PC REVUE
Image
10.8.2018 0 Comments

Boti vybavení UI porazili v multiplayerovej vojnovej hre Dota špičkových ľudských hráčov

Tím zložený z botov vyvinutých spoločnosťou OpenAI porazil špičkových hráčov Dota 2, veľmi obľúbenej hry z oblasti e-športov. Dota (skratka pre Defense of the Ancients) je multiplayerová vojnová hra, v ktorej dva proti sebe postavené tímy, zložené z mýtických postáv, sa pokúšajú navzájom zničiť domovské základne.

Pred zrakmi 100 000 streamerov tím robotov poľahky zvíťazil v turnaji, pričom prvú hru vyhral za 21,5 minúty a druhú za menej ako 25 minút (bežne takéto hry trvajú okolo 45 minút).

Išlo o test pred svetovým šampionátom v Dota 2, ktorý sa uskutoční v priebehu tohto mesiaca a v ktorom roboty budú súťažiť s tímom profesionálnych hráčov. Ak OpenAI Five zvíťazí, pridá sa k plejáde strojov, ktoré verejne porazili špičkových ľudských hráčov (Deep Blue, Watson, AlphaGo), ibaže tentoraz v hre, ktorá umožňuje niekoľko real-time interakcií naraz.

Podľa Grega Brockmana, spoluzakladateľa OpenAI, spoločnosť pracuje na navrhovaní botov, ktorí môžu poraziť elitných ľudských hráčov, pretože simulovaná bojová skúsenosť v Dota je taká rozmanitá, že sa začína približovať chaosu skutočného sveta.

Hru Dota si vybrali práve pre jej zložitosť. „Disponujete neúplnými informáciami, je tu tímová práca, kombinácie rôznych hrdinov a položiek a musíte sa s tým všetkým vyrovnať,“ povedal Brockman a dodal, že na to, aby roboty tieto výzvy prekonali, musia rozvíjať „intuíciu“ o svojich ľudských protivníkoch, improvizovať v reakcii na neznáme situácie a spolupracovať s ostatnými. Ak sa to všetko roboty naučia, budú bližšie k tomu, aby zvládli zložité úlohy v skutočnom svete.

OpenAI je nezisková výskumná spoločnosť založená Elonom Muskom a Samom Altmanom, ktorá už rok pracuje na robotoch hrajúcich Dota. Roboty poháňa päť umelých neurónových sietí, ktoré sú vyškolené na hranie hry pomocou posilňovacieho učenia (reinforcement learning), čo je proces zahŕňajúci pozorovanie, akciu a spätnú väzbu.

Súťaže medzi ľuďmi a strojmi poskytujú spôsob, ako demonštrovať výpočtovú silu, a zároveň vyvolávajú otázky o tom,  čo nás odlišuje od strojov. Po prvých troch prehratých hrách go profesionálny hráč Lee Sedol nasadil vo štvrtej hre veľmi neobvyklú stratégiu, čiastočne inšpirovanú algoritmickým štýlom hry umelej inteligencie, ktorú odpozoroval počas predchádzajúcich troch zápasov.

Aj ľudský tím v hre Dota získal po zápase s robotmi nový pohľad na hru. Ľudskí hráči síce napokon vyhrali záverečnú hru, ale až po tom, čo bolo publiku dovolené vybrať herné postavy pre roboty. To poskytlo ľudským hráčom značnú výhodu. Napriek tomu roboty preukázali, že sa naučili hrať hru dostatočne dobre na to, aby porazili tím piatich ľudských hráčov s úspešnosťou 99,95 %.

Zdroj: theoutline.com.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie 7

Budúcnosť s autonómnymi autami bude bez semaforov. Autá sa budú míňať naozaj tesne

18.10.2018 00:20

Predstavte si svet, v ktorom nebudete musieť na rušných križovatkách zastaviť na červené svetlo a jediný dôvod na zastavenie vášho auta bude ten, že ste dorazili na miesto určenia. Automobilka Ford n ...

Technológie

Príbeh žiarovky: Tie prvé skôr hriali ako svietili, tie súčasné viete ovládať aj hlasom

18.10.2018 00:05

V roku 1879 oficiálne skončila nadvláda petrolejových lámp. Presne 21. októbra totiž Thomas Alva Edison rozsvietil prvú žiarovku na svete. Žiarenie, ktoré vydávalo viac svetla ako tepla, sa postupne p ...

Technológie

Smartcity: Kamery v Trenčíne pomáhajú odhaliť zlodejov aj dopravné priestupky

18.10.2018 00:10

Primárny účel monitorovania verejných priestorov v mestách je jednak zaistenie bezpečnosti obyvateľov a taktiež zhromažďovanie údajov o pohyboch ľudí a vozidiel. Tieto údaje potom slúžia na podporu ro ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITAPA_jesen2018

Najnovšie videá



PC forum button