpovedajú ich mzdy. Vo firme potom býva "ajťák ...

Biznis

Ako sa vo firme nezblázniť z Black Friday

30.11.2018 00:05

Nákupné šialenstvo počas Black Friday je každoročne výbornou príležitosťou, ako pred Vianocami odštartovať predaj vianočných darčekov vo veľkom. Ak si však nedáte pozor, môže to skončiť chaosom na skl ...

Biznis

365.bank spustila ostrú prevádzku, ponúka účet zadarmo, ktorý si vybavíte iba z mobilu

20.11.2018 08:43

Po 6 mesačnom beta testovaní dnes spustila ostrú prevádzku mobilná banka 365 bank. Banka vychádza v ústrety používateľom, ktorý žijú mobilnými technológiami. Umožňuje založiť si účet cez mobil a bez p ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

OKI_122018

Najnovšie videá



PC forum button