Bosch chce využiť malé výbuchy na zvýšenie bezpečnosti elektromobilov pri nehode

Technológie
1

Elektrické vozidlá majú zrejmé výhody, ale prinášajú aj nové riziká. V prípade nehody existuje možnosť, že pri poškodení elektrickej kabeláže môže dôjsť k prieniku elektrického prúdu z batérie do karosérie a kovového rámu, čo predstavuje riziko pre cestujúcich i záchranárov. Pri detekcii nárazu sa elektromobily automaticky vypnú, no spoločnosť Bosch pridáva ďalšiu úroveň zabezpečenia.

Ide o zariadenie, ktoré sériou malých výbuchov automaticky odpojí vysokonapäťovú batériu. O spustenie výbuchov sa postará pyrotechnický bezpečnostný spínač (pyrofuse). Oddelí sa tak vysokonapäťový kábel spájajúci batériu a elektronické súčasti, čím sa teoreticky eliminuje hrozba úrazu elektrickým prúdom alebo požiaru.

Hoci použitie riadených výbuchov môže znieť dramaticky, v skutočnosti ide o také malé výbuchy, že by ste si ich pravdepodobne ani nevšimli. Podobné sa často využívajú aj na aktivovanie airbagov. Samozrejme, pri havárii sa môže poškodiť aj sama batéria, čo znamená ďalšie riziká. Riešenie spoločnosti Bosch by mohlo pomôcť vyriešiť konkrétne obavy z úniku elektrického prúdu do zvyšku vozidla.

Zdroj: engadget.com.

Redakcia

Všetky autorove články
bezpečnosť elektromobil Bosch technika

1 komentár

Zasa niekto vymyslel koleso reakcia na: Bosch chce využiť malé výbuchy na zvýšenie bezpečnosti elektromobilov pri nehode

12.10.2019 16:10
Aj moje stare BMW z roku 2000 pouziva BST ( battery safety terminal ). Je to " pyro patrona " cez ktoru je pripojeny napriklad starter auta na plus pol baterky. V pripade nehody , ak to systemy auta vyhodnotia za potrebne tato pyropatrona odpoji napriklad starter auta , ktory kvoli vysokemu prudu je pripojeny mimo poistiek auta ( teda minimalne cez poistku s velmi vysokou hodnotou ) . Ostatne systemy auta ako vystrazne svetla, telefon atd ostatnu cez poistky stale napajane. Takze podla tohto clanku Bosch vymyslel koleso !

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať